همسایه‌ها و نحوه تعامل با آنها در یک آپارتمان

داشتن تعداد زیادی همسایه در آپارتمانی که زندگی می‌کنید می‌تواند هیجان انگیز باشد. می‌توانید از آنها بخواهید که وقتی در سفر هستید، از حیوان خانگی خود مراقبت کنند و حواسشان به آپارتمان شما باشد. می‌توانید از آنها وسیله‌ای را بگیرید و به آنها وسیله‌ای قرض بدهید. می‌توانید با هم معاشرت کنید و آنها را برای شام و نهار به خانه خود دعوت کنید. مهم نیست که این موضوع چگونه به نظر می‌آید، اما با همراه شدن با همسایگان خود می‌توانید در بسیاری از موارد از کمک آنها استفاده کنید. با این حال، مشکلاتی نیز در روابط همسایگی وجود دارد.

نحوه برخورد با آنها می‌تواند بر روابط شما تأثیر بگذارد. در این مقاله برخی از موضوعات و ایده‌های متداول در مورد نحوه برخورد با مشکلاتی که ممکن است از سوی همسایه شما رخ دهد را عنوان خواهیم کرد.

روش برخورد با همسایه بد
ایده‌های متداول در مورد نحوه برخورد با همسایه‌ها در یک آپارتمان | نوبار

 همسایه پر سر و صدا

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که هنگام اجاره آپارتمان با آن روبرو هستید، سر و صدای سایر مستاجرین است. گرچه باید در مورد برخی از سروصداهای خاص معقول باشید یا درک کنید که دیوارها خصوصا نازک هستند، اما صداهایی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

  • سر و صدای اواخر شب. به اجاره نامه خود نگاهی بیندازید و ببینید آیا برای سکوت در آپارتمان و ساعت آن چیزی در آن نوشته شده است. بسیاری از صاحب خانه‌ها ساعتی را برای کم کردن سر و صدا بین ساعت ۶ تا ۱۱ صبح و همینطور بعد از ساعت ۱۲ شب دارند، و یا بعضی از زمان‌های خاص در روزهای هفته را مشخص می‌کنند.
  • با همسایگان پر سر و صدای خود صحبت کنید. کنار آنها بایستید و مودبانه به آنها بگویید که سر و صدا آنها شما را آزار می‌دهد و از آنها درخواست کنید که صدا را کاهش دهند. از آنها شماره تلفن همراه برای تماس در مواقعی که صدا زیاد می‌شود بگیرید تا از آنها بخواهید صدا را کم کنند.
  • از آنها بخواهید تا برنامه ریزی داشته باشند. از همسایگان خود بخواهید که در مواقعی که مهمانی دارند به شما اطلاع دهند تا اگر قرار است کمی سروصدا بیشتر شود شما از آن اطلاع داشته باشید. دانستن این مطلب شما را برای بروز صداهای احتمالی آماده می‌کند و این صداها باعث آزار نمی‌شود.

 همسایه مشکل ساز

برخی از همسایگان ممکن است متوجه نشوند که مشکل ساز هستند. به عنوان مثال ، ممکن است همسایه‌ای داشته باشید که مدام ماشینش را در محل پارک ماشین شما در پارکینگ پارک کند و یا ماشین میهمان خود را در آنجا پارک کند. آنها ممکن است زباله خود را در کنار درب خروجی رها کنند، به حیوانات خانگی اجازه دهند تا در مکان‌های عمومی ادرار کنند و یا حتی در کنار پنجره شما کباب درست کنند و تمام دود را به سمت خانه شما هدایت کنند. با این افراد چه باید کرد؟

  • سعی کنید با آنها آرام صحبت کنید. خاطرنشان کنید که کاری که آنها انجام می‌دهند شما را آزار می‌دهد و اگر آنها می‌توانند جلوی این کار را بگیرند، قدردان آنها خواهید بود.
  • راه حل‌هایی را در مورد آنچه آنها انجام می‌دهند ارائه دهید. به عنوان مثال، پارکینگ میهمان را برای میهمانان آنها یا مکان بهتری برای تهیه کباب آنها ذکر کنید.
  • پیگیر باشید. اگر دیدید که همسایه شما راهنمایی‌ها و درخواست‌های شما را انجام می‌دهد، با یک تشکر پیگیر کار باشید. یک تشکر کوچک روند کار را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای مقابله با افسردگی ناشی از اسباب کشی

