چگونه با همسایه بد و مشکل‌ساز اختلافات خود را حل کنیم؟

همه ما دوست داریم که با خانواده‌هایی بافرهنگ و محترم همسایه شویم. متأسفانه گاهی این اتفاق نمی‌افتد و با همسایه بد، بی‌منطق و بی‌فرهنگ روبرو می‌شویم. گاهی پیش می‌آید تحمل کردن آنها دشوار است و نمی‌توانیم با آنها کنار بیاییم. با این اوصاف، نکات و راهکارهایی هستند که می‌توانید با انجام آنها با همسایه بد تعامل داشته باشید. پس تا پایان همراه نوبار شوید تا این راهکارها را بیان کنیم.

دوستانه و محترمانه صحبت کنید

اولین و بهترین راه برای ایجاد یک رابطه بهتر با همسایه خود، صحبت کردن است. با او نسبت به شرایط و مشکلاتی که پیش آمده صحبت کنید. همچنین، رفتاری محترمانه و دوستانه با همسایه خود داشته باشید. چون قرار است مدت‌ها با یکدیگر در یک آپارتمان زندگی کنید. از صحبت کردن با لحن تند و خشن پرهیز کنید. هر چقدر بتوانید رابطه بهتری با همسایه خود داشته باشید، شرایط ایده‌آلی را برای خود فراهم خواهید کرد.

خانم عصبانی از همسایه بد

یک نامه بنویسید

اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید رو در رو با همسایه خود صحبت کنید، برای او یک نامه بنویسید. در نامه شرایط را توضیح بدهید و موضوعات مورد نظر خود را در نامه ذکر کنید. در متن نامه، به اصل موضوع بپردازید و با لحنی محترمانه به شرح دادن مشکلات پیش آمده بپردازید. این کار می‌تواند یک راه مفید برای افراد خجالتی محسوب شود.

از دیگر همسایگان کمک بگیرید

گاهی پیش می‌آید که مشکلات شما با همسایه گره می‌خورد. بهترین کار این است که از دیگر همسایگان ساختمان کمک بگیرید. یک یا دو نفر از افراد ساختمان را برای حل اختلاف شما و همسایه‌تان مشخص کنید و نسبت به مشکلات پیش آمده صحبت کنید. همسایه‌ها با توجه به اینکه هردو طرف را می‌شناسند می‌توانند راهکارهای مفیدی را در اختیار شما و همسایه‌تان ارائه بدهند.

حل اختلاف همسایگان

از مراکز مشاوره کمک بگیرید

مراکزی در شهرها وجود دارند که کارشان حل اختلاف بین افراد است. شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز مشکلات خود را با آنها درمیان بگذارید. سعی کنید دلایل خود را مستند و مستدل بیان کنید. آنها با استفاده از قوانین حقوقی و مدنی می‌توانند راهکارهای مفیدی را به شما مشورت بدهند. آنها از تجربه کافی نسبت به مشکلات و شرایط آپارتمان‌نشینی برخوردار هستند و می‌توانند به حل اختلاف بین شما و همسایه‌تان کمک کنند.

امیدواریم که هرگز با همسایگان خود به مشکل برنخورید. حفظ آرامش و احترام به فرد مقابل می‌تواند روند حل اختلافات را آسان کند. لازم به ذکر است، شرکت نوبار دارای سرویس‌های کامیون، وانت و نیسان برای اسباب کشی است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت باربری یا اپلیکیشن نوبار نسبت به سفارش اتوبار در تهران اقدام کنید.

منبع Problem Neighbors

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.