۷ گام اساسی برای بسته‌ بندی مواد غذایی در هنگام اسباب کشی

اسباب کشی کردن یکی از پروسه‌هایی است با توجه به اقدامات شما، یکی از بهترین خاطرات زندگی‌تان و یا مخوف‌ترین کابوستان را رقم خواهد زد.  عوامل متعددی می‌تواند مسیر اثاث کشی را برای شما هموارتر ساخته و از بار روی دوش شما بکاهد. از جمله این عوامل می‌توان به تهیه یک چک لیست اسباب کشی مناسب برای تشخیص ترتیب بسته بندی وسایل موجود در منزل خود اشاره کرد. 

شاید یکی از آخرین مواردی که در هنگام این اولویت‌بندی‌ها به ذهن افراد خطور کند، بسته بندی مواد غذایی باشد. موارد دیگری مانند بسته بندی مبلمان، لوازم شکستنی و لباسشویی جزو بدیهیات اسباب کشی به شمار می‌آید که هر کس نقشه‌ای هر چند گنگ برای آن دارد. اما بسته بندی مواد غذایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و لذا ممکن است دشوارتر به نظر آید. با این حال، جایی برای نگرانی وجود ندارد، چرا که می‌‌توانید با به کارگیری یک شرکت اسباب کشی خوب و رعایت نکات پایه‌ای اسباب کشی این پروسه را برای خود بسیار راحت‌ کنید. در این مقاله از وبلاگ نوبار به بررسی هفت گام اساسی برای بسته بندی مواد غذایی در هنگام اسباب کشی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گام اول: موجودی انبار خود را بررسی کنید

اولین نکته‌ای که باید در هنگام بسته بندی مواد غذایی برای اسباب کشی به آن توجه کنید بررسی موجودی انبار است. برای انجام این کار، می‌توانید یک لیست از مواد غذایی موجود در منزل خود تهیه کنید. در این لیست، ذکر کنید که چه موادی داخل یخچال، چه موادی داخل فریزر و چه موادی داخل کابینت‌ها و پنتری خود دارید.  

در هنگام تهیه لیست موجودی انبار خود، بهتر است آیتم‌ها را دسته‌بندی کنید. برای مثال، مواد فاسد شدنی (موادی که در یخچال و فریزر نگهداری می‌شوند) را از مواد کنسروی (مانند کمپوت‌های میوه و سبزیجات و کنسروهای غذا) و مواد غذایی فاسد نشدنی (مانند اسنک‌های خشک، غلات صبحانه، آب معدنی و …) جدا کنید. همچنین، می‌توانید در لیست خود دسته‌بندی جدایی برای لوازم پخت و پز (مانند آرد، شکر، زعفران و انواع ماکارونی و پاستا) و موادی که بسته بندی شیشه‌ای دارند در نظر بگیرید. در هنگام تهیه این لیست، تاریخ انقضای هر آیتم را کنار آن بنویسید تا بدانید تا چه مدت قابل خوردن است.

بسته بندی مواد غذایی برای اسباب کشی
اولویت بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

گام دوم: یک برنامه کامل و جامع بنویسید

پس از بررسی مواد غذایی موجود در آشپزخانه خود و تاریخ انقضای هر یک از آن‌ها، زمان این می‌رسد که تصمیم بگیرید می‌خواهید با این خوراکی‌ها چه کار کنید. لیستی که در گام قبل تهیه کردید را بردارید و زیر موارد مهم آن خط بکشید. از جمله آیتم‌های مهم در لیست شما می‌توان به غذاهای فاسد شدنی اشاره کرد که باید به سرعت مصرف شوند. همچنین، مواد غذایی کم اهمیت‌تری مانند غلات صبحانه، اسنک‌های خشک و غذاهای فاسد نشدنی دیگر را در لیست خود مشخص کنید.

با اولویت بندی لیست موجودی انبار خود می‌توانید درک بهتری از آیتم‌هایی که باید به زودی خورده شوند و آیتم‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را دور ریخته یا اهدا کنید به دست آورید.

اگر در حال اسباب کشی منزل خود به مقصد دوری هستید، منطقی نیست که وانت اسباب کشی را با مواد غذایی جورواجور پر کرده و فضایی برای سایر لوازم خود نگذارید. به یاد داشته باشید که نیاز به بسته بندی تمام مواد غذایی در منزل نیست و می‌توانید پس از اسباب کشی خود مجدداً این مواد را خریداری کنید. 

