بهترین گیاهان برای نگه‌داری در آپارتمان و بهترین ایده‌های باغبانی شهری | کدام گیاه را برای منزل انتخاب کنم؟

هیچ چیزی مثل اسباب کشی به شهر سخت و عجیب نیست. در شهر با مردم زیادی روبه‌رو می‌شوید، همیشه کاری برای انجام دادن دارید، مکان‌های عجیبی برای زندگی کردن وجود دارد، و هیچ اتاقی برای کاشت گل و گیاه ندارید. اگر شخص ماهر در پرورش گل و گیاه باشید یا حتی می‌تواند تنها از یک کاکتوس مراقبت کند، زندگی شهری واقعا می‌تواند برای شما خسته کننده باشد.

خوشبختانه، باغبانی شهری بسیار مرسوم شده است؛ شما می‌توانید گیاهان را در هر جایی از شهر خصوصا گلخانه‌ها خریداری کنید و دیگر مهم نیست چقدر فضا در خانه شما وجود دارد. اینکه خانه شما دارای یک حیاط است یا فقط برای چند گیاه در اتاق نشیمن فضا دارید، دیگر مهم نیست زیرا باغبانی شهری نگه داری گل و گیاه را آسان کرده است.

ما به شما نشان می‌دهیم که بهترین گیاهان برای آپارتمان کدامند و به شما راهنمایی‌هایی در مورد چگونگی ساخت باغچه‌ای کوچک خواهیم داد. حال اینکه شما با نگ‌داری کاکتوس خوشحال می‌شوید و یا برخی از گیاهان عجیب و غریب، ما تمام سوالات شما را در مورد نگه‌داری گل و گیاه پوشش خواهیم داد.

هیچ اتاقی برای گل و گیاه ندارید؟ این گیاهان بهترین گیاهان آپارتمانی هستند

اگر در آپارتمان خود فضای کافی برای ساخت باغچه ندارید، هنوز هم می‌توانید فضای آپارتمانی خود را با مقدار زیادی گیاهان آپارتمانی تزئین کنید. در واقع، برخی از گیاهان برای نگه‌داری در آپارتمان هستند و خارج که آپارتمان دوام نمی‌آورند. در اینجا تعدادی از آنها را برای شما که به گل و گیاه علاقه دارید، معرفی می‌کنیم:

ساکولنت‌ برگ پهن

بهترین گیاهانی که در آپارتمان میتوانید نگهداری کنید

ساکولنت‌ برگ پهن از مجموعه گیاهان آپارتمانی هستند. این ساکولنت‌ها در نور غیر مستقیم رشد می‌کنند و فقط هر چند روز یک بار به مقدار کمی آب نیاز دارند. حتی اگر فراموش کنید که از کسی برای آب دادن به آن هنگام سفر درخواست کمک کنید، زمانی که به خانه برمی‌گردید، هنوز هم این گیاهان را در وضعیت‌ خوب می‌بینید.

گل چمچه‌ای یا گل شیپوری

در حالی که شما ممکن است گل شیپوری را به عنوان گیاهی در فضای باز دیده باشید، اما باید گفت که گل شیپوری برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به نگه‌داری گیاهان سخت در خانه هستند، مناسب است. گل شیپوری یکی از معدود گیاهانی است که در زیر نور فلورسنت رشد می‌کند، بنابراین آنها برای گوشه‌های خانه دور از پنجره مناسب هستند، که نیاز به کمی روشنایی دارند.

سانسوریا

ساده‌ترین راه برای نگه داشتن یک گیاه سانسوریا چیست؟ هیچ کاری انجام ندهید. فقط هنگامی که خاک کاملا خشک می‌شود (که ممکن است چندین روز یا چند هفته طول بکشد)، به آن آب دهید و در نور مستقیم یا غیر مستقیم رشد می‌کنند. شاخه‌های آن را در یک گلدان بکارید، به آن آب دهید، و برای رشد یک گیاه آپارتمانی جدید صبر کنید.

اسطوخودوس

شما برای رشد اسطوخودوس نیاز به زمین‌های بزرگ ندارید، فقط چند شاخه کوچک از این گیاه کافی است. گیاه اسطوخودوس بوی خوشی دارد و علاوه بر بوی خوش به زیبایی خانه نیز می‌افزاید. فقط هنگام خرید این گیاه، نوع کوچک و جوان آن را بخرید، بنابراین با رشد غیر قابل کنترل آن مواجه نخواهید شد.

درختچه بنجامین

آهنگ “Forever Young” آهنگ مورد علاقه بنجامین است، چرا که این درختچه‌های کوچک زندگی طولانی مدتی دارند؛ گاهی اوقات طول زنده ماندن آنها از انسان‌ها که آنها را کشت می‌کنند، بیشتر است. فقط به این گیاهان به طور مرتب آب دهید. این گیاه مانند سانسوریا کاملا مستقل از آب نیست و نیاز به آب‌دهی منظم برای رشد نیاز دارد.

درخت لیمو Meyer

اگر شما همیشه دوست دارید در خانه خود درخت میوه داشته باشید اما فضای لازم را ندارید، درخت لیمو Meyer گزینه مناسبی برای شما است. این گیاه کوچک و گلدار است و در فصلش لیمو تازه می‌دهد.

