اساس یا اثاث کدامیک در جابجایی بار صحیح است؟

اساس یا اثاث کدامیک درست است؟ کلمه ی اثاث به معنی وسایل بوده و کلمه اساس به معنی پایه و ستون یک چیز است. بهترین راه برای جلوگیری از اشتباه در نوشتار استفاده از کلمه اسباب کشی به جای اساس کشی یا اثاث کشی است، که هم مشابه املایی ندارد و هم در میان مردم رایج تر است. اگر شما هم از دسته ای از آدم‌ها هستید که املای ضعیفی دارید یا دوستی دارید که این ویژگی را دارید این مطلب برای شما نوشته شده است. در ابتدا معنی اثاث و اساس را به صورت جدا توضیح می‌دهیم و سپس تفاوت آنها را بیان می‌کنیم.

اساس به چه معنی است؟

خب حالا اگر دنبال منبع هستید، از لغت نامه ی دهخدا معنی کلمه ی اساس را برای شما استخراج کرده ایم . اساس کلمه ای عربی است به معنای پی، پایه، بنیاد، شالده، بن، پیکره، نهاد و اصل. مثالی از کاربرد اساس در یکی از شعرهای زبان فارسی از منوچهری دامغانی :

تا تو بولایت بنشستی چو اساسی
کس را نبود با تو در این باب سپاسی
زین دادگری باشی و زین حق بشناسی
پاکیزه دلی ، پاک تنی ، پاک حواسی.

معنی اثاث چیست؟

اثاث نیز در فرهنگ دهخدا به معنی ابزار، اثاثیه، متاع، کالا، بار و بنه، اسباب و قماش خانه است که این کلمه نیز منشا عربی دارد.

جمله با اساس و اثاث

چند جمله با اساس و اثاث را در این بخش آورده ایم تا مفهوم اساس یا اثاث که تلفظ آنها یکی ولی معنای متفاوتی دارند را بهتر درک کنید. چند نمونه جمله با اساس را در ادامه آورده ایم:

باورهای ما بر اساس مسائلی است که آنها را مشاهده می‌کنیم.

صداقت اساس یک خانواده است.

اساس این ساختمان از ابتدا به درستی بنا نشده است.

چند نمونه جمله با اثاث:

برای جابجایی اثاث به شهرستان از شرکت‌های باربری کمک بگیرید.

در اسباب کشی اثاث خود را در کارتن‌های ضخیم گذاشته و در آن را محکم با چسب ببندید.

جمله با اساس و اثاث:

حمل و نقل اثاث را بهتر است بر اساس رهنمودهای شرکت‌های باربری انجام دهیم.

کاربرد اثاث و اساس کجاست؟

اگر منظور شما لوازم خانه است املای درست اثاث است و اساس صحیح نیست. در جایی که می‌خواهید از اصل و بنیان صحبت کنید اساس صحیح است. شکا درست اساس برای لوازم خانه، اسباب است که وقتی می‌خواهیم از جابجایی وسایل صحبت کنیم می‌گوییم اسباب کشی یا اثاث کشی که البته اسباب کشی مرسوم تر است.

معنی اساس و اثاث هر چه باشد ما خدمات رو به شما ارائه می‌دهیم

از قدیم گفتند که همیشه حق با مشتری و ارباب رجوع هست و اگر میخواهند توی گوگل یا بقیه ی موتورهای جستجو تایپ کنند اساس کشی باز هم ما بهشون بهترین خدمات اسباب کشی را ارائه میدهیم. اگر درگیر اسباب کشی هستید و با دوستان یا خانواده دچار کل کل شده اید که اثاث کشی یا اساس کشی کدام درست است؟ این پست را میتوانید برای آنها ارسال کنید. همچنین می‌توانید از نوبار که سامانه اسباب کشی هوشمند در زمینه ی باربری و خرید کارتن و وسایل مربوط به اسباب کشی است دیدن کنید.

در این مقاله گفتیم که اساس یا اثاث کدامیک صحیح است و معنی اثاث و اساس را توضیح دادیم که هر کدام در چه شرایطی استفاده می‌شوند. به علاوه گفتیم که بهتر است در جابجایی اثاثیه یا وسایل، واژه اسباب کشی را به کار ببرید که درست تر است. همه شما احتمالا یک بار اسباب کشی را انجام داده اید و با خود گفته اید که اگر بعضی موارد را رعایت کرده بودم اثاث کشی بهتری داشتم با رعایت نکات مهم در اسباب کشی استرس آن را برای خود کم کنید و تجربه بهتری از اسباب کشی برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.