همه چیز درباره‌ی باربری و حمل جهیزیه عروس به شهرستان

تهیه جهیزیه عروس و جابجایی آن به منزل جدیدشان جز یکی از حساس‌ترین و پردردسر‌ترین کارهای پیش از عروسی است. تصور باربری و انتقال جهیزیه به شهرستان خود قصه‌ای دیگر دارد. در گذشته آداب جابجایی جهیزیه عروس با توجه به هر قومیتی متفاوت بود؛ اما امروزه با پیشرفت امکانات و تغییر رسم و رسوم این آداب به مسائلی چشمگیرتر و سنگین‌تر تبدیل شده‌اند. بسیاری از زوج‌های جوان برای این‌که بتوانند بروز‌ترین اثاثیه را با تنوعی بیش‌تر و قیمت معقول‌تری تهیه کنند؛ به تهران آمده و جهیزیه را از این شهر خریداری می‌کنند. برخی دیگر نیز با توجه به هزینه تهیه مسکن یا شرایط دیگر مانند ترافیک و آب‌و‌هوا در پایتخت، ترجیح می‌دهند زندگی خود را در شهرستان آغاز کنند. با توجه به موارد بیان شده مشکل اساسی که بر سر راه این زوج‌ها قرار می‌گیرد نحوه‌ی باربری جهیزیه عروس از تهران به شهرستان و یافتن باربری و اتوبار مناسب است. در ادامه به مقدمات ارسال و انتقال جهیزیه به شهرستان و مراحل آن می‌پردازیم.

مقدمات حمل جهیزیه عروس به شهرستان

اگر ساکن تهران هستید و قصد دارید پس از ازدواج به شهرستان مهاجرت کنید یا اثاثیه جهیزیه خود را از پایتخت خریداری کرده‌اید؛ بهتر است بدانید که اسباب کشی منزل به شهرستان به آمادگی بیش‌تری نسبت به اسباب کشی درون شهری نیاز دارد. با توجه به شرایط اقتصادی حال کشور و قیمت بالای وسایل، تهیه جهیزیه و حفظ و نگه‌داری آن در سلامت کامل، خواسته‌ی هر فردی است. اهمیت این امر هم به شور و شوق تازه عروس و داماد بستگی دارد و هم، به قیمت بالای اثاثیه، سایز بزرگ برخی از وسایل و حساس‌تر بودن برخی اقلام مانند لوازم شکستی وابسته است. هرچند، بسیاری از افراد با توجه به شرایط اقتصادیشان اقدام به خرید اثاثیه ارزان‌تر و قسطی می‌کنند؛ اما همین اقلام نیز در بازار امروز قیمت چشم‌گیری دارند. بنابراین، آمادگی کامل برای این امر و اقدامات محتاطانه باعث می‌شود که خاطره‌ی خوشی از سفر وسایلتان به منزل جدید داشته باشید. در ادامه به مراحل آمادگی برای این امر می‌پردازیم.

لینک مرتبط: چگونه جهیزیه ارزان و قسطی بگیرم؟

بسته بندی تلویزیون

بسته بندی اقلام جهیزیه

اولین و مهم‌ترین اقدام شما بسته بندی کامل و مطمئن وسایل است. در زمان تهیه جهیزیه برخی از وسایل در بسته بندی‌های کارخانه‌ای خود قرار دارند. تا جای ممکن سعی کنید این بسته بندی را باز نکنید. در صورتی که قصد دارید از سالم بودن وسیله اطمینان حاصل کنید پس از چک کردن سلامت آن، دوباره به همان نحوه‌ی اولیه بسته بندی‌اش کنید. در رابطه با وسایلی که بسته بندی ندارند یا بسته بندی آن‌ها چندان محکم نیست؛ خودتان اقدام کنید. با تهیه تجهیزات لازم و کسب اطلاع درباره‌ی نحوه‌ی بسته بندی جهیزیه عروس می‌توانید به بهترین نحو ممکن از سلامت وسایل خود هنگام باربری اطمینان حاصل فرمایید. برخی از وسایل جهیزیه شما اقلامی شکستنی هستند. هرچند، ممکن است که خود بسته بندی شده باشند ولی بهتر است برای محکم کاری نحوه‌ی بسته بندی وسایل شکستنی را نیز فرا بگیرید.

