چگونه باغی از سبزی و گیاه در بالکن آپارتمان خود بسازیم؟

پرورش سبزی و گیاه در بالکن آپارتمان، یک راه عالی برای زیبا کردن بالکن و همچنین درست کردن ادویه و اضافه کردن طعم‌های جدید به پخت و پز است. برای افرادی که در خانه خود تنها یک بالکن کوچک دارند، پرورش سبزی می‌تواند کار ایده آلی باشد؛ چرا که این گیاهان فضای بسیار زیادی را اشغال نمی‌کنند و در اصل از ابتدا فضایی کوچک نیاز دارند. مسیرهای زیر را برای ساخت یک باغ کوچک در بالکن خود دنبال کنید.

بررسی نور خورشید

بخش بزرگی از پرورش گیاه و سبزی در یک فضای کوچک مانند بالکن، دانستن این است که چه میزان تابش خورشید هر روز شما دریافت می‌کنید. اکثر سبزی ها نیاز به ۴ تا ۶ ساعت نور مستقیم خورشید دارند، تا به خوبی رشد کنند.

قبل از اینکه چیزی بخرید، در ساعات مختلف روز نور خورشید را در بالکن خود چک کنید و آن قسمت‌هایی که بیشترین نور را دریافت می‌کنند، علامت‌گذاری کنید. ساختمان‌های نزدیک به هم یا بالکن‌های در مجاورت هم ممکن است بر روی بالکن شما سایه بیندازند، بنابراین از میزان نوری که بالکن شما دریافت می‌کند مطمئن شوید تا فضایی خوبی برای رشد گیاهان به ارمغان بیاورید.

تصمیم گیری در مورد شروع با کاشتن دانه یا جوانه سبزی

گیاهان رونده مناسب بالکن

سبزی‌ها را می‌توان با کاشت بذر پرورش داد، که بدین معناست که شما بسته‌های بذر را از فروشگاه‌های گل و گیاه خریداری می‌کنید. پرورش گیاه و سبزی با کاشت بذر می‌تواند یک کار سرگرم کننده و جذاب باشد که برای این کار بذر را خریداری می‌کنید، آن را می‌کارید و به اندازه کافی آن را آبیاری می‌کنید که در نهایت بتوانید آن را تکثیر کنید.

با این حال، ساده‌ترین راه برای رشد سبزی، خرید گیاهان جوانه زده است که قبلا رشد کرده‌اند. انجام این کار ایده خوبی برای شما است تا با گیاهان بیشتر آشنا شوید و همچنین زمان بیشتری برای برداشت محصول از سبزی‌ها، در فصل‌شان خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه تلویزیون را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم؟

ابزار و ادوات باغبانی بگیرید

شما فقط نیاز به چند ابزار دارید تا بتوانید بر روی بالکن خود گیاهان را با موفقیت پرورش دهید. فقط چند گلدان، خاک گلدان و گیاهان، همه آن چیزی هستند که شما برای شروع نیاز دارید. هنگام انتخاب گلدان، این موضوع را در نظر بگیرید که در فصل سرد سال باید گلدان را به داخل خانه بیاورید و درباره اندازه آن و پتانسیل فضای داخلی خانه فکر کنید.

بنابراین شما به احتمال زیاد گلدانی را می‌خواهید انتخاب کنید که به راحتی بتوان آن را مدیریت کرد و کثیفی به بار نمی‌آورد. سبزی‌هایی را انتخاب کنید که در آشپزی از آنها استفاده می‌کنید و همچنین چند گونه جدید نیز انتخاب کنید که وقتی در مرکز باغ قرار می‌گیرند، جالب به نظر آیند. اطلاعات هر گیاه را بخوانید تا مطمئن شوید که نور آفتاب موجود در بالکن شما با نور مناسب آن گیاه مطابقت دارد.

سبزی‌ها را می‌توان در فضاهای کوچک خود رشد داد و یا می‌توان چند نوع مختلف را در یک صندوق بزرگ از چوب یا گلدان سرامیکی، پرورش داد. جوانه‌های جوان را بیش از حد نزنید، اما اطلاعات آنها را بررسی کنید تا ببینید که ابتدای کار برای رشد به چه مقدار فضا نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: ۹ ایده برای دکور خانه از وسایل دور ریختنی

سیر آب کردن گیاهان

هنگام کاشت یک نهال بعد از قلمه زدن بهتر است تا خیلی سریع آن را سیر آب کنید تا مطمئن شوید که به آن شوک وارد نمی‌شود. خود گیاه و اینکه خاک مرطوب دوست دارد یا خشک را در نظر بگیرید. خاک را به صورت مرتب بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که گیاهان خشک نشده‌اند و آب و هوا را نیز برای آب دادن به گیاه در نظر بگیرید،َ تا بعد از یک روز بارانی به آنها آب ندهید. اگر لبه‌های سبزی‌ها شروع به قهوه‌ای یا خرد شدن کنند، پس باید بدانید که که گیاه نیاز به آب بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان برای نگه‌داری در آپارتمان

دانستن زمان برداشت

یکی از سخت‌ترین بخش‌های نگهداری یک گیاه، شناخت چگونگی و زمان برداشت محصول آن است. اما سختی برداشت محصول برای همه گیاهان صدق نمی‌کند. اگر در بالکن خود ریحان پرورش می‌دهید، حتما هنگام چیدن برگ‌ها را از بالای گیاه و نه قسمت پایینی بچینید. گیاهانی مانند هویج و پونه را می‌توان به راحتی با برش برگ‌های آن در هر نقطه از گیاه چید. در صورت تمایل، می‌توانید تره را نیز از محل تلاقی آن با خاک بچینید. در زمینه چیدن سبزی‌ها تحقیق کنید و بدانید که چگونه آنها را از خاک جدا کنید، تا بیشترین بهره را از آنها ببرید.

پرورش سبزی در بالکن یک راه عالی برای استفاده از فضای خالی آن است. پرورش سبزی به بالکن روشنایی و زیبایی می‌دهد و همچنین طعم‌های تازه‌ای برای استفاده در آشپزی برای شما به ارمغان خواهد می‌آورد. چند تصمیم گیری قبل از شروع کار باید انجام دهید که تعیین میزان تابش آفتاب، خرید بذر یا جوانه گیاهان و ابزارهای مناسب، میزان آب‌دهی گیاهان و همچنین تحقیق در مورد نحوه برداشت گیاهان به شما کمک می‌کنند تا در پرورش سبزی و دیگر گیاهان در بالکن خود، موفق شوید.

منبع: apartmentguide

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: پرورش سبزی در بالکن […]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.