پرطرف دار ترین محله های غرب تهران

آیا میدانید پرطرفدارترین محله های غرب تهران کدام هستند؟

با ما همراه باشید تا با این محله های پر طرفدار آشنا شوید.

تهران یکی از کلان‌ شهرهای ایران است که جمعیت بالایی نیز دارد. این جمعیت بالا دلیل به وجود آمدن محله‌های بسیار زیادی در سطح شهر است. محله های غرب تهران یکی از بهترین مناطق شهر تهران برای زندگی و کار هستند و معمولا افراد علاقه زیادی دارند که در این محله‌ها ساکن شوند. بنابراین ما امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین مناطق غرب تهران را با هم بررسی کنیم تا هنگام اسباب کشی در غرب تهران و انتخاب این منطقه برای زندگی دغدغه کمتری داشته باشید.

غرب تهران کجاست؟

شهر تهران حدود ۸.۵ میلیون جمعیت دارد و هرکدام از محله‌های آن به تنهایی اندازه یک شهر کامل جمعیت دارد. بنابراین تهران به چهار منطقه جغرافیایی شمال، جنوب، شرق و غرب تقسیم می‌شود. هرکدام از منطقه‌ها نیز در دل خود محلات زیادی را جای داده‌است. محله های غرب تهران در این بین از جمله پر طرفدار ترین محله های غرب تهران می باشد. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که از آنها می‌توان به امکانات خوبی، دسترسی راحت و حتی قیمت مناسب اشاره کرد.

غرب تهران به محدوده غربی این شهر اشاره دارد که در دهه‌های گذشته تنها شامل منطقه ۲ و ۵ شهرداری تهران بود. با گذشت زمان و گسترش شهر اکنون این منطقه شامل مناطق ۲-۵-۲۱-۲۲ است که منطقه وسیع‌تری را شامل می‌شود. منطقه‌های ۲۱ و ۲۲ که به تازگی جز منطقه غرب تهران شده شامل مناطقی مانند وردآورد شمالی، چیتگر شمالی، منطقه المپیک و شهرک راه آهن است. در ادامه مقاله به بررسی محله های غرب تهران خواهیم پرداخت و بهترین مناطق غرب تهران را با هم تجزیه و تحلیل می‌کنیم.

محله های غرب تهران

پر طرفدارترین محله های غرب تهران بسیار زیاد است و تعداد بسیار زیادی از آنها حتی جز محله‌های مشهور تهران هستند. معروف‌ترین و بهترین مناطق غرب تهران شهرک غرب است که همه آن را می‌شناسند. این منطقه به واسطه جمعیت زیادی که دارد خانه‌ها و آپارتمان‌های زیادی را نیز در خود جای داده‌است. امکانات زیادی نیز در غرب تهران قرار دارد که افراد را برای اسباب کشی در این منطقه ترغیب می‌کند. به همین دلیل بهترین باربری در غرب تهران نیز برای علاقه مندان به این منطقه بسیار مهم است. اگر قصد اسباب کشی در غرب تهران را دارید برای تمامی مراحل آن از صفر تا صد می‌توانید روی نوبار حساب کنید. بنابراین بیایید محله‌های مهم غرب تهران را باهم بررسی کنیم.

شهرک غرب یکی از پرطرفدارترین محله های غرب تهران

شهرک غرب قطعا از یکی از بهترین و پر طرفدارترین محله های غرب تهران است که شهرت زیادی نیز دارد. تاریخ این محله و ساخت سازهای مشهور آن مربوط به سال ۱۳۴۰ شمسی است و قدمت بسیار زیادی دارد. این منطقه در زمان قدیم غربی‌ترین بخش تهران بوده و توسط مهندسان آمریکایی و آلمانی ساخته شده بود. از همین رو به شهرک غرب مشهور شد. این منطقه را می‌توان یکی از اصلی‌ترین شاه‌راه‌های ارتباطی تهران و یکی از مهم‌ترین مراکز اداری و تجاری این شهر دانست. امکانات بسیار زیادی در این محله قرار دارد و دسترسی به مترو، اتوبوس، بی ارتی و… بسیار آسان است. علاوه بر این مراکز خرید مشهوری مانند میلاد نور و مرکز خرید گلستان نیز در این منطقه قرار دارد.

