راهنمای کامل نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

در اسباب‌کشی هریک از وسایل منزل باید ترفند مخصوصی را به کار ببرید تا آن وسیله آسیب کمتری ببیند. یکی از لوازم حساس در اسباب‌کشی که باید با دقت بیشتری بسته‌بندی آن را انجام دهید وسایل شکستنی است که ممکن است بزرگترین دغدغه افراد در اسباب‌کشی باشد. بسته‌بندی اثاثیه به خصوص وسایل شکستنی نیاز به مهارت و تجربه دارد و ظروف شکستنی باید در کارتن به همراه ضربه‌گیر قرار داده شوند تا در هنگام جابجایی آسیب نبینند. اگر تجربه‌ای در زمینه بسته‌بندی وسایل ندارید می‌توانید بسته‌بندی وسایل خود را به شرکت‌های باربری مثل نوبار بسپارید. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه بسته بندی وسایل شکستنی و نکاتی که باید رعایت کنید، صحبت کنیم.

مراحل بسته‌بندی وسایل شکستنی

در این بخش به آموزش بسته بندی وسایل شکستنی مرحله به مرحله می‌پردازیم.

۱. تهیه چک لیست از وسایل شکستنی

چک لیست لوازم برای بسته بندی در اسباب کشی

برای اینکه بدانید دقیقا چه چیزی را باید بسته‌بندی کنید وسایلی که ارزش جابجایی و بسته‌بندی دارند را لیست کرده و سایر وسایل را کنار بگذارید. به این ترتیب برای بسته‌بندی ایمن و جابجایی وسایل در جاده هزینه کمتری را پرداخت می کنید.

۲. انتخاب محل مناسب برای بسته بندی

چیدن کارتن ها و بسته بندی ها در محل مناسب هنگام حمل اثاثیه منزل

آماده سازی فضا قبل از شروع بسته‌‌بندی یکی از کارهای ضروری است. بسته‌بندی وسایل شکستنی را در محلی انجام دهید که رفت و آمد کمتر است مثل میز ناهارخوری، پذیرایی و غیره.

۳. جدا کردن وسایل سنگین از سبک

بسته بندی لوازم سبک با کارتن های کوچک

این کار به شما کمک می کند که بتوانید وسایل را به تفکیک بسته‌بندی کنید و بدانید دقیقا چه میخواهید انجام دهید.

۴. تهیه کارتن سالم و محکم در ابعاد مختلف

کارتن های محکم و در ابعاد مختلف برای وسایل با اندازه متفاوت ضروری است

اولین چیزی که باید رعایت کنید تهیه کارتن‌های محکم برای بسته بندی وسایل شکستنی است چون وسایل شکستنی معمولا وزن قابل توجهی دارند. هرچه کارتنی که انتخاب می‌کنید محکم‌تر و ضخیم‌تر (چند لایه) باشد برای اسباب‌کشی بهتر است.

۵. تهیه وسایل مناسب برای بسته‌بندی

بابل یا پلاستیک حباب دار از مهم ترین ابزار جهت بسته بندی لوازم شکستنی است

بسته‌بندی وسایل شکستنی باید به دقت انجام شود شما علاوه بر مهارت در چیدن وسایل داخل کارتن نیاز به ابزار زیر دارید:

  • نایلون حباب‌دار (بابل رپ)
  • قیچی
  • کارتن مخصوص وسایل شکستنی و چندلایه
  • ماژیک و برچسب
  • سعی کنید مقداری پارچه نرم، روزنامه و کاغذ باطله را قبل از چیدمان تهیه کنید

نکته: قرار دادن وسایل شکستنی داخل کارتن بدون محافظت ریسک شکستن آنها را بالا می برد و در تکان‌های شدید و بی دقتی افرادی که آنها را حمل می‌کنند باعث شکستن آنها می‌شود.

کلیه وسایل مخصوص بسته بندی از جمله کارتن اسباب کشی را میتوانید در نوبار و با بهترین قیمت و حمل رایگان خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

۶. بسته‌بندی لیوانها و فنجان ها

برای بسته‌بندی لیوان‌ها یک کاغذ مچاله شده را داخل آن قرار دهید و سپس اطراف هر لیوان را با پلاستیک حباب‌دار بپوشانید. به علاوه می‌توانید بین لیوان‌ها کارتن بگذارید که با هم برخورد نکنند.

۷. بسته‌بندی گلدان‌ها و بطری‌های شیشه‌ای

برای محافظت از گلدان‌های باریک در هنگام جابجایی یک پارچه یا روزنامه را دور تا دور آنها بپیچید و هر کدام را جدا داخل یک کارتن قرار دهید.

۸. بسته‌بندی بشقاب و ظروف مسطح

برای بسته‌بندی بشقاب و ظروف مسطح یک لایه نایلون حباب‌دار یا روزنامه بین بشقاب ها قرار دهید تا در هنگام تحت فشار قرار گرفتن باعث آسیب و شکستگی آنها نشود.