گام سوم: مواد غذایی فاسد شدنی را مصرف کنید

پیش از بسته بندی و حمل یخچال خود، باید از خالی بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار، می‌توانید محتویات آن را مصرف یا اهدا کرده و یا دور بریزید. به دلیل بالا بودن قیمت مواد غذایی و میل به دوری از اسراف، بیشتر افراد از دور ریختن و هدر دادن مواد غذایی گریزانند. در نتیجه، سعی می‌کنند تا بیشتر این مواد را تا پیش از روز اسباب کشی خود مصرف کنند. 

اسباب کشی منزل یکی از بهترین زمان‌ها برای محک زدن خلاقیت و توانایی آشپزی خود است. در این زمان، می‌توانید دستور پخت‌هایی را امتحان کنید که همیشه برای شما جالب به نظر می‌رسیده‌اند، اما فرصت درست کردن آن‌ها برایتان پیش نیامده است. حتی می‌توانید با تشویق خانواده خود به معرفی دستور پخت‌های جالب و خوشمزه، مسیر اسباب کشی خود را لذت بخش‌تر کنید. 

ناگفته نماند که اسباب کشی کردن یک فعالیت وقت گیر و گاهاً دشوار است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود تا در این زمان، غالبا به دستورهای غذایی مناسب اسباب کشی و نسبتاً ساده و سریع مانند انواع پاستا، دمپخت و سوپ مراجعه کنید. همچنین، ‌می‌توانید با آماده کردن وعده‌های خود از قبل تا حد زیادی در زمان صرفه‌جویی کنید.

اولویت بسته بندی مواد غایی
مواد غذایی حساس و فاسد شدنی را مصرف کنید

گام چهارم: مواد غذایی که با خود می‌برید را بسته بندی کنید

با وجود تلاش شما برای مصرف یا اهدای تمام مواد غذایی فاسد شدنی، احتمال باقی ماندن تعدادی از موارد مصرف نشده یا فاسد نشدنی باقی می‌ماند. برای انتقال این مواد به خانه جدید خود، باید آن‌ها را به طرز مناسبی بسته بندی کنید. در ادامه مطلب به بررسی چگونگی بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی می‌پردازیم.

  1. هنگام بسته بندی مواد غذایی در منزل، استفاده از کارتن‌های اسباب کشی کوچک و متوسط بهتر است. علت این موضوع این است که وقتی جعبه‌های بزرگتر با آیتم‌های سنگینی مانند مواد غذایی کنسروی و بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی پر می‌شوند، حمل آن‌ها بسیار دشوار می‌شود‌. وزن سنگین جعبه‌های بزرگ‌تر حتی می‌تواند به مواد غذایی داخل آن نیز آسیب وارد کرده و آن‌ها را غیرقابل مصرف کند. بنابراین، بهتر است به جای داشتن یک جعبه بزرگ و بسیار سنگین به داشتن تعداد زیادی جعبه‌های کوچک‌تر اتکا کنید.
  2. از پلاستیک‌های زیپ کیپ مقاوم برای جلوگیری از ریختن و پس دادن مواد داخل کارتن اسباب کشی خود استفاده کنید. انجام این کار به شما در هنگام بسته بندی مواردی مانند آرد، شکر و ادویه‌جات کمک می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید این مواد را در ظرف‌های پلاستیکی بسته بندی کنید. 
  3. در هنگام بسته بندی ظروف شیشه‌ای (مثل ظرف سس مایونز و مربا)، پیش از قرار دادن آن‌ها درون کارتن، آن‌ها را با نایلون حباب‌دار ضربه‌گیر پوشانده و سپس درون کیسه‌های زیپ کیپ ضد آب قرارشان دهید.
  1. اگر خانه جدید شما در نزدیکی محله کنونی شما قرار دارد، می‌توانید برای حمل مواد غذایی فاسد شدنی مانند میوه‌ها، سبزیجات و شیر یک کولر با مقداری یخ درون ماشین خود گذاشته و از آن استفاده کنید.
  2. در نهایت، به شدت پیشنهاد می‌شود که تمامی کارتن‌های اسباب کشی خود را نامگذاری کنید، زیرا با انجام این کار می‌توانید پس از اسباب کشی آیتم‌های مختلف را به راحتی پیدا کنید.

