بزرگ‌ترین ترند دکوراسیون که برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی می‌شود

هر ساله چیزهایی که در دکوراسیون منزل محبوب و مد بوده‌اند، تغییر می‌کنند که باعث می‌شود همه‌چیز همواره تازه و جذاب باشد. در حالیکه برای دهه جدید آماده می‌شویم، باید نگاهی به انتظاراتمان در زمینه طراحی داخلی بیاندازیم. ترندهای طراحی داخلی می‌توانند به الهام بخشیدن برای پروژه تغییر دکوراسیون یا بازسازی مفید باشند، ولی این بدان معنی نیست که باید تمام دکور قبلی را دور بریزید. در عوض چیزهایی که می‌توانید در دکوراسیون جدید جایی برایشان باز کنید را انتخاب کنید و استایل خود را بسازید. همه به دنبال دانستن ترندهای دکوراسیون ۲۰۲۰ هستید.

در فکرید که کدام ترند طراحی داخلی جایگزین ترندهای قدیمی می‌شوند؟ ما پیش بینی‌های شما را جمع‌آوری کردیم و با طراحان داخلی صحبت کردیم که بفهمیم باید چه انتظاری از سال ۲۰۲۰ داشته باشیم.

بوفه‌ای برای نوشیدنی

بر اساس نظر نائب رئیس استایل مدسی، السندرا وود، دیگر وقت آن رسیده که به جای چرخ نوشیدنی از بوفه نوشیدنی استفاده کنیم. کابینت نوشیدنی فضای بیشتری در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید از تمام طبقات آن برای ساختن مدل دلخواهتان استفاده کنید.

با اینکه جابجا کردن بوفه سخت‌تر است، اما حس بهتری برای پذیرایی از مهمان‌ها به شما خواهد داد.

سینک دستشویی سیمانی

در سال آینده استفاده از مواد غیرقابل پیش بینی بیشتری در خانه خواهیم دید، مخصوصاً در دستشویی. از سینک تا آینه سیمانی، سیمان به یکی از مواد محبوب در دکوراسیون خانه تبدیل شده است. سیمان ماده‌ی خوبی برای ایجاد یک فضای مدرن و در عین حال روستایی و فاصله گرفتن از چوب و مرمر است.

تغییر دکوراسیون اتاق کودک

فیلیپا از گروه لیتل پی معتقد است که اتاق نوزادان و بچه‌ها در سال ۲۰۲۰ حتی جسورانه‌تر از طرح استتار جنگی و طرح‌های هندسی خواهد بود. اتاق کودکان مکان مناسبی برای نشان دادن خلاقیت و بروز کودک درونتان است. ما هنوز هم طرفدار رنگ‌های ملایم برای اتاق کودک هستیم، ولی فکر می‌کنیم که زمان آن رسیده که از رنگ‌های جسورانه‌تر و طرح‌های هیجان‌انگیزتر (مثل طرح‌های حیوانات، استتار جنگی، پوست مصنوعی) برای اتاق نوزاد استفاده کنیم.

نظر بچه‌ها را موقع انتخاب وسایل اتاق بپرسید. برای اتاق یک تم انتخاب کنید و جایی برای رشد خلاقیت کودکتان بسازید.

استفاده از سبد

برای جا دادن پتوها، اسباب بازی‌ها و یا هرچیز دیگری، هیچ‌چیزی بهتر از سبد نیست، ولی انتظار داریم که سبدهای بافتنی را بیشتر به عنوان کارهای هنری در دکوراسیون منزل ببینیم. سبد جایگزین مناسبی برای اتاق‌های با دکوراسیون موزه‌وار است.

