معرفی محله چیذر برای خرید خانه | محله با قیمت ارزان تر در منطقه ۱

محله ی چیذر یکی از محله های قدیمی در منطقه یک تهران است که بافت خود را حفظ کرده است . این محله از جنوب به محدوده خیابان قیطریه ، کامرانیه و بزرگراه صدر از شمال به میدان ندا و چیذر ، از شرق به خیابان کامرانیه و از غرب به خیابان قیطریه و خیابان های فرعی آن مثل خراسانی ، برادران سلیمانی یا حکمت محدود میشود در این مقاله به بررسی این محله میپردازیم.

البته محله چیذر را را نمی توان جزو محله های پولدار نشین و لاکچری تهران به حساب آورد اما این محله جزو قدیمی ترین و با اصالت ترین محله های تهران محسوب می شود

.

سرمایه گذاری مناسب

در حدود ۲۰-۲۵ سال پیش که خیابان اندرزگویی وجود نداشت ، محله های به نام سوپورآباد در بین فرمانیه ، قیطریه و چیذر قرار داشت که قیمت بسیار پایین تری از محله های اطراف خود داشت ، شما میتوانستید با قیمت یک آپارتمان در محله قیطریه یک خانه ویلایی در سوپورآباد خریداری کنید . هنگامی که طرح خیابان اندرزگو ریخته شد محله سوپور آباد از بین رفت و قیمت اندرزگو حتی از چیذر و برخی از خیابان های فرمانیه و قیطریه نیز گران تر شد.

بافت قدیمی محله چیذر
بافت قدیمی محله چیذر خیابان های مرکزی

محله چیذر اصلا و ابدا مثل محله سوپور آباد نیست و محله ای بسیار قدیمی نشین و سنتی است . تنها مشکل آن خیابان های بسیار باریک و کوچه های با شیب عرضی بالا و درخت های وسط آن است که در محله های کناری مثل قیطریه و کامرانیه این خیابان ها مشاهده نمیشود. حتی خیابان های شرقی این محله نیز از وضعیت شهرداری بهتری برخوردار هستند. اگر میخواهید آپارتمانی در منطقه یک داشته باشید و یا میخواهید یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام دهید محله چیذر پیشنهاد بسیار مناسبی برای شماست.

شما میتوانید در محله چیذر خانه های مثل محله های اطراف را از ۱۰ تا ۳۵ درصد ارزان تر از کامرانیه و قیطریه خریداری کنید. اما اگر به دنبال محله های مرفه نشین هم باشید محله دیباجی یکی از آن محله در شمال شهر تهران است. همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی محاسبه کمیسیون املاک و قوانین بالا بود در املاک میتوانید مقاله مربوط به آن را در بلاگ نوبار دنبال کنید. 

آشنایی با محله ی چیذر تهران

تاریخچه محله چیذر

محله چیذر در قدیم چیزر یا شیزر سابقه ای تاریخی طولانی دارد که در زمان های قدیمی زرتشتیان در این محله مقیم بوده اند. چیذر هم اکنون تلفیقی از مکان های قدیمی مثل امام زاده علی اکبر ، دکان های قدیمی ، امام زاده اسماعیل ، باغ امین الدوله و… به همراه خیابان های مدرن و جدید تشکیل شده است.

این محله پس از آنکه به تدریج شمیرانات به تهران متصل شد و عملا یکی شد به همراه دیگر محله های شمیران به تهران اضافه شد. به روایتی دیگر نیز اسم این محله از چو زر می آید که گندم زاری طلایی چشم همه را خیره میکرد ، در برخی از پس کوچه های این محله که هنوز ساخته نشده است میتوانید گندم های خود رو را مشاهده کنید.

دسترسی عالی چیذر

چیذر برای کسانی که میخواهند از ترافیک محله یک فرار کنند بسیار عالی است. شما اگر بخواهید در زمان شلوغی از محله قیطریه به محله ازگل برسید باید حدود نیم ساعت در ترافیک خیابان صدر یا اندرزگو بمانید اما اگر کوچه پس کوچه های چیذر را خوب بشناسید در عرض ۱۰-۱۲ دقیقه این کار ممکن خواهد بود. از محله چیذر میتوانید به خیابان قیطریه دسترسی پیدا کرده و از آنجا به بزرگراه صدر برسید همچنین بعد از رسیدن به خیابان کامرانیه و گذشتن از کوچه پس کوچه های آن میتوانید به بزرگراه های امام علی و صیاد شیرازی دسترسی پیدا کنید.

خیابان های مدرن محله چیذر تهران

خرید خانه در چیذر

البته فکر نکنید که در چیذر میتوانید خانه ارزان بخرید اما نسبت به محله های اطراف این محله قیمت ارزان تری دارد. اگر درگیر و دار خرید و فروش خانه هستید و این مطلب به شما کمک کرد ، میتوانید از خدمات اسباب کشی نوبار استفاده کنید و برای روز اسباب کشی خود یک سرویس کامل را رزرو کنید. برای دیدن محله چیذر از گوگل مپ کلیک کنید. نوبار برای چیذر و دیگر محله های تهران سرویس اتوبار ارائه میدهد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.