چگونه برای سالمندان اسباب کشی کنیم؟

جابجایی و اسباب کشی برای تعدادی از افراد مسن سخت و دشوار است. آنها به دلیل کهولت سن و شرایط جسمانی خود، توانایی بسته بندی و جمع کردن وسایل را ندارند. در کنار این مورد، آنها به خانه قدیمی خود تعلق خاطر پیدا کرده‌اند و به سختی می‌توانند از خاطرات شیرینی که در این خانه داشته‌اند، دل بکنند. اما هرچه که هست، باید به یک منزل جدید اسباب کشی کنند. این کار چالش‌های زیادی برای آنها ایجاد کرده است و نیازمند کمک فرزندان و دوستان خود هستند. حال چگونه در اثاث کشی به سالمندان کمک کنیم؟ در این مطلب قصد داریم نکات مهمی را برای اسباب کشی سالمندان بیان کنیم. با نوبار همراه باشید.

صحبت کردن با سالمندان

با سالمندان صحبت کنید

سالمندان ارتباط احساسی بالایی با خانه خود برقرار کرده‌اند. آنها به سختی می‌توانند از خانه‌ای که سالها در آن زندگی کرده‌اند، دل بکنند و از آن جدا شوند. توصیه می‌شود به آنها زمان بدهید تا نسبت به تغییرات جدید فکر کنند. با آنها صحبت کنید و شرایط جدید را برایشان توضیح دهید. اجازه دهید آنها با خود خلوت کنند و نسبت به شرایط جدید تصمیم بگیرند. گفتگو کردن می‌تواند کمک بزرگی به آنها کند و نگرانی‌ آنها نسبت به شرایط را کم خواهد کرد.

برنامه‌ریزی مؤثر انجام دهید

قبل از اینکه کارهای مرتب کردن و بسته بندی را شروع کنید، تصویری از محیط خانه جدید را برای والدین مسن خود مجسم کنید. به صورت یک برنامه‌ریزی نوع چینش اتاق‌ها و دکوراسیون منزل را برای آنها شرح دهید. خوب است نقشه خانه را در یک کاغذ بکشید و پیشنهادهای خود را نسبت به چیدمان منزل به آنها بگویید. نظر آنها را نسبت به شرایط جدید بپرسید و براساس نظرات و تفکرات آنها یک برنامه‌ریزی مؤثر برای نوع چیدمان خانه انجام دهید. اجازه دهید آنها نسبت به شرایط جدید احساس راحتی داشته باشند. این کار باعث می‌شود زودتر با خانه جدید خود ارتباط برقرار کنند.

اسباب کشی سالمندان

وسایل خانه را دسته‌بندی کنید

جابجایی والدین سالمند، نیاز به کم کردن وسایل دارد. وسایل خانه را بررسی کنید و آنها را به چند دسته تقسیم کنید:

  • وسایلی که باید جابجا شوند
  • تفکیک و بسته بندی یادگاری‌های خانوادگی
  • وسایلی برای فروش یا اهدایی به خیریه
  • وسایل دور ریختنی

افراد سالمند وابستگی عاطفی به وسایل خود دارند. برای بسته بندی و مرتب کردن وسایل، حتما نظر آنها را درباره وسایل بپرسید. به این نکته توجه کنید که شما وسایل عادی یک خانه را جابجا نمی‌کنید، بلکه خاطرات یک عمر والدین مسن خود را به خانه جدید منتقل می‌کنید. پس، نسبت به جمع‌آوری وسایل دقت بالایی داشته باشید.

صحبت کردن با سالمندان

لوازم خانه را تمیز و تعمیر کنید

بعد از اینکه بسته بندی وسایل خانه تمام شد، باید یکسری کارهایی برای خانه انجام دهید. مهم نیست که قصد دارید خانه را بفروشید یا اجاره دهید، شما باید خانه را تمیز کنید. بعضی از لوازم خانه که نیاز به تعمیر دارند را تعمیر کنید و مشکلات آن را برطرف کنید. این کار نشانه شخصیت شما خواهد بود و صابخانه جدید این کار شما را مورد تحسین قرار خواهد داد. همچنین، والدین سالمند شما نیز احساس بهتری نسبت به جابجایی و اسباب کشی خواهند داشت.

برای روز اسباب کشی برنامه‌ریزی کنید

داشتن یک برنامه خوب برای روز اسباب کشی، می‌تواند استرس و نگرانی سالمندان را ازبین ببرد. برای این کار، از یک شرکت باربری درخواست اتوبار کنید. آنها می‌توانند وسایل شما را بدون آسیب و با اطمینان بالا جابجا کنند. شایان ذکر است، شرکت نوبار در زمینه اسباب کشی سرویس‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهد. خدمات نوبار شامل کامیون، وانت، نیسان و خدمات کارگری می‌شود. این شرکت سرویس‌های خود را در قالب یک اپلیکیشن هوشمند فراهم کرده است که باعث سهولت کاربران برای سفارش وانت نیسان و کامیون باربری شده است. شما می‌توانید برای سفارش سرویس مورد نظر خود، به سایت یا اپلیکیشن نوبار مراجعه کنید.

امیدواریم که بدون اضطراب و استرس کارهای اسباب کشی سالمندان را انجام دهید. ایجاد آرامش و درک دغدغه‌ والدین مسن باعث خواهد شد که شما ارتباط عمیقی با آنها برقرار کنید. آنها نیاز به محبت و انرژی بالای شما دارند، پس این موهبت را از آنها دریغ نکنید. همچنین، سعی کنید تمام کارهای اثاث کشی را با صبر و شکیبایی انجام دهید.

منبع A Place for Mom

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.