به بازارهای دست دوم یا مغازه‌های سمساری برای پیدا کردن سبدهای کم‌عمق سر بزنید تا بعد از نصب روی دیوار خانه خود آن را به دیواری زیبا تبدیل کنید. دنبال طرح‌های رنگارنگ و دست‌بافت بگردید تا از سبد به عنوان اثر هنری استفاده کنید. هر وقت هم که از سبد به عنوان اثر هنری خسته شدید، می‌توانید از سبد برای جا دادن وسایلتان استفاده کنید.

آبی نفتی، خاکستری جدید است

این مدی است که کم‌کم در خانه‌هایمان ظاهر شده، ولی بالاخره سر و کله‌اش همه جا پیدا شده است. آبی نفتی رنگ جدیدی نیست، ولی طبق گفته مری میدن، رییس و موسس گروه معماری میدن، جای رنگ‌های خنثی مثل خاکستری و بژ را در مناطق مسکونی گرفته است.

توقع داریم رنگ‌های جسورانه‌تر و تیره‌تری جای رنگ‌های خنثی را در سال ۲۰۲۰ در خانه‌هایمان بگیرند. رنگ‌هایی مثل آبی نفتی و سبز لجنی، به ما حس آرامش خواهند داد ولی در عین حال هنوز هم رنگ‌های مناسبی برای فضاهای سنتی‌تر مثل اتاق غذاخوری یا نشیمن هستند.

بازگشت اتاق‌های غذاخوری رسمی

نقشه‌های فضای باز برای چند سال مورد استفاده قرار گرفتند ولی انتظار این را داشته باشید که افراد بیشتری در سال جدید از اتاق غذاخوری جداگانه استقبال کنند.

الزامی نیست که اتاق غذاخوری رسمی از بقیه خانه جدا باشد، ولی باید مشخص شود که این فضا برای یک هدف تعبیه شده، و آن هم گرد هم آمدن برای صرف یک وعده غذایی است.

اتاق غذاخوری رسمی به شما فضایی جدا از فضای خانه برای سرگرم کردن می‌دهد، همچنین مشوق غذا خوردن همه خانواده در کنار هم است.

آشپزخانه رنگارنگ

جنی راوش از آشپزخانه و حمام کار بیک، معتقد است که در سال جدید شاهد حتی رنگ‌های بیشتری در آشپزخانه خواهیم بود. در دهه ۹۰ آشپزخانه‌های سفید جای آشپزخانه‌های چوبی را گرفتند، ولی در سال گذشته شاهد استفاده رنگ‌های بیشتری توسط صاحب‌خانه‌ها بودیم.

چه تصمیم بگیرید که از رنگ‌های روشن و جسورانه برای رنگ‌آمیزی کابینت‌ها استفاده کنید، یا از وسایل قدیمی برای دکور استفاده کنید، رنگ خاصی که در آشپزخانه استفاده می‌کنید، آشپزخانه شما را از فضایی خنثی به فضایی دلباز تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۶ راه آشپزی در خانه‌ای بدون آشپزخانه

طرح‌های لایه‌ای

اگر مدام درگیر ست کردن طرح‌ها در دکوراسیون منزل خود هستید، به گفته کوین ایزبل از تیم طراحی کوین ایزبل وقت آن رسیده که دست از این کار بردارید. کوین ایزبل پیش بینی می‌کند که صاحب‌خانه‌های بیشتری به جای استفاده از رنگ‌های مینیمال و خنثی، طرح‌های مختلف را به منظور ایجاد جلوه بصری با هم ترکیب خواهند کرد. ماکسیمالیسم و همان افراط در شلوغ نشان دادن فضا شوخ و باکلاس است، و اگر درست اجرا شود، به منزلتان حس صمیمی و خودمانی می‌دهد.

وسایل دست دوم و پایدار

طبق پیش بینی هلنا برانا از تیم طراحی هلنا برانا، باید با تمرکز بیشتری که روی تغییرات اقلیمی و پایداری می‌شود، انتظار استفاده هرچه بیشتر از وسایل دست دوم در خانه‌ها را داشته باشیم. طراحان قصد دارند که نقش پررنگ‌تری در کاهش ضایعات داشته باشند و مسیر را به سمت دکور منزل با وسایل قابل بازیافت یا پایدار پیش ببرند.