سعادت آباد

سعادت آباد نیز از جمله پر طرفدارترین محله های غرب تهران است که مشهوریت بسیار زیادی دارد و به خاطر خانه‌های گرانقیمت و معماری‌های چشمگیرش معروف است. زمان ساخت و ساز در این منطقه به سال ۱۳۲۷ باز می‌گردد و بسیار قدیمی است. ساخت و ساز در این منطقه برای اولین بار توسط سید ضیاء‌الدین طباطبایی انجام شد. این منطقه در ابتدا پر از باغات بسیار آباد بود و برای کشاورزی و مزرعه داری استفاده می‌شود. کم‌کم با گسترش شهرنشینی به خاطر آب و هوای خوش مورد استقبال مردم قرار گرفت و به مرور گسترش یافت و به شکل امروزی خودش در آمد.

تهران ویلا

تهران ویلا یکی از بهترین مناطق غرب تهران است که به نمادی از تهران مدرن نیز بدل شده‌است. شروع ساخت ساختمان‌های مدرن در این محله مربوط به دهه ۵۰ شمسی است که هم اکنون نیز افراد زیادی در این خانه‌ها سکونت دارند. اگر قصد سکونت در مناطق این چنینی را دارید که سابقه تاریخی طولانی دارند بد نیست در مورد نکات مهم ارتباط با همسایگان جدید نیز بیشتر بدانید. چون افرادی که در این محله سکونت دارند، عموما مدت زمان زیادی در این محل ساکن بوده و به خوبی یکدیگر را می‌شناسند. تهران ویلا بزرگراه‌های جلال آل احمد و شیخ فصل الله نوری را در خود جای داده و پارک مشهوری به نام تهران ویلا نیز دارد که در کنار دیگر امکانات منطقه غرب تهران، این منطقه را به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل کرده است.

پونک

پونک نیز یکی از بهترین محله های غرب تهران است که ساکنان زیادی را در خود جای داده است. این منطقه قبلا جزئی از باغات تهران بوده و به مرور زمان به دلیل آب و هوای خوب مسکونی شده است. ساختمان‌ها و برج‌های مشهوری در این محله قرار دارد که نشانی از مدرن بودن منطقه است. علاوه بر این مراکز خرید مشهوری مانند مرکز خرید تیراژه و مجتمع تجاری بوستان را نیز می‌توان در این منطقه یافت. این محله مدرن را نیز می‌توان از بهترین مناطق غرب تهران دانست.

صادقیه

صادقیه یکی دیگر از محله های غرب تهران است که شهرت زیادی دارد و در گذشته به نام آریاشهر مشهور بوده است. این منطقه اهمیت زیادی از نظر ارتباطی در تهران دارد و دسترسی خوبی به دیگر نقاط تهران برای ساکنانش ایجاده کرده است. این محله بسیار قدیمی‌تر از محلات دیگر است و سابقه سکونت در آن به دوره قاجار باز می‌گردد. این منطقه دسترسی خوبی به مراکز تجاری و اداری دارد ولی می‌توان آن را تا حدود زیادی شلوغ دانست.

شهرک گلستان

شهرک گلستان یا با نام دیگر شهرک راه آهن یکی از محله های غرب تهران است که در دوران معاصر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و در گذشته افراد کمی در آن سکونت داشتند. تاریخچه ساخت و ساز در این منطقه مربوط به دهه ۵۰ شمسی و برگزاری المپیک آسیایی تهران بوده است. این محله در ابتدا مکانی متعلق به کارکنان شرکت راه آهن بوده و به همین دلیل با نام شهرک راه آهن نیز مشهور شده است. مراکز خرید مشهوری مانند بام لند و ایران مال و مرکز خرید رز در این محله قرار دارد. علاوه بر این از نظر درمانی نیز با وجود دو بیمارستان تخصصی آفتاب و تریتا شهرت بیشتری پیدا کرده است.