نگه‌داری این گیاه ارگیاهان آپارتمانی کمی سخت‌تر است، بنابراین نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد، اما با این حال در یک محل روشن در خانه شهری شما رشد می‌کند.

فضای بیشتری برای گیاهان وجود دارد؟ در اینجا نحوه طراحی یک باغ شهری را بررسی خواهیم کرد.

بهترین گیاهانی که در آپارتمان میتوانید نگهداری کنید

اگر شما فردی بلندپرواز هستید و فضای کمی دارید، می‌توانید مهارت‌های باغبانی خود را افزایش دهید. باغبانی شهری، که هم می‌تواند چند جعبه یا بخش کاملی از حیاط را در بر بگیرد، می‌تواند به شما کمک کند حس کنید در جنگلی فانتزی قرار دارید. تمام چیزهایی که نیاز دارید، چند ایده از ایده‌های باغبانی شهری است. مراحل برنامه ریزی برای ساخت یک باغ شهری کامل به شرح زیر است:

 ۱: اندازه بزرگی و کوچکی باغچه خود را مشخص کنید

فضای مورد نیاز برای ساخت باغ خود را مشخص کنید. آیا شما یک حیاط خلوت کامل دارید که می‌توانید از آن استفاده کنید؟ یا یک فضا در کنار پنجره و سینک آشپزخانه خود دارید؟ درباره میزان فضایی که می‌خواهید استفاده کنید و اینکه چقدر باغبانی واقعی می‌توانید انجام دهید فکر کنید، تا بعدا خود را غرق باغبانی نکنید.

 ۲ زمینه باغبانی خود را مشخص کنید

آیا برنامه شما پرورش سبزی تازه است؟ یا شاید برخی از گیاهان شهری؟ ساکولنت‌ها چطور؟ یا یک باغ کاکتوس؟ پرورش گل‌های زیبا برای گذاشتن روی میز آشپزخانه؟ ایده‌ها و زمینه‌های بسیاری برای باغبانی شهری وجود دارد، بنابراین مهم است که درباره آنچه می‌خواهید انجام دهید از قبل تصمیم بگیرید.

در حالی که رشد و پرورش تمام گیاهان لذت بخش است، اما در داشتن فضا و خاک محدودیت دارید و تنها باید بر روی یک یا دو گونه برای باغ خود تمرکز کنید.

۳ درباره اینکه چه گیاهی در منطقه شما خوب رشد می‌کند تحقیق کنید

هر گیاه در هر منطقه به خوبی رشد نمی‌کند، بنابراین قبل از اینکه با تمام وجود روی یک گیاه تمرکز کنید، آنچه را که در منطقه شما به خوبی می‌تواند رشد کند، را انتخاب کنید. صحبت کردن با افراد در محله و بازارهای محلی بهترین راه برای رسیدن ایده‌ای از آنچه که در نزدیکی شما پیدا می‌شود، و ساده‌ترین راه برای باغبانان شهری جدید است.

 ۴ دانه‌های خود را انتخاب کنید

هنگامی که شما می‌دانید به دنبال چه گیاهی هستید و ایده کلی از آنچه در منطقه شما رشد می‌کند دارید، می‌توانید به طور دقیق درباره انتخاب گیاه تصمیم گیری کنید. بعد از تصمیم گیری، دانه‌ها یا گیاهان را از گلخانه‌های محلی خریداری کنید.

اگر قصد خرید گیاهان بزرگ را دارید، مطمئن شوید که راهی برای آوردن آنها به خانه دارید. نوبار این کار را برای شما راحت می‌کند و با فرستادن ماشینی گیاهان شما را با خیال راحت جابجا می‌کند.

۵ باغ شهری را به زندگی خود بیاورید

بهترین گیاهانی که در آپارتمان میتوانید نگهداری کنید

بیلچه باغبانی را بردارید، دستکش کار را به دست کنید، و خاک…، شما آماده هستید که ایده‌های باغبانی شهری را به واقعیت تبدیل کنید. فضای باغ خود را درست کنید و دانه‌ها را بکارید.

 ۶ در تمام سال از باغ شهری‌تان مراقبت کنید

باغبانی فقط کاشت نیست؛ آبیاری، وجین و هرس کردن نیز جزء باغبانی هستند. نگه داشتن یک برنامه منظم آبیاری و بررسی گیاهان و نگهداری از آنها است. این که “باغ” شما فقط یک گیاه سانسوریا و یک ساکولنت دارد یا یک حیاط خلوت پر از سبزیجات تازه، باید مطمئن شوید که وقت کافی برای مراقبت از گیاهان دارید.

برنامه ریزی برای ساخت باغ شهری سرگرم کننده است، اما این کار سنگین و سخت نیز است. نوبار می‌تواند آن را آسان‌تر کند. شما می‌توانید وقت خود را صرف نگه‌داری و کاشت گیاهان کنید و کار جابجایی گیاهان را به نوبار بسپارید. معمولا یکی از چیز هایی که در اسباب کشی آسیب میبیند ، گلدان های با ارزش شماست نوبار به شما کمک میکند که بدون خسارت گلدان های خود را به منزل جدید انتقال دهید ، سرویس وانت بار نوبار میتواند برای انتقال گل و گیاه شما مناسب باشد.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای کرایه اتوبار برای اسباب کشی

منبع: dolly

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان برای آپارتمان کدامند […]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.