۶ ایده جذاب که خانه شما را بزرگتر نشان می دهد

بزرگتر کردن فضا دغدغه اصلی افرادی است که در خانه‌های کوچک و به خصوص آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. با وجود بالا رفتن قیمت مسکن برای بیشتر ما خرید یک خانه جدید مثل یک رویا است ولی چه کسی از یک خانه بزرگتر بدش می‌آید؟ همه ما خوب می‌دانیم که دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی در زیبایی آن دارد ولی بد نیست بدانید که چیدمان اثاثیه منزل می‌تواند خانه ما را بزرگتر نشان دهد. بنابراین در این مقاله چند ۶ ایده جذاب که خانه شما را بزرگتر نشان می دهد را باهم بررسی خواهیم کرد که بسیار کاربردی است و هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند.

بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک
دکوراسیون خانه های کوچک

نکات مهم برای دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک نیازمند برنامه ریزی دقیق و انتخاب های طراحی استراتژیک برای بهینه سازی فضای محدود موجود است. اولین گام در این فرآیند نظم است. حذف وسایل غیر ضروری و سازماندهی وسایل مهم می‌تواند به طور قابل توجهی فضا را باز کند و حس نظم ایجاد کند. به هم ریختگی باعث می‌شود فضاها کوچکتر به نظر برسند، بنابراین حفظ نظم در محیط خانه امری ضروری است. مبلمان چندکاره در خانه‌های کوچک بسیار کاربردی است. خرید لوازمی که کاربردهای دوگانه دارند، مانند یک مبل تختخواب شو یا میز جلوی مبل با باکس داخلی، می‌تواند به به بزرگتر کردن فضا بدون صرف هزینه اضافی کمک کند.

 علاوه بر این، استفاده از فضای عمودی بسیار مهم است. نصب قفسه یا کابینت‌های چوبی روی دیوارها می‌تواند فضای خالی بیشتری روی زمین به وجود بیاورد. نورپردازی نقش مهمی در بزرگتر کردن فضا دارد. برای روشن‌تر کردن اتاق، نورپردازی روی سقف مانند لوستر انتخاب هوشمندانه‌ای است. از نور در مناطق مختلف استفاده کنید تا روشنایی کافی برای فعالیت‌های مختلف فراهم شود. آینه ابزاری عالی برای دکوراسیون منزل است. قرار دادن در خانه‌های کوچک به مرتب جلوه کردن خانه و حتی بزرگتر نشان دادن آن کمک می‌کند.

نکاتی برای بزرگتر کردن فضا در خانه

بزرگتر کردن فضا در خانه‌های کوچک یک رویای شیرین برای صاحبان این خانه‌ها است. دانش و نکات مربوط به چیدمان دکوراسیون می‌تواند به راحتی این رویا را محقق کند. شما با استفاده از تکنیک‌های دیزاین دکوراسیون منزل می‌توانید تا حدود زیادی خانه خود را بزرگتر نشان بدهید. در ادامه مقاله راهکار بزرگتر نشان دادن خانه را باهم بررسی خواهیم کرد. این روش‌ها معمولا آسان است و هزینه زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین هرکسی به راحتی می‌تواند این نکات را اجرا کند و از هزینه آن لذت ببرد.

نکاتی برای بزرگتر کردن فضای خانه
نکاتی برای بزرگتر کردن فضای خانه

تمیز کردن و سر و سامان دادن به دکوراسیون منزل

یکی از موثرترین راه‌ها برای بزرگتر کردن فضا خانه، تمیز کردن آن و سر و سامان دادن به لوازم اضافی است. البته این موضوع در فرهنگ ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، به همین دلیل هر سال قبل از شروع سال نو خانه‌ تکانی می‌کنیم. با این حال بد نیست هر چند وقت یک بار اتاق‌ها و گوشه کنار منزل را بررسی کنیم. خلاص شدن از شر وسایلی که دیگر نیاز ندارید یا استفاده نمی‌کنید، شروع خوبی است. لوازم اضافی می‌تواند شامل لباس‌های قدیمی، وسایل استفاده نشده یا غیرکاربردی باشد.  با کاهش شلوغی به بزرگتر کردن فضا خانه کمک زیادی خواهید کرد.