 بوی همسایه

هنگام زندگی در یک آپارتمان بو در آپارتمان در سفر است. از پخت و پز گرفته تا سیگار یا بوی ناجور، همیشه این احتمال وجود دارد که بتوانید آن را در آپارتمان حس کنید. در حالی که بوی پخت و پز ممکن است همیشه خوشمزه نباشد، اما این مورد چیزی نیست که بخواهید به آن اعتراض کنید. با این حال، بوهای دیگری ممکن است در آپارتمان در جریان باشد که مطمئناً می‌توانید با آنها سروکار داشته باشید. این مسئله خاص ممکن است کمی مشکل‌تر از صحبت کردن با آنها باشد، بنابراین صحبت کردن با صاحب‌خانه یا مدیر آپارتمان ممکن است به عنوان اقدام اولیه بهترین گزینه باشد

  • به دنبال این باشید کشف کنید که آیا این مسئله در گذشته مشکل ایجاد کرده است و آیا راه حل‌های ساده‌ای برای حل آن وجود دارد یا خیر. اینکه صاحب‌خانه شما قبلاً این بو را حس کرده باشد، ممکن است بتواند در این مورد به شما کمک کند.
  • ببینید صاحب‌خانه یا مدیر آپارتمان شما ممکن است بتواند با همسایه صحبت کند. این راه حل برای مواقعی که در آپارتمان مدام بوی سیگار و دیگر مواد مخدر را حس می‌کنید، راه حل خوبی است.
  • موضوع را از طریق صاحب‌خانه خود پیگیری کنید تا ببینید برای حل مشکل چه کاری انجام شده و نحوه برخورد با همسایه‌ای که در آپارتمان بو تولید می‌کند به چه صورت است.

 چه موقع باید به صاحب‌خانه خود اطلاع دهید

اگرچه رسیدگی به مشکلات توسط شخص خودتان بهترین روش عملی است، اما مواقعی وجود خواهد داشت که ممکن است بخواهید صاحب‌خانه خود را درگیر کنید. این موارد شامل:

  • شما چندین بار با همسایه خود صحبت کرده‌اید و رفتار آنها هنوز هم مشکل ساز است.
  • مشکلی که با همسایه خود دارید ویژه است و شما از نحوه نزدیک شدن به آن مطمئن نیستید (مانند “بوهایی که همسایه” ایجاد می‌کند)
  • شما معتقدید که رفتار همسایه شما باعث نقض مفاد اجاره‌نامه شما می‌شود و احساس می‌کنید صاحب‌خانه یا مدیر آپارتمان باید در مورد آن بدانند.

می‌توانید از صاحب‌خانه یا مدیر آپارتمان خود بخواهید که هنگام شکایت به همسایه نامی از شما نبرد تا از درگیری بیشتر با همسایه خود دوری کنید.

 چه موقع با پلیس تماس بگیریم

وقتی کار به شکایت برسد، همیشه این احتمال وجود دارد که همه چیز تشدید شود. اگرچه نادر این مورد به ندرت پیش می‌آید، اما باید بتوانید در خانه آپارتمان احساس امنیت کنید. برخی از موقعیت‌هایی که ممکن است بخواهید پلیس را با مشکلی که با همسایه خود دارید درگیر کنید شامل موارد زیر می‌شود:

  • همسایه شما را تهدید کند.
  • همسایه به عمد به مال شما آسیب رسانده باشد.
  • همسایه به شما حمله کرده باشد.
  • صدای دعوا یا خشونت بشنوید و نگران همسایه خود باشید.
  • بوی دود آتش حس کنید و حدس بزنید که بوی آتش‌سوزی باشد.
  • حس کنید که همسایه شما زخمی شده و به کمک پزشکی نیاز دارد.

اگرچه می‌توانید برخی از این موقعیت‌ها را به صورت ناشناس گزارش دهید، اما اگر همسایه شما اقدام به تهدید شما کرده باشد، به شما حمله کرده یا به وسایل شما آسیب رسانده باشد، ممکن است نیاز به تهیه گزارش پلیس باشید. مراجعه به پلیس در صورت نیاز به اقدامات بیشتر به شما کمک می‌کند. حتماً این موضوع را با صاحب‌خانه خود در میان بگذارید.

منبع: apartmentguide

1 نظر
  1. مش جفر می گوید

    صاحبخانه ها پول خون مادرشون رو از مستاجر میگیرن
    کارد به شکم خودت و بچه ت بخوره
    خونه رو یکسال اجاره میدی نمیخواهیم آجرهاش رو بخوریم یا با خودمون ببریم
    میخوای خرج زندگیت رو ما بدیم؟
    مگه حقوق ما چقدره که بیاد تو جیب تو؟ خودمون چی؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.