تاریخچه نیسان وانت | نیسان آبی ساخت کدام کشور است؟

همه ما به خوبی ماشین نیسان وانت را می‌شناسیم. یک ماشین باربری آبی رنگ که وظیفه حمل بار مردم را برعهده دارد. این ماشین دوست‌ داشتنی ۵۰ سالی است که در ایران حضور دارد. از معدود خودروهایی که در کشورمان به واسطه رنگش به راحتی قابل شناسایی است. در واقع اسم اصلی این ماشین، نیسان جونیور است که شرکت نیسان آن را در سال ۱۹۵۶ میلادی تولید کرده است.

در این مطلب قصد داریم تاریخچه نیسان وانت را بیان کنیم. بدانیم نیسان وانت ساخت کدام کشور است و اینکه این ماشین باربری در طول عمر ۶۴ ساله خود دچار چه تحولاتی شده است. پس تا پایان همراه نوبار باشید.

نیسان وانت جونیور سیاه و سفید

ماشین باربری شرکت نیسان

شرکت نیسان در سال ۱۹۵۶، تصمیم گرفت خط تولید ماشین نیسان جونیور را شروع کرد. آنها هدف داشتند ماشین باربری کوچک‌تری نسبت به کامیون داتسون و توانایی حمل بار سنگین‌تر نسبت به کامیون‌های نیسان دیزل را تولید کنند. آنها برای اینکه خلأ بین این دو ماشین را پر کنند، خودروی نیسان جونیور را طراحی کردند. شرکت نیسان، تلاش کرد خودرویی ساده و قدرتمند با قیمت ارزان را روانه بازار کند. آنها در نهایت موفق شدند ماشین وانت نیسان جونیور را با اندازه متوسط تولید کنند. این خودرو که با کد B40 شناخته می‌شد، توانایی حمل بار تا سقف ۱.۷ تن را داشت. توان این خودرو معادل ۵۰ اسب بخار بود که می‌توانست تا سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

نیسان ابی زیبا ساخت کشور ایران است

نسل اول ماشین‌های نیسان جونیور تا سال ۱۹۶۰ با عرضه مدل‌های مختلفی تولید شد. این مدل‌ها شامل B42 و B140 با قدرت بهتر می‌شدند. در سال ۱۹۶۲، شرکت نیسان تصمیم به عرضه مدل بروز شده و جدیدتر از نیسان جونیور را گرفت. آنها دو مدل متفاوت با نسل اول را تولید کردند که با کدهای ۴۰ و ۴۱ شناخته می‌شدند. این وانت‌ها شکل و شمایل مدرن‌تری داشتند. نسل دوم نیسان جونیور توان قدرتی معادل ۸۵ اسب بخار را داشت. این وانت بار می‌توانست با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

در آخر، شرکت نیسان نسل سوم از وانت نیسان جونیور را تولید و عرضه کرد. این ماشین که هم‌اکنون در ایران با نام وانت نیسان یا نیسان آبی شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۷۰ تولید شد. همچنین، این ماشین توان قدرتی معادل ۹۹ اسب بخار را دارد. لازم به ذکر است، این ماشین در سال ۱۳۴۹ شمسی وارد ایران شد. شرکت خودروسازی زامیاد وظیفه مونتاژ این نیسان بار را داشت.

داخل خودروی نیسان وانت

ورود وانت نیسان به ایران

همانطور که در بالا گفته شد، شرکت زامیاد با شرکت نیسان یک قرارداد همکاری امضا کرد. آنها وظیفه مونتاژ نیسان جونیور را برعهده گرفتند. وانت نیسان به مرور جای خود را در بازار ایران باز کرد. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که این خودرو به یکی از اصلی‌ترین خودروهای باربری در ایران تبدیل شود. از آن زمان تاکنون، بیشتر باربری‌های کشور توسط این وانت بار انجام می‌شود. در سال ۱۳۶۵، این ماشین با نام سایپا ۲۴ وارد بازار ایران شد. سپس در سال ۱۳۷۷، این خودرو با تغییرات در بخش فنی خود، با نام زامیاد ۲۴ تولید شد. این خودرو تا سال ۱۳۸۸ بدون تغییر در سیستم فنی خود، در حال انجام کارهای اسباب کشی و باربری در تهران و شهرستان‌ها بود.

نیسان وانت قدیمی ساخت ژاپن

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۸، تغییرات مهمی در سیستم فنی وانت نیسان ایجاد کرد. آنها به این خودرو ترمز ضد قفل و سیستم ebd را اضافه کردند. این مدل زامیاد ۲۴nb نام گرفت و روانه بازار کشور شد. از سال ۸۸ تاکنون مدل‌های متفاوتی از نیسان آبی تولید و عرضه شده است. جالب است بدانید، این خودرو به دلیل انجام کارهای باربری مردم، به «باربر نجیب» لقب گرفته است. براساس آمار، وانت نیسان از سال ۱۳۵۱ تاکنون میزان ۲.۱ تریلیارد تن بار در جاده‌ها و خیابان جابه‌جا کرده است. این میزان بار برابر با وزن هشت هزار برج میلاد تهران است.

بیشتر بخوانید: چگونه نیسان و وانت را از نوبار سفارش دهیم؟

شرکت نوبار دارای سرویس وانت نیسان در تهران و کرج است. خدمات وانت نیسان به همراه کارگر به کاربران محترم انجام می‌شود. این مورد یکی از مزیت‌های ویژه نوبار نسبت به شرکت‌های مشابه محسوب می‌شود. برای سفارش سرویس وانت نیسان، شما می‌توانید به اپلیکیشن و وب اپلیکیشن باربری نوبار مراجعه کنید.

منبع Wikipedia Early Datsun

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.