بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا

خانه‌ها نیاز به فضایی پرنشاط و آرامش‌بخش دارند. خانواده‌ها باید با انجام کارهای مختلفی این فضا را در خانه خود ایجاد کنند. هنگامی که خانه‌ای را تهیه کرده‌اید، باید هنگام اسباب کشی، توجه به ایجاد فضای سبز و قرار دادن گلدان در خانه خود کنید. گلدان‌ها و گیاهان علاوه بر ایجاد فضایی سبز و پرانرژی، خاصیت‌های دیگری دارند. یکی از مهمترین خاصیت‌های گیاهان، تصفیه هوای خانه است. این مورد در زمان شدت آلودگی هوا می‌تواند تأثیر زیادی در سیستم تنفسی افراد ایجاد کند. در این مطلب قرار است تعدادی از بهترین گیاهان آپارتمانی با توانایی تصفیه هوا را معرفی کنیم.

گیاه سانسِوِریا

گیاه سانسوریا یکی از مقاوم‌ترین گیاهان است که توانایی تصفیه هوا را دارد. این گیاه شکلی شبیه مار دارد و ظاهر زیبایی را در محل خانه یا اداره شما ایجاد می‌کند. گیاه سانسوریا می‌تواند بدون آب و هوا به مدت زیادی زنده بماند. یکی از توانایی‌های مهم سانسوریا تصفیه کردن فرمالدئید است. لازم به ذکر است، فرمالدئید در شوینده‌ها و دیگر لوازم بهداشتی استفاده می‌شود. با استفاده از این گیاه اکسیژن بیشتری را در اتاق خود دریافت خواهید کرد.

گلدان سانسوریا در اتاق نشیمن

گیاه بامبو

گیاه بامبو یکی از زیباترین گیاهانی است که می‌توانید در خانه خود نگهداری کنید. بامبو فرمالدئید هوای خانه یا اداره را کاهش می‌دهد. این گیاه را می‌توان هم در خاک و هم در آب نگهداری کرد. این گیاه زیبا نیاز به نور دارد و در مکانی دارای نور کافی از آن نگهداری کنید.

گیاه بامبو در کنار پنجره

گیاه عنکبوتی

گیاه عنکبوتی سرعت رشد بالایی دارد. این گیاه می‌تواند آلودگی‌هایی مثل بنزن، فرمالدئید و مونوکسید کربن را تصفیه کند. گیاه عنکبوتی قدرتی شبیه به یک هود را دارد و می‌تواند بوی حاصل از پخت و پز را ازبین ببرد. همچنین، این گیاه می‌تواند برای افرادی که دارای حساسیت‌های تنفسی هستند مفید باشد. بهتر است این گیاه را در محیط پرنور نگهداری کنید که نور به صورت غیرمستقیم به آن برسد.

گیاه عنکبوتی برروی میز دایره‌ای

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گیاهان خانگی است. این گیاه به دلیل ظاهر جالبی که دارد خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و راه خود را در خانه‌ها باز کرد. گیاه فیکوس بهترین تصفیه‌کننده هوا در بین گیاهان است. این گیاه را باید در جایی قرار دهید که نور خورشید به صورت غیرمستقیم به آن بتابد.

گلدان فیکوس در گوشه‌ای از اتاق

گیاه اکالیپتوس

همه ما به خوبی با گیاه اکالیپتوس آشنایی داریم. این گیاه از بوی مطبوعی برخوردار است. اکالیپتوس یک تصفیه کننده هوای عالی است. استفاده از این گیاه برای افرادی که مشکل تنفسی دارند بسیار مناسب است. گیاه اکالیپتوس می‌تواند مجاری تنفسی انسان را ضدعفونی کند. این گیاه نیاز به نور خورشید دارد و از خوردن این گیاه پرهیز کنید. خوردن اکالیپتوس موجب مسمومیت‌های مختلفی خواهد شد.

گیاه اکالیپتوس برروی میز

گیاهان آپارتمانی زیبایی خاصی به خانه شما ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود حداقل یک گلدان در اتاق یا خانه خود داشته باشید تا از انرژی خوب آن بهره‌مند شوید. لازم به ذکر است، برای باربری و انتقال گلدان‌های خود می‌توانید با استفاده از سامانه اسباب کشی نوبار، اقدام به جابه جایی امن گلدان‌های خود کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.