چگونه روز اسباب کشی یک همسایه خوب باشیم؟

روز اسباب کشی، یک روز پرکار و شلوغ برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. افراد نسبت به تمام شرایط محتاط و نگران هستند. بیشتر افراد در روز اثاث کشی باید توجه ویژه‌ای به همسایگان خود داشته باشند. نباید حمل اثاث منزل، باعث مزاحمت و اختلال آرامش دیگر ساکنین ساختمان شود. توصیه‌هایی برای رعایت حقوق همسایه‌ها شده که برای خانواده‌ها مفید بوده است. در این مطلب قصد داریم شرایط یک همسایه خوب را در روز اسباب کشی بیان کنیم. پس تا پایان همراه نوبار باشید.

وقت‌شناس باشید

اگر شما در روز کاری قصد اسباب کشی دارید، زمانی را برای حمل بار تعیین کنید که همسایه‌ها به محل کار رفته باشند. با این کار نه تنها فضای بیشتری برای پارک کردن کامیون در پارکینگ ایجاد کرده‌اید، بلکه می‌توانید وسایل خانه را در پیاده رو قرار دهید. خلوتی ساختمان در انجام اسباب کشی خیلی کمک‌کننده خواهد بود. وقت‌شناسی می‌تواند شما را به یک همسایه خوب تبدیل کند.

کارگران در حال جابجایی بار

به همسایه‌ها اطلاع دهید

بیشتر همسایه‌ها نسبت به نقل مکان کردن شما مطلع هستند. اما ممکن است بعضی از ساکنین خانه شما، از این موضوع خبری نداشته باشند. بهتر است که زمان اسباب کشی خود را به آنها اطلاع دهید. با این کار می‌توانید از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. حتی ممکن است یکی دیگر از همسایه‌ها نیز در آن روز اسباب کشی داشته باشند. یا اینکه آنها قصد دارند در آن روز یک مهمانی مهم برگزار کنند. این اتفاق باعث می‌شود فضای پارکینگ برای اسباب کشی اشغال شود. با اطلاع دادن و مطلع شدن از شرایط دیگر همسایه‌ها می‌توانید روز مناسبی را برای اثاث کشی مشخص کنید. همچنین، شما این فرصت را به همسایه‌ها می‌دهید که آنها برای خداحافظی به خانه شما بیایند. شایان ذکر است، چند روز مانده به اسباب کشی، با اهالی ساختمان و محله خود خداحافظی کنید و اطلاعات آدرس خانه جدید خود را به آنها بدهید.

کسب اجازه کنید

روز قبل از اسباب کشی، شرایط پارکینگ و درب خانه خود را برای پارک بهتر اتوبار بررسی کنید. اگر جای مناسبی برای پارک وجود ندارد، از همسایه خود نسبت به گرفتن جای پارک او اجازه بگیرید. اگر می‌بینید مسیر رفت و آمد مسدود می‌شود، با مدیر ساختمان هماهنگ کنید و از او نسبت به مسدود شدن موقت درب پارکینگ اجازه بگیرید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، همیشه در ذهن خود کارهای اسباب کشی را با دو ساعت اضافه برنامه‌ریزی کنید.

بارهای بسته شده برای اسباب کشی

تیم باربری مراعات کند

با اینکه تیم باربری وظیفه دارد بدون سروصدا و مزاحت کارهای حمل اثاثیه منزل را انجام دهد. اما شما هم نسبت به مراعات حال همسایه‌ها از آنها درخواست کنید با سروصدا و احتیاط بالا وسایل را جابجا کنند. همچنین، از پخش کردن صدای بلند موسیقی، مسدود کردن آسانسور و ریختن زباله پرهیز کنید.

همه چیز را دوباره بررسی کنید

وقتی که تمامی وسایل در کامیون بار زده شد، برای آخرین بار تمامی اتاق‌های خانه را بررسی کنید. چک کنید که چیزی از وسایل خانه جا نمانده باشد. آشغال‌های به جا مانده از جابه‌جایی بار را در سطل جمع کنید. اگر جایی از راه پله کثیف شده است، آنجا را تمیز کنید. سعی کنید هنگام رفتن از خانه قدیمی، همه چیز تمیز و مرتب باشد.

امیدواریم که بتوانید اسباب کشی بی‌دردسر و مطمئنی را انجام دهید. همچنین، این نکات را در خانه جدید خود نیز رعایت کنید تا به عنوان یک همسایه خوب شناخته شوید. لازم به ذکر است، شرکت نوبار دارای سرویس‌های کامیون، وانت و وانت نیسان در تهران و کرج است. برای انجام کارهای اسباب کشی، کافی است به سایت یا اپلیکیشن باربری نوبار مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید.

منبع The Spruce

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.