نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

مبلمان از دسته وسایل لوکس و گران قیمت است که ارزش مادی زیادی دارد و احتمالا هزینه زیادی برای آن صرف کرده‌اید. اسباب‌کشی مبلمان نیاز به دقت بالایی دارد. اگر در شرف اثاث کشی وسایل منزل یا محل کار خود هستید باید نکات ضروری درباره بسته بندی مبلمان را بدانید تا با خیال آسوده جابجایی را انجام دهید. با آموزش بسته بندی مبلمان دیگر استرس به خود راه ندهید. اگر می‌خواهید نحوه بسته بندی مبل استیل، بسته بندی کاناپه، بسته بندی مبل اداری و غیره را بدانید توصیه می‌کنم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

چرا بسته بندی مبلمان اهمیت دارد؟

مبل یا صندلی به دلیل روکش و چوبی که در آنها به کار رفته است در برابر ضربه یا جسم نوک تیز آسیب‌پذیر هستند به همین دلیل بسته‌بندی اصولی یکی از ضروریات اسباب‌کشی مبل است. به علاوه پارچه مبلمان نیز ممکن است حین جابجایی کثیف یا نخ کش شود و در صورت آسیب به مبلمان خسارت جبران ناپذیری به شما وارد شود. بنابراین بسته بندی مبل برای اسباب کشی اهمیت زیادی دارد. در صورتی که روکش مبل پاره یا کثیف شود ممکن است دیگر برای شما قابل استفاده نباشد زیرا ظاهر خود از دست می‌دهند.
هرگز مبلمان و صندلی را بدون بسته بندی داخل وانت بار یا خاور نگذارید زیرا باعث می‌شود در میان وسایل دیگر آسیب ببینند. به علاوه این کار حین جابجایی توسط افراد یا کارگر اسباب کشی مانع از آسیب به وسیله می‌شود.

نکات مهم در بسته بندی مبل برای اسباب کشی

قبل از جابجایی بررسی کنید که آیا مبل شما به اندازه‌ای ارزش دارد که آن را به منزل نو جابجا کنید یا مبل شما آسیب دیده است؟ در صورتی که جواب مثبت باشد با استفاده از توصیه های زیر برای بسته بندی مبلمان می‌توانید جابجایی مبل را به یک کار آسان تبدیل کنید.
۱. ابعاد مبل را اندازه گیری کنید
بعد از اینکه تصمیم گرفتید مبل را منتقل کنید ابعاد آن را اندازه بگیرید و بر اساس اندازه، ماشین مورد نیاز برای حمل و نقل را انتخاب کنید. وسایلی مانند وانت بار، نیسان، خاور، کامیون، کامیونت و غیره می‌تواند انتخاب شما باشد. اندازه گیری ابعاد مبلمان کمک می‌کند که نحوه حمل و نقل آن را نیز در نظر بگیرید.
۲. قبل از بسته‌بندی مبلمان برای اسباب کشی، آنها را تمیز کنید
قبل از اسباب‌کشی دقت کنید که مبل سالم باشد و اگر آسیب دیده بود و قصد حمل آن به مکان جدید را داشتید، بخشی که آسیب دیده را در هنگام بسته‌بندی بیشتر بپوشانید و از آن محافظت کنید.
۳. استفاده از پتو یا سلفون مبل
استفاده از پتو به عنوان یک پوشش می‌تواند مانع از آسیب رسیدن به پایه ها و روکش های مبل شود. سلفون بسته بندی ضخیم مبلمان برای پوشش کل مبل، علاوه بر محافظت مانع از آسیب به مبل می‌شوند.
۴. اجزای مبل را از هم جدا کنید
در صورتی که مبلمان یا میز شما قابلیت تفکیک و سرهم کردن را دارند بهتر است قبل از بسته بندی آنها را از هم جدا کنید. اگر ممکن است نحوه سر هم کردن آنها را فراموش کنید بهتر است از مراحل جداسازی آنها فیلم یا عکس بگیرید تا بعدا به مشکل برنخورید.
۵. بسته‌بندی مبل را با طناب یا چسب محکم کنید
برای محکم شدن بسته‌بندی حتما بعد از پوشاندن مبل با پتو یا سلفون، پوشش را با چسب یا طناب محکم کنید. البته چسب از طناب بهتر است چون طناب ممکن است لیز بخورد یا باز شود.
۶. استفاده از کارتن برای بسته بندی مبل
از تکه های کارتن برای بسته بندی بخش های حساس مبل مانند دسته، پایه، تاج یا دور تا دور آن کمک بگیرید.
نکته: برای بسته‌ بندی اصولی مبل می‌توانید با سپردن آن به شرکت های بسته بندی مبلمان مثل نوبار ریسک آسیب رسیدن به مبل را کم کنید.
بسته بندی مبلمان در اسباب کشی یکی از موارد بسیار مهم است