۹. بسته‌بندی ظروف پایه‌دار

ظروف را متناسب با نوع و شکل شان بسته‌بندی کنید. برای بسته‌بندی ظروف پایه‌دار، باید از پایه ظرف هم به همان اندازه بدنه محافظت کنید و با پوشاندن با پارچه مانع از آسیب و ضربه به آنها در حین اسباب‌کشی شوید.

۱۰. بسته‌بندی قاب عکس و تابلو

خانواده در حال بسته بندی عکس و قاب عکس ها

برای بسته‌بندی تابلو کوچک می‌توانید دور تا دور آن را با کاغذ باطله بپوشانید ولی اگر تابلو بزرگ باشد با پارچه، پتو یا ملحفه آن را بسته‌بندی کنید.

۱۱. بسته‌بندی تلویزیون

برای بسته‌بندی تلویزیون یک کارتن به اندازه تلویزیون یا کارتن خود آن را برداشته و تلویزیون را با یک پتو بپوشانید و سپس داخل کارتن قرار دهید.در آخر مطمئن شوید که داخل کارتن جابجا نمی‌شود.

نکات کلیدی در بسته‌بندی وسایل شکستنی

در این بخش به نکاتی می‌پردازیم که باید در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی رعایت کنید تا احتمال آسیب به وسایل را در حین جابجایی کم کنید.

  • بعد از اینکه ظروف را با پوشش داخل کارتن قرار دادید چند سانتی‌متر از روی آن را خالی بگذارید و با روزنامه آن را پر کنید به طوریکه وسایل ثابت شده و نتوانند در حین جابجایی حرکت کنند. پر کردن فضای خالی کارتن نکته بسیار مهمی است.
  • بعد از چیدن وسایل در کارتن را با دقت بسته و دور تا دور آن را با چسب پهن بپوشانید و به خصوص کف کارتن را با چسب پهن محکم کنید تا در حین جابجایی باز نشود.
  • یکی دیگر از نکاتی که باید در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی رعایت کنید این است که بار داخل کارتن‌ها متعادل باشد. سعی کنید در هر کارتن تعداد زیادی وسیله قرار ندهید که آن را سنگین حمل مشکل و باعث شکستن وسیله شوید.
  • اگر وسایل شکستنی چند تکه هستند هر تکه آن را جدا با کاغذ یا نایلون بپوشانید برای مثال درپوش ظرف شکستنی را نیز جدا بسته‌بندی کنید.
  • انتهای کارتن وسایل سنگین را بگذارید و وسایل سبک را روی آنها قرار دهید تا وسایل بزرگ به سبک فشار وارد نکنند.
  • روی کارتن با ماژیک و برچسب قید کنید که وسایل شکستنی است.
  • سعی کنید لوازم یک نوع را جداگانه بسته‌بندی کنید و چنانچه مجبور شدید سایر وسایل را در یک کارتن بچینید، بشقاب‌ها و ظروف مسطح را در کف کارتن بگذارید.
  • کارتن های کوچک و متوسط را برای بسته‌بندی ظروف انتخاب کنید.
  • برای وسایل سنگین‌تر از کارتن کوچک‌تر استفاده کنید که تحمل وزن وسیله را داشته باشد.
  • کف کارتن را نیز با نایلون حباب‌دار بپوشانید تا در هنگام جابجایی و قرار دادن روی سطح سخت به آنها فشار وارد نشود.
  • بهتر است از روزنامه برای بسته‌بندی استفاده نکنید چون دارای مواد شیمیایی هستند و ظروف را آلوده و رنگی می‌کنند. در صورتی که لباس یا پارچه کهنه دارید آنها را تکه تکه کرده و بین ظروف قرار دهید.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که قصد اسباب‌کشی و حمل بار به شهرستان را داشته باشید. به دلیل اینکه مسافت طولانی است و با حرکت و تکان وسیله نقلیه بیشتر امکان دارد آسیب ببینند و بشکنند. برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل توصیه نوبار به شما استفاده از کارگر اسباب کشی است.

در این مقاله نحوه بسته ‌بندی وسایل شکستنی را به همراه نکات مهم گفتیم. برای بسته‌بندی اصولی وسایل شکستنی بهتر است از افراد ماهر که تجربه بالایی در این زمینه دارند کمک بگیرید. شرکت‌های باربری افراد ماهر و آموزش دیده‌ای دارند که با سرعت و دقت کافی کار بسته‌بندی وسایل را برای شما انجام می‌دهند. یکی از این شرکت‌ها که خدمات ویژه‌ای از بسته‌بندی وسایل تا پشتیبانی بعد از اسباب‌کشی ارائه می‌دهد شرکت نوبار است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.