شناخت انواع ماشین باربری و انتخاب اتوبار مناسب

مرحله‌ی بعد در حمل جهیزیه عروس به شهرستان، انتخاب باربری و اتوبار مناسب است. ماشین‌های باربری از وانت گرفته تا ماشین‌های سنگینی همچون خاور همگی برای جابجایی اثاثیه‌ای مانند جهیزیه استفاده می‌شوند. نکته حائز اهمیت در این‌جا، قصد انتقال اثاثیه به شهرستان است‌. می‌دانیم که انتخاب ماشین مناسب به حجم جهیزیه شما بستگی دارد ولی از سوی دیگر، با توجه به قصد انتقال آن‌ها به شهرستان، بهتر است از ماشین‌های بزرگ‌تر که امکانات بیش‌تری را دارند استفاده کنیم. قیمت باربری تهران به شهرستان به موارد متفاوتی بستگی دارد که کسب اطلاع در رابطه با آن خالی از لطف نیست. همچنین نرخ باربری و کرایه وانت بار در سال ۱۴۰۳ مشخص شده است که کمک شایانی به نحوه‌ی تصمیم‌گیری شما می‌کند.

انتخاب ماشین مناسب برای باربری

برای حمل جهیزیه عروس به شهرستان باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع اسباب و اثاثیه جهیزیه(بارهای سنگین، نیمه سنگین و سبک یا بارهای قیمتی، نیمه قیمتی و ارزان)
  • مسقف بودن یا نبودن خودرو با توجه به شرایط جاده‌ای
  • شرایط خودرو و اطمینان از سلامت آن برای پیمودن مسافت طولانی
حمل اثاثیه منزل به شهرستان
حمل اثاثیه منزل به شهرستان

چک کردن شرایط آب‌و‌هوایی

کسب اطلاعات در رابطه با شرایط آب‌وهوایی تهران، شهرستان مقصد و مسیر پیش‌رو در تضمین سلامت جهیزیه شما تاثیر بسزایی دارد. در شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب مانند هوای بارانی، هوای بسیار گرم، هوای طوفانی یا حتی شرایط جوی با رعد و برق زیاد، حمل و انتقال جهیزیه به شهرستان کار چندان عاقلانه‌ای نیست؛ چرا که، در هر کدام از این شرایط در حالت بارگیری، انتقال و تحویل بار احتمال آسیب دیدن وسایل، انهدام خودرو در جاده، آسیب دیدن افراد و اتفاقات ناخوشایند دیگر وجود دارد. بنابراین، با کسب اطلاعات جوی دقیق می‌توان بهترین زمان برای بار زدن جهیزیه را انتخاب کرد. در پی آن، با انتخاب کم‌ریسک‌ترین مسیر ممکن، مدت زمان حمل جهیزیه توسط باربری و اتوبار قابل تخمین زدن می‌شود. با احتساب به این‌که انتقال جهیزیه شما چند روز طول می‌کشد می‌توانید آب‌و‌هوای شهرستان مقصد را در روز موعود پیگیری کنید.