وسایل مورد نیاز برای بسته بندی مبل

همانطور که گفتیم یکی از نکات اسباب کشی مبل این است که قبل از شروع بسته بندی و اسباب کشی باید وسایل مورد نیاز را آماده کنید. وسایل مورد نیاز برای بسته بندی مبلمان منزل در اسباب‌کشی به صورت زیر هستند.
  • بابل رپ
  • استرچ رپ یا پلاستیک حباب دار
  • نایلون بسته بندی مبلمان
  • نوار چسب
  • برچسب
  • کاغذ باطله
  • پتو مسافرتی
  • کارتن بسته بندی
  • روکش
  • کاغذ

آموزش  نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی

برای بسته بندی مبلمان می‌توانید قطعات را از هم جدا کنید و یا اینکه این کار را انجام ندهید. بخش های آسیب پذیر مبل ها دسته ها، پایه، تاج مبل، بخش های تیز و غیره هستند که باید به خوبی با پارچه، کارتن و کاغذ بپوشانید. پیشنهاد می‌کنم کل مبل را با سلفون بسته بندی مبلمان بپوشانید و دور تا دور آنها را چسب بزنید تا محکم شوند.
اگر وزن مبل شما سنگین است و حجم زیادی می‌گیرد و اتصالات آن قابل جداسازی هستند حتما اینکار را انجام دهید و به صورت جداگانه به همان روشی که گفته شد بسته‌بندی را انجام دهید. کوسن‌ها و تشک هایی که جدا می‌شوند را برداشته و جداگانه بسته‌بندی کنید. به این صورت هم فضای کمتری می‌گیرد و هم وزن آن برای جابجایی کمتر خواهد شد.
مزیت دیگری که جداسازی اجزای مبل دارد این است که باعث می‌شود جای کمتری در کامیون باربری بگیرد. به این نکته‌ توجه کنید که  اجزای کوچک کبل مانند پیچ، مهره، پایه و غیره را در یک بسته نگهداری کنید تا گم نشوند. و بسته را علامت یا برچسب گذاری کنید تا برای سرهم بندی دچار مشکل نشوید.
مبل ها انواع مختلفی دارند. بسته بندی مبلمان اداری، مبل استیل، میز و صندلی، میز و صندلی، میز جلو مبلی و غیره همگی تقریبا به یک شیوه انجام می‌شوند که در بسته بندی هر کدام باید نکاتی را نیز رعایت کنید. پلاستیک حبابدار یا سلفون بسته بندی مبلمان به دلیل ویژگی ضربه‌گیر بودن آن، برای بسته‌بندی اثاثیه انتخاب مناسبی است. از کاغذهای باطله برای حفاظت از قطعات چوبی مبلمان، صندلی یا میز استفاده کنید. تا بخش های چوبی آسیب نبینند یا خراش برندارند. اگر میزها رویه شیشه ای دارند حتما آنها را با پتو یا سلفون مبل بپیچید و بعد با چسب دور تا دور آن را ببندید تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبینند.
حتما از سلفون یا پلاستیک حبابدار مخصوص بسته‌بندی وسایل استفاده کنید. بعضی شرکت‌های باربری مثل نوبار علاوه بر بسته‌ بندی مبلمان وسایلی مانند نایلون حبابدار را هم می‌فروشد. برای اطلاع از قیمت سلفون و کارتن بسته‌ بندی مبلمان می‌توانید به فروشگاه آنلاین نوبار مراجعه کنید.
به دلیل اینکه مبلمان انواع مختلفی دارد باید به صورت تخصصی و با دقت جابجا شود. پیشنهاد می‌کنم برای بسته‌بندی و جابجایی مبلمان از متخصصین در نوبار استفاده کنید تا اسباب‌کشی را برای شما به یک تجربه شیرین تبدیل کنند. با توجه به اینکه نکاتی که بیان شد برای نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی کلی هستند و شامل همه مبل ها می‌شوند، در بخش بعدی اصول بسته‌ بندی انواع مبلمان را آوردیم.
برای بعضی از مبل ها نیاز به بسته بندی محکم و مطمئن است