از مبلمان چند منظوره استفاده کنید

وقتی فضای خانه محدود است، باید از قوانین دکوراسیون خانه های کوچک پیروی کنید. بهترین کار این است که از هر مبلمان حداکثر استفاده را ببرید. روی چیزهایی مانند مبل تختخواب شو، مبلمان باکس‌دار یا میزهای جلو مبل که باکس دارند و یا می‌توانند به میز ناهارخوری تبدیل شوند، سرمایه گذاری کنید. این لوازم چند کاره نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می‌شوند، بلکه برای بزرگتر کردن فضا نیز کاربردی هستند.

استفاده از فضای عمودی

در دکوراسیون خانه های کوچک، فضای عمودی اغلب کم استفاده شده است.  با نصب قفسه، کابینت یا کمدهای دیواری می‌توانید از دیوارهای خالی نهایت استفاده را ببرید. این لوازم به شما امکان می‌دهد لوازم اضافی را از چشم دور کنید و فضای روی زمین را خلوت نگه دارید. علاوه بر این، فضاهای عمودی چشم را به سمت بالا جذب می‌کند و توهم سقف بلندتر و اتاق بزرگ‌تر را ایجاد می‌کند.

استفاده از فضاهای عمودی برای دکوراسیون خانه
استفاده از فضاهای عمودی برای دکوراسیون خانه

آینه‌ها بهترین انتخاب برای بزرگتر کردن فضا

آینه‌ها ابزاری عالی برای بزرگتر کردن فضا در اتاق های کوچک است.  قرار دادن آینه در مقابل پنجره خیلی ساده نور طبیعی را منعکس کرده و باعث می‌شود اتاق روشن‌تر و بزرگتر به نظر برسد.  علاوه بر این، آینه می‌تواند از نظر بصری اندازه یک اتاق را با انعکاس لوازم اتاق دو برابر کند. آینه در دکوراسیون خانه های کوچک بسیار مهم است.

رنگ‌های روشن برای دکوراسیون منزل انتخاب کنید

 طرح رنگی که برای دکوراسیون منزل انتخاب می‌کنید می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر فضای خانه داشته باشد و باعث بزرگتر کردن فضا شود. رنگ‌های روشن‌تر مانند سفید، بژ یا پاستلی نور بیشتری را منعکس می‌کند و فضای اتاق را باز می‌کند.  در مقابل، رنگ‌های تیره نور را جذب می‌کند و می‌توانند فضا را کوچک‌تر و محدودتر کند. با انتخاب رنگ‌های روشن روی دیوارها، کف‌ها و مبلمان، می‌توانید، خانه‌ای بزرگ‌تر و جذاب‌تر را ایجاد کنید.

دکوراسیون مینیمالیستی را فراموش نکنید

مهم‌ترین بخش بزرگتر کردن فضا دکوراسیون مینیمالیستی است. رویکرد مینیمالیستی برای دکوراسیون کلیدی برای به حداکثر رساندن فضا در خانه‌های کوچک است.  دکوراسیون را ساده و کارآمد نگه دارید، به جای پر کردن افراطی فضا، روی چند بخش کلیدی تمرکز کنید. مبلمان ساده و با حداقل تزئینات انتخاب کنید و از انتخاب قفسه‌ها و میزها با طرح‌های شلوغ خودداری کنید. محیط ساده و بدون شلوغی نه تنها باعث می‌شود اتاق بزرگتر احساس شود، بلکه باعث ایجاد حس آرامش شده و راهکار بزرگتر نشان دادن خانه است.

فضاهای ذخیره سازی را هوشمندانه انتخاب کنید

به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی در خانه‌های کوچک ضروری است. فضاهایی مانند باکس‌های ذخیره سازی زیر تخت، آویز لباس و کابینت‌های داخلی را برای اثاثیه منزل فراموش نکنید.  این کار به شما این امکان می‌دهد،  وسایل را مرتب و دور از دید نگه دارید، به هم ریختگی را به حداقل می‌رساند و فضای اصلی خانه را خالی نگه می‌دارد. علاوه بر این، کمدهای خانه را می‌توان به گونه‌ای سفارشی کرد که با چیدمان منحصر به فرد خانه مطابقت داشته باشد و به بزرگتر کردن فضا کمک ‌کند.

