چگونه برای باز کردن وسایل خانه به خود انگیزه بدهیم؟

بعضی اوقات باز کردن وسایل سخت‌تر از بسته بندی آنها است. شاید از خود بپرسید چرا این کار سخت است؟ زمانی که شما قصد بسته بندی وسایل منزل را دارید، باید کارها را تا روز اسباب کشی انجام دهید. به همین دلیل یک محدودیت زمانی برای تمام کردن کارهای بسته بندی اثاثیه وجود دارد. اما برای باز کردن وسایل منزل، آن محدودیت زمانی پیش از اثاث کشی را ندارید. به همین منظور کارهای چیدمان با تأخیر انجام می‌شود.

باز کردن وسایل خانه

به تأخیر انداختن باز کردن وسایل، یک کار متداول است که در بیشتر افراد رخ می‌دهد. این کار معمولا بعد از یک اسباب کشی خسته‌کننده و پراسترس اتفاق می‌افتد که انرژی زیادی از شما گرفته شده است. به همین دلیل حوصله و انرژی کافی برای باز کردن کارتن‌های اسباب کشی منزل ندارید. این کار اصلا جای نگرانی ندارد و یک رفتار کاملا طبیعی از شما سر زده است. این مورد کاملا روشن است که شما با دیدن کارتن‌های پر از اثاثیه منزل خوشحال نیستید. اما برای اینکه بتوانیم باز کردن وسایل شروع کنیم، چه کار کنیم؟ برای اینکه بتوانید بر این مسئله پیروز شوید و زودتر به زندگی خود برگردید، باید در خود انگیزه ایجاد کنید. چند کار برای انگیزه دادن به خود وجود دارد. پس همراه نوبار شوید تا این کارهای انگیزشی را معرفی کنیم.

‌ زمان باز کردن وسایل تعیین کنید

اگر شما کارتن‌های اسباب کشی را در گوشه‌ای از اتاق گذاشته‌اید و حوصله باز کردنشان را ندارید، برای باز کردنشان یک ضرب‌الأجل تعیین کنید. شما به دلیل اینکه همانند بسته بندی ضرب‌الأجلی ندارید، کارها به تأخیر می‌افتند. برای همین یک زمان را برای تمام کردن کارها تعیین و برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید مدت زمان تعیین شده، وقت کافی برای باز کردن وسایل برای شما ایجاد کند.

یک چک‌لیست تنظیم کنید

برای اینکه بتوانید کارها را براساس برنامه‌ریزی جلو ببرید، یک چک لیست تنظیم کنید. در چک‌لیست خود کارهای مختلف باز کردن وسایل را براساس اتاق‌ها برنامه‌ریزی کنید. تعداد روز تخمینی خود را در کنار هر اتاق وارد کنید. کارها را اتاق به اتاق انجام دهید. این کار سرعت کارهای باز کردن و چیدمان را برای خود و خانواده‌تان آسان می‌کنید. هرچه با برنامه جلو بروید، آرامش خاطر بیشتری نسبت به کارها خواهید داشت.

باز کردن وسایل خانه

باز کردن وسایل هر اتاق را یکبار انجام دهید

درباره اینکه تمامی وسایل خانه را به صورت یکجا باز کنید، به خودتان استرس وارد نکنید. این کار انرژی و انگیزه شما را پایین می‌آورد. کارها را اتاق به اتاق و با حوصله انجام دهید. سعی کنید باز کردن وسایل هر اتاق را یکبار انجام دهید. برای شروع، چیدمان وسایل حمام و توالت می‌تواند انگیزه شما را بیشتر کند. اینگونه این دو اتاق زودتر قابل استفاده خواهند شد. ابتدا کار اتاق‌های کوچک را شروع کنید، سپس به سمت اتاق‌های بزرگ‌تر بروید.

سرعت کار خود را به مرور بیشتر کنید

همانطور که در بالا گفته شد، سعی کنید کارها را از اتاق‌های کوچک شروع کنید. در ادامه این کار، باز کردن وسایل را با سرعت معمول خود پیش ببرید. به مرور سعی کنید سرعت کارها را افزایش دهید. هر چقدر آهسته و پیوسته کار خود را جلو ببرید و به مرور آن را افزایش دهید، ذهن و جسم شما برای این کار آماده می‌شود. به گونه‌ای که آمادگی بیشتری برای باز کردن وسایل بزرگ‌تر خانه خواهید داشت.

به موسیقی گوش دهید

در طول باز کردن وسایل منزل، از کارهایی که موجب از بین رفتن تمرکزتان می‌شود پرهیز کنید. سر زدن به شبکه‌های اجتماعی، تماشا کردن به تلویزیون و تلفن صحبت کردن از جمله کارهایی است که حواستان را به باز کردن وسایل پرت می‌کند. در مدت زمان چیدمان خانه، یک موسیقی زیبا پخش کنید و به آن گوش دهید. این کار باعث می‌شود سرتان به موسیقی گرم شود و به کارهای خود بپردازید. این کار حتی موجب می‌شود از چیدمان خانه خود لذت هم ببرید.

خانمی در حال باز کردن وسایل خانه

از دیگران کمک بگیرید

برای باز کردن وسایل خانه تنها هستید؟ کسی نیست در چیدمان خانه به شما کمک کند؟ نگران نباشید! برای انجام این کارها از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید. این کار باعث می‌شود سرعت کار شما نیز بیشتر شود. علاوه بر کمک به کارها، دوستان شما می‌توانند مشوق خوبی برای باز کردن وسایل محسوب شوند. با این کار یک خوش‌گذرانی دوستانه نیز خواهید داشت که می‌تواند انرژی خوبی به شما منتقل کند.

به خودتان پاداش بدهید

هنگام برنامه‌ریزی برای باز کردن وسایل خانه، یک پاداش یا هدیه برای خود در نظر بگیرید. هدف این پاداش به اتمام رساندن چیدمان خانه است. این کار انگیزه شما را برای باز کردن وسایل بیشتر خواهد کرد. این استراتژی بسیار مفید است و می‌تواند یک یادگاری خوب برای شما محسوب شود. سعی کنید یک وسیله مورد علاقه خود را به عنوان پاداش خریداری کنید. لازم به ذکر است، در طول باز کردن وسایل، در کنار کارهای چک لیست خود یک تیک به عنوان انجام شدن آن کار بزنید. این کار می‌تواند هیجان شما برای پایان دادن کارها افزایش پیدا کند.

با انجام این کارها چیدمان خانه را برای خود و خانواده‌تان آسان کنید. ذهن شما مهم‌ترین مسئله است؛ پس ذهن خود را از استرس و نگرانی دور کنید. شایان ذکر است، نوبار خدمات باربری از جمله وانت نیسان، کامیون و کارگران خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای چیدمان منزل خود از خدمات کارگری نوبار استفاده کنید. برای سفارش اتوبار، به سایت یا اپلیکیشن باربری نوبار مراجعه کنید.

منبع Moving.tips

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.