نکاتی برای مرتب کردن کشوهای آشپزخانه

هنگامی که به یک خانه جدید اسباب کشی می‌کنیم، مدت زمانی وقت می‌برد تا با فضای آشپزخانه آشنا شویم. برای چیدمان بهتر وسایل، فضای آشپزخانه را بررسی کنیم. یکی از مواردی که نیاز به زمان بیشتری دارد، چیدمان وسایل در کشوهای کابینت آشپزخانه است. برای داشتن یک کشوی مرتب و منظم، راهکارهای مختلفی وجود دارد. در این مطلب قصد داریم ترفندهای مفیدی را برای دسته بندی و مرتب کردن کشوهای آشپزخانه معرفی کنیم.

نمایی از یک کشوی آشپزخانه به همراه وسایل آشپزی

وسایل اضافه را حذف کنید

در کشوهای آشپزخانه وسایلی وجود دارند که خیلی کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اینکه مرتب کردن کشوهای خود را شروع کنید، لازم است وسایلی که نیاز کمتری به آنها دارید را از کشوها خارج کنید. زمان خارج کردن وسایل، بررسی کنید که این وسایل در جای درست قرار گرفته و چقدر از این وسیله استفاده می‌کنید. پس از بررسی، وسایل پرکاربرد و کم کاربرد از یکدیگر تفکیک خواهند شد. تفکیک وسایل کار شما را برای مرتب کردن کشوها ساده خواهد کرد.

کشوی مخصوصی را برای قرار دادن وسایل اضافی و کم‌کاربرد آشپزخانه در نظر بگیرید. در کشوی مخصوص این‌ کار، یک عدد نظم‌دهنده در کشو قرار دهید. سپس، وسایل اضافی خود را به صورت منظم در این نظم‌دهنده قرار دهید.

از نظم‌دهنده استفاده کنید

نظم‌دهنده یا اُرگانایزر، وسیله‌ای است که در کشو قرار می‌گیرد و وسایل مختلف را از یکدیگر جدا می‌کند. این وسیله نظم خوبی به کشوها می‌دهد. نظم‌دهنده‌ها بهترین روش برای مرتب کردن کشوهای آشپزخانه است. این وسیله کاربردی برای کشوهای بزرگ بسیار مناسب است. هزینه کردن برای خرید نظم‌دهنده بسیار ارزشمند است و زیبایی خاصی به کشوهای کابینت می‌دهد. نظم‌دهنده‌ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. برای خرید و استفاده از این وسیله، بسته به مقدار و نوع وسایل، اقدام به خرید نظم‌دهنده کنید.

کشوهای آشپزخانه دارای اندازه‌های مختلفی هستند. برای تهیه نظم‌دهنده، حتما مقدار اندازه کشوها را داشته باشید تا بتوانید نظم‌دهنده‌ای مناسب کشوی آشپزخانه خریداری کنید. هیچ نقطه‌ای از فضای کشوها را خالی نگذارید. برای اینکه بتوانید بخش‌های خالی کشوها را پر کنید، نظم‌دهنده را به گونه‌ای قرار دهید که فضای خالی را پوشش دهد.

قاش و چنگال در نظم‌دهنده وسایل

از کفپوش ضدلغزش استفاده کنید

گاهی اوقات پیش آمده است که در کشو را باز می‌کنیم، وسایل داخل کشو لیز می‌خورند. لغزش وسایل به مرور باعث می‌شود نظم کشوها بهم بخورد. برای پیشگیری از این اتفاق، از کفپوش ضدلغزش استفاده کنید. کفپوش را در کف کشو قرار دهید. سپس وسایل را به صورت مرتب در کشوی آشپزخانه بگذارید. این کفپوش جلوی لغزش وسایل هنگام باز و بسته کردن در کشو را می گیرد. جالب است بدانید، این کفپوش‌ها قابل شستشو هستند. با قرار دادن کفپوش، کشوهای آشپزخانه تمیز می‌مانند و زیبایی خاصی در داخل کشو ایجاد می‌کند.

کفپوش ضدلغزش در کف کشو

وسایل مرتبط را تفکیک کنید

زمانی که نظم‌دهنده را در کشوی آشپزخانه خود قرار دادید. سعی کنید وسایل مرتبط با یکدیگر را در نظم‌دهنده‌ها قرار دهید. به عنوان مثال، قاشق و چنگال یا کفگیر و ملاقه را در کنار هم قرار دهید. این کار باعث می‌شود به آسانی بتوانید وسایل خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است، برای اینکه بتوانید از وسایل مورد نیاز خود به راحتی استفاده کنید، آنها را نزدیک به یکدیگر قرار دهید.

توصیه می‌شود، وسایل مربوط به کودکان را در طبقه‌های پایینی کشو قرار دهید تا کودکان توانایی دسترسی به وسایل خود را داشته باشند. همچنین، وسایل خطرناک مثل چاقو را در کشویی قرار دهید که کودکان نتوانند از آنها استفاده کنند.

کشوی مرتب و منظم در کارهای آشپزی می‌تواند بسیار مفید باشد. انتخاب درست نظم‌دهنده و وقت گذاشتن برای مرتب کردن کشوها ارزش بالایی دارد. امیدواریم با استفاده از این راهکارها بتوانید کشوهای آشپزخانه خود را به زیبایی مرتب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.