خرید وسایل دست دوم نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد در مقایسه با اجناسی که از فروشگاه‌های بزرگ می‌خرید، این وسایل را مطابق با سلیقه خود تغییر دهید. دنبال اجناس خوش ساخت در وضعیت مناسب یا کالایی با استخوان بندی خوب که بعد از تعمیر به چیز قابل توجهی تبدیل شود، بگردید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای فروش مبلمان دسته دوم

تمام سایه‌های آبی

آبی نفتی تنها سایه رنگ آبی نیست که در سال آینده مورد توجه قرار می‌گیرد. از آبی دریایی کمرنگ گرفته تا سایه‌های کمرنگ آبی پاستلی، در سال جدید انتظار رنگ‌های آرام‌بخش را داشته باشید. آبی همیشه رنگ پرطرفداری بوده، ولی استفاده آن در پارچه، کاغذ دیواری، حتی اسباب و اثاثیه بزرگ‌تر منزل (کی از یه مبل مخمل آبی بدش میاد؟) باعث ایجاد آرامش بیشتر می‌شود.

فضای بیرون را به داخل بیاوریم

طبق گفته‌های آنی الیوت از تیم طراحی آنی الیوت، استفاده از الیاف طبیعی مثل چوب یا پارچه روی سطوح دیواری در سال ۲۰۲۰ بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این مواد نه تنها پایدارتر از مواد دست‌ساز هستند، بلکه به منزلتان حس آرامش نیز می‌بخشند.

تمی که بیشتر طراحان پیش بینی کرده‌اند، تغییر فضای خانه به فضایی آرامش بخش برای فرار از محیط شلوغ خارج از منزل است. سعی کنید در سال جدید منزل خود را به جایی آرام برای پناه بردن از شلوغی‌ها تبدیل کنید.

لوسترهای بزرگ

لامپ‌هایی با روشنایی متراکم برای مدتی در راس دکوراسیون خانه بودند، ولی وقت آن رسیده که به سراغ لوسترهای بزرگ برویم. داون د. تاتی از گروه طراحی داون د. تاتی متوجه شده که مشتری‌های بیشتری درخواست لوسترهای بزرگ در سراسر خانه می‌کنند. شاید شما فقط در سالن غذاخوری یا ورودی منزل به چلچراغ عادت داشته باشید، ولی برای استفاده از لوسترهای پیچیده‌تر در توالت، اتاق خواب‌ها یا حتی انباری درنگ نکنید.

نکته حرفه‌ای: عوض کردن لوستر راه مناسبی برای تغییر کلی فضای اتاق است. اگر برای عوض کردن لوسترها به کمک احتیاج داشتید نوبار را فراموش نکنید. تیم نوبار متشکل از کارگر فنی و کارگر حمل بار می‌توانند به شما در باز کردن و بستن لوستر جدید کمک کنند.

دوباره از برنج استفاده کنید

طراح امی کاتیزر انتظار دارد که صاحب‌خانه‌ها از وسایل برنجی بیشتری در دکور کل خانه استفاده کنند. از کابینت‌های آشپزخانه، تا لوسترها و شیرآلات، برنج ماده مناسبی است که به فضا حسی قدیمی بدهد.

ولی برای اطمینان از اینکه فضا بیش از حد قدیمی نشود، کارتیزر پیشنهاد می‌دهد که برنج را با فلزاتی که حس مدرن دارند مخلوط کنید.

اتاق‌های کوچکتر

امی کارتیزیر پیش بینی کرده که تغییر دیگر از فضای باز به فضای شخصی در سال ۲۰۲۰ اتفاق می‌افتد. در قدیم صاحب‌خانه‌ها دیوارهای اتاق‌های کوچک‌تر یا فضای دفتر را خراب می‌کردند تا فضای باز بزرگ‌تری داشته باشند، ولی به تازگی حس سکوت اتاق‌های کوچک‌تر را پذیرفته‌اند و از آن استقبال می‌کنند.