شهرک اکباتان از مشهورترین محله های غرب تهران

شهرک اکباتان نیازی به معرفی ندارد و از محله های غرب تهران است که برای تمامی ایرانیان آشنا است. ساخت و ساز در این منطقه به دوران قبل از انقلاب باز می‌گردد و در ابتدا برای کارکنان شرکت هواپیمایی هما طراحی شده بود. معماری خاص این محله امروزه آن را به یکی از نمادهای تهران تبدیل کرده است. این شهرک یکی از اولین خانه‌های سازمانی است که در ایران ساخته شده و تقریبا تمامی امکانات یک شهرک را دارا است.

محله جنت آباد

محله جنت آباد نیز یکی از محله های غرب تهران است که سابقه تاریخی خوبی دارد و ساخت و ساز در آن به سال ۱۳۲۳ شمسی باز می‌گردد. با این حال بعد از انقلاب این محله رونق بیشتری گرفت و ساخت و ساز در آن با شدت بیشتری انجام گرفت. این منطقه نیز مانند دیگر بهترین مناطق غرب تهران دسترسی خوبی به اتوبان‌های مهمی مانند همت و باکری دارد. ساکنین این منطقه می‌توانند به راحتی به تمامی نقاط تهران از طریق بزرگراه رفت و آمد کنند.

تهرانسر

تهرانسر یکی از محله های غرب تهران است که به خاطر ساختمان‌های سازمانی خود مشهور است. این محله در کنار اتوبان آزادگان قرار دارد و به همین دلیل دسترسی خوبی به تمامی نقاط تهران دارد. به طور کلی بیشتر ساختمان‌های این محله مربوط به نیروهای نظامی و ارتشی است ولی با این حال محله در چند سال اخیر رونق بسیاری یافته و افراد مختلفی را از نقاط مختلف به خود جذب کرده است.

چیتگر

محله چیتگر نیز در بین محله های غرب تهران شهرت زیادی دارد. این منطقه به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. ساخت و ساز در این محله نسبت به محله‌ های دیگر جدیدتر است. این منطقه به دلیل نزدیکی به بزرگراه‌های مهم به انتخاب محبوبی برای افراد تبدیل شده که رفت و آمد راحت الویت اول آنها است. در این محله ساختمان‌های سازمانی زیادی وجود دارد که از دور نیز قابل تشخیص است.

دهکده المپیک

ساخت و ساز در دهکده المپیک در اواخر دهه ۴۰ شمسی آغاز شده و به خاطر بازی‌های آسیایی تهران به این نام شهرت یافته است. این محله پیش از انقلاب مکانی برای سکونت ورزشکاران و توسط معماران ایتالیایی ساخته شده بود. بعد از انقلاب این محله کارکرد مسکونی به خود گرفت و محلی برای افراد معمولی شد.

ستارخان

ستارخان را نیز باید یکی از محله های غرب تهران دانست که شهرت زیادی دارد.  این خیابان که یکی از بلندترین خیابان‌های غرب تهران است، منطقه غرب و خیابان انقلاب را به میدان صادقیه وصل می‌کند. این منطقه از نظر تجاری نیز اهمیت بسیاری دارد و ساخت و سازهای مسکونی و تجاری در کنار هم در آن رونق یافته است.

کلام آخر

در این مقاله بهترین مناطق غرب تهران را با هم مرور کردیم. به طور کلی محله‌ های غرب تهران از امکانات خوبی برخوردار هستند و از نظر مسکونی مکان خوبی برای سرمایه گذاری و زندگی است. شما در این محله‌ها به بیشتر امکانات رفاهی دسترسی دارید و از نظر رفت و آمد نیز به خاطر وجود اتوبان‌ها و همچنین گزینه‌های حمل و نقل عمومی مشکلی نخواهید داشت. اگر قصد اسباب کشی به غرب تهران را دارید می‌توانید روی خدمات اسباب کشی نوبار حساب کنید که تمامی مراحل اسباب کشی را از صفر تا صد برای شما انجام خواهد داد. ثبت سفارش اسباب کشی در نوبار آنلاین است و به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و زمان و تاریخ اسباب کشی را از پیش تعیین کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.