چگونه جهیزیه ارزان و قسطی بگیرم؟

یکی از دغدغه های دختران و پسران تازه ازدواج کرده یا در شرف ازدواج گرفتن جهیزیه است . در این مطلب میخواهیم به برخی از راه هایی که میتوانید جهاز خود را ارزان و یا قسطی تهیه کنید.

ستادهای جهیزیه

برخی از ستاد های جهیزیه به شما وام بدون سود میدهند ، برخی از آنها نیز به شما در خرید جهیزیه کمک میکنند. برخی از آنها نیز امکانی را برای شما فراهم میکنند که به جای خرید یک جای اقلام گران قیمت جهزیه آنها را به صورت قسطی خریداری کنید. تنها کافی است که این ستاد ها را در شهر خود پیدا کنید.

جهیزیه عروس | ستاد جهیزیه | خرید قسطی | وام جهیزیه

خرید از برند های با کیفیت ایرانی

خوشبختانه در چند سال گذشته برند های ایرانی با کیفیت زیاد شده اند ، فروشگاه های زنجیره ای فرش دست بافت و ماشینی نیز قیمت ها را تا حدی متعادل کرده و امکان پرداخت اقساطی نیز دارند. برند های ایرانی یخچال ، تلویزیون ، گاز و… که عمده هزینه های جهیزیه هستند ، جنس ایرانی با کیفیت حدود یک دوم تا یک سوم محصولات خارجی است. البته در برخی موارد نیز ممکن است محصول ایرانی نیز گران تر شود اما به طور کل اینگونه نیست.

خرید اقساطی از فروشگاه های اینترنتی

در چند سال گذشته نیز چندین فروشگاه اینترنتی به این منظور باز شده اند و یا فروشگاه های بزرگ قدیمی قسمتی از فروش خود را به فروش اقساطی اختصاص دادند ، برای خرید لوازم جهیزیه قسطی این سایت ها نیز میتوانند مناسب باشیند.

پیشنهاد میشود : مطلب خرید خانه به قیمت

خرید اقساطی و تخفیف دار از فروشگاه ها و تعاونی های مخصوص کارکنان

برای بسیاری از کارکنان و بازنشستگان فروشگاه هایی هست که میتوانید از آنها اجناس را با قیمت مناسب و به صورت اقساطی خرید کنید. اگر تا به حال این کار را نکردید از فروشگاه طرف قرارداد محل کار خود مطلع شوید.

خرید از عمده فروش و خرید بدون گارانتی

طبیعی است که خرده فروش بخواهد برای فروش جنس خود سود بکند ، او که از عمده فروش خریده چاره ای جز فروختن به قیمت بالاتر ندارد اما شما میتوانید از فروشگاه های عمده خرید کنید همچنین به نظر من ۹۰ درصد گارانتی ها تنها بهانه ای است که از شما پول بیشتر بگیرند ، وارانتی یا تعویض کالا شاید معقول تر به نظر برسد. معمولا تنها قطعاتی شامل گارانتی میشوند که اگر یخچال شما یا گاز شما بمب اتم بخورد آن قطعات سالم میماند!

در خرید افراط نکنید

شما هیچ وقت تا آخر عمرتان از ۱ دهم ست بشقاب و چنگال مهمان بیشتر استفاده نخواهید کرد اگر ست ۵۰۰ پارچه بگیرید ، اجناس خارجی لزوما از اجناس ایرانی با کیفیت تر نیستند ، میتوانید با سرمایه گذاری یا شروع یک کار بعدا خیلی موثر تر واقع شوید تا با خرید جهزیه گران قیمت. با سرمایه گذاری و راه اندازی کار میتوانید بعدا بهترین جهزیه را بخرید.

بیمه عمر ، بیمه جهزیه

برخی از بیمه ها پوششی به عنوان تامین جهزیه برروی بیمه عمر خود اضافه کرده اند ، اما در حقیقت شما میتوانید از روی بیمه عمر خود وام با ۴ درصد کارمزد بگیرید.

پیشنهاد میشود مطلب : بیمه های خانه

وام ازدواج و جهیزیه

شما میتوانید با گرفتن وام قرض الحسنه ازدواج نسبت به خرید جهیزیه خود اقدام کنید.

اگر این مطلب به شما کمک کرد نوبار را فراموش نکنید. نوبار هم در زمینه باربری با وانت و نیسان و هم در زمینه اسباب کشی فعالیت میکند. از این صفحه میتوانید اتوبار خود را رزرو کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.