اتاق کوچک نه تنها برای چیدمان راحت‌تر است، بلکه مکان مناسبی برای تجربه کردن رنگ‌ها و طرح‌های جسورانه نیز هست. یک کاغذ دیواری شلوغ شاید برای یک اتاق بزرگ مناسب نباشد، ولی به راحتی می‌تواند یک فضای کوچک را به یک طراحی خوب تبدیل کند و سبب تغییر چیدمان خانه شوید.

سنگ طبیعی

الی مان از گروه طراحی و تغییر دکوراسیون کیس معتقد است که به زودی شاهد تغییری از الیاف دست ساز به الیاف طبیعی در تمام فضای خانه خواهیم بود. از سنگ آشپزخانه تا سینک دستشویی و کاشی‌ها، افراد بیشتری سراغ مواد طبیعی مانند سنگ آهک، اونیکس، و سنگ ماسه‌ای رفته‌اند تا نه تنها فضای محیطی مناسب، بلکه فضای منحصر به فردی بسازند.

پنجره‌های سقف تا کف

جیم ریل از گروه معماری ریل پیش بینی کرده که در سال جدید مردم برای ارتباط بیشتر با طبیعت، از پنجره‌های سقف تا کف استفاده بیشتری خواهند کرد. این پنجره‌ها نه تنها میزان برخورداری از نور طبیعی را افزایش می‌دهد، بلکه در خانه حس زندگی در طبیعت را به شما می‌دهد، حتی وقتی هوا بیش از حد سرد شده باشد.

کاغذ دیواری جسورانه

طبق نظر آنی الیوت از تیم طراحی آنی الیوت، قرار نیست که کاغذ دیواری جسورانه در سال ۲۰۲۰ از خانه‌ها برود. کاغذ دیواری‌هایی با پس زمینه یک تصویر دارای حس تازگی جای خود را در دکور خانه‌ها پیدا کرده، ولی انتظار این را داشته باشید که در سال آینده خانه‌های بیشتر از این سبک کاغذ دیواری استفاده کنند. کاغذ دیواری جسورانه نه تنها زیبایی بصری عظیمی تولید می‌کند، که می‌تواند به جای تابلوهای گران قیمت به عنوان نقطه تمرکز بصری عمل کنند، مخصوصاً اگر تنها روی یک دیوار اجرا شوند.

اگر در قدیم بخاطر قیمت بالای کاغذ دیواری از آن فرار می‌کردید، کاغذ دیواری‌های جدیدی با قیمت مناسب‌تر برای شما در بازار موجود است.

بیشتر بخوانید: نحوه رنگ کردن دیوار نمایش

رنگ‌های ملایم و آرامش ‌بخش

رنگ سال ۲۰۱۹، رنگ مرجانی بود، توقع این را داشته باشید که رنگ سال ۲۰۲۰، رنگ ملایم‌تری باشد. از صورتی کمرنگ، تا سایه‌های سبز پاستل، طراحان رنگ بسیاری تناژهای خنثی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده‌اند. با اینکه رنگ‌های قوی‌تری مثل آبی نفتی و سبز لجنی هنوز هم طرفداران خود را دارند، رنگ‌های ملایم کم‌کم جای خود را در خانه‌ها پید‌ا کرده‌اند.

به علاوه، یک رنگ ملایم یا پاستلی راه خوبی برای کوچ کردن از رنگ سفید و سایه‌های خاکستری، بدون تغییر آنچنانی است.

منبع: thespruce

1 نظر
  1. […] به رنگ طلایی روشن باعث افزایش نمای مردن بودن آن و داشتن آشپزخانه رنگارنگ […]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.