باکس های ذخیره سازی خانه های کوچک
باکس های ذخیره سازی خانه های کوچک

پلان طبقه باز، راهکار بزرگتر نشان دادن خانه

خراب کردن دیوارهای غیر باربر برای ایجاد پلان طبقه باز می‌تواند به بزرگتر کردن فضا کمک کرده و بزرگی فضا را به طرز چشمگیری افزایش دهد.  با حذف موانع بین اتاق‌ها، فضا یکپارچه شده و این کار اجازه می‌دهد، نور طبیعی به عمق فضا نفوذ کند. پلان طبقه باز همچنین انعطاف پذیری بیشتری در چیدمان مبلمان دارد و برای دکوراسیون خانه های کوچک نیز مناسب است.

از گوشه‌های خانه استفاده بهینه کنید

گوشه‌ها و فضاهای کوچک فرصت ارزشمندی برای به حداکثر رساندن فضای خانه ارائه می‌دهند. بنابراین بهترین گزینه برای بزرگتر کردن فضا است. فضای زیر پله، طاقچه یا گوشه‌های خانه باشد، می‌تواند به انبار یا فضاهای کاربردی تبدیل شود. اضافه کردن قفسه‌، صندلی‌ یا شلف برای این بخش‌ها را در نظر بگیرید تا از این بخش‌های بلا استفاده حداکثر استفاده را ببرید و هر اینچ مربع از خانه خود را بهینه کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از جاهایی مانند قسمت‌های مشاع ساختمان و تغییرات در آنها باید از قوانین ساختمان پیروی کنید.

مرتب نگه داشتن خانه های کوچک
مرتب نگه داشتن خانه های کوچک

منزل را مرتب نگه دارید

خانه مرتب و منظم برای بزرگتر کردن فضا و جلوگیری از شلوغی ضروری است.  عادت کنید که همیشه اتاق‌ها و فضاهای اصلی را تمیز کنید و بعد از استفاده، وسایل را در مکان های تعیین شده خود قرار دهید. با حفظ نظم به بزرگتر کردن فضای خانه کمک خواهید کرد. از نکاتی برای مرتب کردن کشوهای آشپزخانه استفاده کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک بعد از اسباب کشی

چیدمان دکوراسیون در یک خانه کوچک نیازمند برنامه ریزی برای بهینه سازی فضا و بزرگتر کردن فضا از لحاظ بصری است.  با ایجاد یک طرح واضح که چیدمان اتاق، سبک و نقاط اصلی را در مشخص کرده، شروع کنید. روی انتخاب دکوراسیون منزل متناسب با اندازه فضای خود تمرکز کنید و از مبلمان بزرگ که می‌توانند اتاق را تحت الشعاع قرار دهند، اجتناب کنید. از فضای عمودی با گنجاندن قفسه، دکورهای دیواری و گیاهان آویز استفاده کنید تا چشم را به سمت بالا بکشد و فضای کف را به حداکثر برساند. نقاط کانونی در هر اتاق مانند شومینه یا دیوار عکس را مشخص کنید و تزئینات را در اطراف این مناطق ترتیب دهید تا جذابیت بصری و تعادل ایجاد کنید. همیشه به دنبال ایده‌های ناب برای طراحی خانه باشید.

هنگام چیدمان مبلمان برای بزرگتر کردن فضا، عملکرد را در اولویت قرار دهید و فضای کافی بین قطعات برای جابجایی راحت بگذارید. آینه‌ها را برای انعکاس نور و ایجاد توهم فضای بزرگتر به خصوص در مناطق کوچک‌تر قرار دهید. لوازمی با الگوها و بافت‌های بیشتر را در عمق دکوراسیون قرار دهید تا به فضا عمق و بعد اضافه کنید. انسجام را با حفظ طرح رنگ و سبک طراحی ثابت در سراسر خانه فراموش نکنید. با پیروی از این اصول، می‌توانید به بزرگتر کردن فضا کمک کنید. اگر در پروسه اسباب کشی به کمک نیاز داشته باشید، می‌توانید روی خدمات صفر تا صد نوبار برای اسباب کشی حساب کنید.

کلام آخر

دکوراسیون خانه های کوچک برای بزرگتر کردن فضا بسیار مهم است. برای این کار همیشه می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. با این حال خودتان هم می‌توانید کارهای مهمی برای بهبود فضای خانه انجام دهید. همچنین استفاده از کمک متخصصان نوبار برای چیدمان منزل به سلیقه شما نیز راه‌حل مناسبی به نظر می‌رسد. فراموش نکنید هرچه خانه ساده‌تر باشد، فضا بزرگتر به نظر خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.