چک کردن آب و هوا در اسباب کشی

استخدام نیروی مجرب

آخرین مرحله از اقدامات انتقال جهیزیه عروس به شهرستان که ارزش آن از باقی مراحل کم‌تر نیست، انتخاب شرکت معتبر اسباب کشی و استخدام نیروی مجرب است. شرکت‌های معتبر باربری و اتوبار برای استخدام نیروهای خود فیلتر‌های گوناگونی را انتخاب می‌کنند؛ از میزان تبحر و تجربه نیروها گرفته تا استخدام رانندگان خودروهای باربری که ماشین آن‌ها از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و تجهیزات کافی را داراست. علاوه بر کرایه خودروی باربری متناسب با شرایطتتان، می‌توانید با استخدام نیروهای مجرب در اتوبار از خدمات بسته بندی صفر تا صد این شرکت‌ها استفاده کنید.

بیمه باربری

تنها شرکت‌های معتبر باربری و اتوبار هستند که با ارائه بیمه نامه مخصوص حمل بار، سلامت جهیزیه شما را تضمین می‌کنند. این شرکت‌ها در صورت بروز هرگونه اتفاق ناخوشایند، با استفاده از بیمه‌ نامه ضرر شما را قابل جبران می‌کنند.

جمع بندی

باربری و حمل جهیزیه عروس به شهرستان کار بسیار حساس و دشواریست. جهت کاهش احتمال خطا در این راه راه‌کارهای مختلفی بیان شده تا با خیال راحت بتوانید اثاثیه خود را از تهران به شهرستان جابجا کنید. در این میان بسته بندی صحیح وسایل از اهمیت بیش‌تری برخوردار است. همچنین، انتخاب خودروی مناسب با توجه به وسایل شما و چک کردن شرایط آب‌و‌هوایی از اصول کار است. شرکت‌های معتبر اتوبار جهت تضمین سلامت اثاثیه شما و مجرب بودن خودشان، بیمه‌ نامه‌ای تحت عنوان بیمه باربری به شما ارائه می‌دهند؛ تا در صورت بروز هر رخدادی، ضرری شامل حال شما نشود. در این مقاله از وبلاگ نوبار به بررسی موضوعات بالا پرداختیم. شرکت خدمات باربری نوبار با پشتیبانی شبانه روزی در ایام سال تحت نرخی ثابت، می‌تواند جهیزیه و اثاث شما را در سلامت کامل به مقصد برساند.

سوالات متداول

  1. چگونه اثاثیه بزرگ جهیزیه را برای باربری بسته بندی کنیم؟

برای بسته بندی اقلام بزرگ جهیزیه مانند مبلمان، بهتر است دور پایه‌های آن را با ورق‌‌های فومی مخصوص بپوشانید. همچنین، جهت جلوگیری از آسیب یا کثیف شدن پارچه مبل می‌توانید دور تا دور آن را با پارچه‌های بزرگ یا پلاستیک‌های ضد ضربه مخصوص حباب‌دار بپوشانید و با کشیدن طناب و چسب پهن به دور آن، مانع از باز شدن بسته بندی خود شوید.

بسته بندی اقلام بزرگ دیگر مانند بسته بندی یخچال، از شرایط دیگری برخوردار است. در صورتی که اقلام بزرگ برقی شما فاقد بسته بندی شرکتی باشد؛ می‌توانید با مراجعه به نحوه بسته بندی ماشین لباسشویی و بسته بندی تلویزیون از نحوه‌ی بسته بندی و آماده سازی این اقلام برای باربری مطلع شوید.

  1. بیمه باربری چیست؟

بیمه نامه باربری به بیمه‌ای تعلق می‌گیرد که شرکت‌های حمل و نقل و همچنین، شرکت‌های اسباب کشی جهت تضمین سلامت کالا و کار خود در اختیار متقاضی قرار می‌دهند.

  1. برای حمل جهیزیه از تهران به شهرستان، بهترین ماشین باربری کدام است؟

زمانی که قصد دارید تا جهیزیه خود را از تهران به شهرستان جابجا کنید، با توجه به این‌که وسایل شما قرار است مسافتی را در  جاده‌ طی کنند؛ بهتر است از ماشین‌های بزرگ‌تر و ترجیحا مسقف با تجهیزات بیش‌تر استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.