چگونه از آلودگی صوتی بیرون خانه جلوگیری کنیم؟

برای خیلی از ما، خانه جایی برای ایجاد آرامش ذهن و فرار کردن از اتفاقات روزمره است. اما پیش می‌آید که صداهای مزاحمی چون ساختمان‌سازی، بوق زدن ماشین‌ها و سروصدای همسایگان، باعث اختلال آسایش ما در خانه می‌شود. این آلودگی صوتی زندگی مدرن مردم را در بر گرفته و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است. حال، برای جلوگیری از این پدیده چه کار کنیم؟ در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای خلاص شدن از آلودگی بیرون خانه را بیان کنیم. پس تا پایان همراه نوبار باشید.

پنجره دوجداره

راهکارهایی برای در امان ماندن از آلودگی صوتی

توصیه‌های زیادی برای عایق کردن در و پنجره‌ها برای جلوگیری از آلودگی صوتی شده است. بهترین کار و شاید گران‌ترین آن، دوجداره کردن پنجره‌های خانه است. پنجره‌های دوجداره به خاطر داشتن دو لایه دیواری شیشه که بین آنها هوای فشرده شده وجود دارد، از نفوذ صدا به داخل جلوگیری می‌کند. معمولا خانه‌های جدید مجهز به پنجره‌های دوجداره هستند، اما خانه‌های قدیمی نیاز به تعویض در و پنجره‌ها دارند تا از صداهای مزاحم خلاص شوند. در کنار دوجداره بودن شیشه‌ها، فریم پنجره‌ها دارای نوارهای پلاستیکی هستند که به خوبی سوراخ‌ها و درز‌های دور پنجره را می‌پوشاند. لازم به ذکر است، تعویض درب‌های داخل خانه نیز می‌تواند در عایق کردن محیط خانه کمک کند.

اگر هزینه تعویض پنجره‌ها برایتان سنگین است، می‌توانید از روش‌های دیگری برای جلوگیری کردن سروصدا استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام بدهید، بررسی کردن دیوارهای خانه است. قسمت‌های اطراف قاب پنجره، توری‌ها و کانال کولر و پریز‌های برق را بازرسی کنید. اگر سوراخ یا شکافی پیدا کردید، درزها را با استفاده از بتونه بپوشانید.

درب خانه نیز یکی از جاهایی است که می‌تواند صداهای مزاحم را به داخل خانه بیاورد. شما می‌توانید با استفاده از نوارهای مخصوص درزگیری، درزهای دور قاب در را بپوشانید تا از نفوذ صدا جلوگیری کنید. این نوارها حالتی مویی و فرچه‌ای دارند که عایق‌های مناسبی برای خانه‌های قدیمی هستند. وسایل دیگری از محصولات عایق‌کننده مثل پنل‌های سقفی، لاستیک‌های نئوپرن و فایبرگلاس وجود دارند که می‌توانید آنها را در پشت دیوارها یا سقف خانه نصب کنید تا میزان سروصدای بیرون را کاهش دهید.

پرده خانه برای جلوگیری از آلودگی صوتی

وسایل خانه مناسب برای جلوگیری از صدا

در کنار قرار دادن عایق در دیوار و پنجره‌ها، کارهای دیگری می‌توانید انجام دهید که می‌تواند از آلودگی صوتی جلوگیری کند. یکی از بهترین وسایل، استفاده از فرش یا قالی است. پوشاندن کف زمین با فرش، عایق خوبی برای جلوگیری از سروصدا محسوب می‌شود. تغییر پرده‌ها نیز یکی دیگر از وسایل مفید برای کاهش صدا است. پرده‌ها به خوبی صدای بوق ماشین‌ها و ساختمان‌سازی را کاهش می‌دهند. برای اینکه از پوشش پنجره‌ها مطمئن شوید، اطمیمنان حاصل کنید که پرده خانه، بالای چارچوب و دیوار دور پنجره را پوشش داده باشد.

تغییر چیدمان مبلمان نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند از آلودگی صوتی جلوگیری کند. بزرگ‌ترین مبل خود را مقابل دیوار مشترک با همسایه خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود میزان صدای کمتری را از سوی دیوار مشترک با همسایه خود بشنوید.

روشی وجود دارد که مختص علاقه‌مندان به کتاب است. زمانی که پر سروصداترین قسمت خانه را پیدا کردید، یک قفسه یا کتابخانه را در مقابل آن قرار دهید. سپس کتاب‌های خود را در کتابخانه بگذارید. کتاب‌ها پوشش خوبی برای جلوگیری از صداهای مزاحم هستند و مقدار صدای تولیدی را کاهش می‌دهند.

امیدواریم که بتوانید از شر صداهای مزاحم و آزاردهنده خلاص شوید. این روش‌ها می‌تواند تا مقدار قابل توجهی میزان آلودگی صوتی را در خانه کاهش بدهد. شایان ذکر است، نوبار در زمینه اسباب کشی و باربری سرویس‌های کامیون، وانت، وانت نیسان و خدمات کارگری را به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای سفارش اتوبار و وانت بار در تهران و کرج، به سایت و اپلیکیشن نوبار مراجعه کنید.

منبع Fantastic Handyman

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.