بسته بندی مبل استیل

مبل استیل یکی از گرانقیمت ترین مبل‌ها است و سعی کنید در بسته بندی دسته‌ها و پایه‌ها حتما از پلاستیک حبابدار یا کارتن ضخیم استفاده کنید. سپس در تا دور مبل را با پلاستیک ضربه‌گیر بپوشانید.
بسته بندی کاناپه و مبل های راحتی
معمولا قطعات این نوع مبل‌ها قابل تفکیک هستند. در بسته بندی مبلمان منزل، کوسن ها، تشک و کشوها را جدا کنید و همه آنها را بسته بندی کنید. می‌توانید کوسن‌ها را داخل کارتن مقاوم بگذارید و روی هر کارتن با برچسب محتویات آن را بنویسید. پایه‌ها و دسته‌ها ی کاناپه را نیز با سلفون حبابدار و چسب بپوشانید. سپس مبل را با سلفون پوشانده و دور آن را چسب بزنید.

بسته بندی صندلی

برای بسته بندی مبل و صندلی از پلاستیک حباب دار میتوانید استفاده کنید
برای بسته بندی صندلی نیز پایه‌ها و دسته‌ها را با نایلون حبابدار پوشانده چسب بزنید و برای جلوگیری از آسیب به پارچه یا کثیف شدن صندلی را با پلاستیک بپوشانید. بعضی افراد هنگام باربری بیشتر نگران حمل و بسته بندی ظروف شیشه ای و شکستنی هستند، در صورتی که بسته بندی صندلی ها نیز اهمیت بسیار بالایی در اسباب کشی دارد.

بسته بندی مبل اداری

برای بسته بندی مبل اداری قطعات قابل تفکیک را جدا کرده، آنها را مجزا بسته بندی کنید و کل مبل را با نایلون حبابدار بپوشانید.
دقت کنید میز جلو مبلی و عسلی نیز جزو بسته بندی مبلمان منزل محسوب می‌شوند. در صورتی که شیشه رویی جدا دارند بعد از اینکه شیشه را با سلفون حبابدار یا پتو پوشاندید دور تا دور آن را چسب بزنید و اگر امکان‌پذیر است شیشه ها را داخل کارتن بزرگ بگذارید. کف کارتن پتو یا پارچه بگذارید و بین آنها پارچه قرار دهید تا در اثر برخورد با هم آسیب نبینند. پایه‌ها را با پارچه یا کارتن بپوشانید و دور تا دور آن را پلاستیک حبابدار بزنید.
نحوه بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی  یکی از مراحل مهم اسباب‌کشی منزل یا اداره است که اگر اقدامات مناسبی برای بسته‌بندی آنها انجام ندهید ممکن است به آسانی آسیب ببیند و ضرر مالی زیادی را به شما وارد کنند. پس بهتر است در بسته‌ بندی آنها آن دقت لازم را داشته باشید. در صورتی که به نکاتی که در این مقاله گفته شد عمل کنید یک اسباب‌کشی ایمن را تجربه خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.