گام پنجم: مواد غذایی باقیمانده را اهدا کنید

تا اینجای کار، یک لیست از مواد غذایی موجود تهیه کردیم و مشخص کردیم که می‌خواهیم کدام را به خانه جدید برده و کدام را پشت سر بگذاریم. پس از بسته بندی موادی که با خود به خانه جدیدتان خواهید برد، نوبت به رسیدگی به مواد غذایی اهدایی می‌رسد. می‌توانید مواد غذایی فاسد نشدنی مانند کنسروها، برنج و انواع ماکارونی را به خیریه‌های محلی خود اهدا کنید. 

همچنین، می‌توانید سایر مواد غذایی فاسد نشدنی و مواد غذایی فاسد شدنی باقیمانده در یخچال خود را به دوستان و همسایگان خود اهدا کنید. برای انجام این کار، می‌توانید به سلیقه خود این مواد را تقسیم‌بندی کرده و بین دوستان و همسایگان خود پخش کنید و یا با به اشتراک گذاشتن لیست مواد غذایی اهدایی خود، به آن‌ها فرصت انتخاب بدهید. با اهدای خوراکی‌های موجود در آشپزخانه خود حجم دورریز شما به شدت کاهش می‌یابد.

گام ششم: دور ریختنی‌ها را دور بریزید

هر آنچه که شما قصد خوردن، اهدا کردن یا آوردن با خود را ندارید باید پیش از اسباب کشی دور ریخته یا بازیافت شوند. برای مثال، غذاهای تاریخ مصرف گذشته که قابلیت خورده شدن را ندارند باید دور ریخته شوند. همچنین، بهتر است تمامی بطری‌های شیشه‌ای، ظروف پلاستیکی و جعبه‌های مقوایی که به آن‌ها نیاز ندارید را بازیافت کنید. برای انجام این کار، می‌توانید به نزدیک‌ترین مرکز بازیافت در اطراف خانه خود مراجعه کنید.

دور ریختن وسایل در اسباب کشی
از بسته بندی وسایل اضافی خودداری کنید

گام هفتم: غذای روز اسباب کشی خود را آماده کنید

در نهایت، نباید از روز اسباب کشی اصلی غافل شوید! برنامه‌ریزی برای این روز می‌تواند بسیار استرس‌زا باشد. با این حال با بهره‌گیری از یک شرکت اسباب کشی سرآمد می‌تواند بار زیادی را از شانه‌های شما بردارد. تیم نوبار امیدوار است تا با ارائه خدمات اسباب کشی متنوع و کاربردی، حتی الامکان این مسیر را برای شما شیرین و ساده سازد.‌ 

با این حال، باید از پیش برای روز اسباب کشی خود آماده شوید. در هنگام بسته بندی «دار و ندار» خود و انتقال آن به یک مکان جدید، قطعاً گرسنه خواهید شد. بنابراین بهتر است که از پیش برای این موقعیت آماده باشید. سوالی که پیش می‌آید این است که: «باید در روز اسباب کشی چه بخوریم؟» بهتر است برای روز بزرگ خود تعدادی بطری آب معدنی، اسنک‌های متنوع و تعدادی ساندویچ آماده برای خود تهیه کنید تا مسیر اسباب کشی‌تان هموارتر شود.

جمع‌بندی: بهترین روش برای بسته بندی مواد غذایی در هنگام اسباب کشی چیست؟

در این مقاله به بررسی ۷ گام اساسی در هنگام بسته بندی مواد غذایی برای اسباب کشی پرداختیم. اولین گام شامل تهیه یک لیست کامل و دسته‌بندی شده از مواد غذایی موجود در آشپزخانه خود می‌شود. سپس باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید با این مواد غذایی چه کار کنید. می‌توانید مواد قابل مصرف را به دوستان، همسایگان و خیریه‌ها اهدا کرده و یا به صورت شخصی آن‌ها را مصرف کنید. همچنین، باید از شر مواد غذایی غیرقابل مصرف خلاص شوید. در نهایت، با کمک گرفتن از یک شرکت اسباب کشی معتبر، شروع به بسته بندی مواد باقی‌مانده کرده و آن‌ها را به خانه جدید خود منتقل کنید.تیم نوبار همواره در تلاش است تا پروسه اسباب کشی را سهولت بخشیده و آن را به یک هدف قابل دسترس برای همه تبدیل کند. با ارائه خدمات متنوع و سرآمد اسباب کشی در قیمتی ثابت، نوبار امیدوار است تا شما را در مسیر اساس‌ کشی خود همراهی کند. با تماس با نوبار، مسیر هموار و بی‌دغدغه اسباب کشی خود را از امروز شروع کنید!

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.