هنگام اسباب کشی چه چیزی را زودتر بسته بندی کنیم؟

همه ما در زندگی حداقل یکی دوباری طعم استرس اسباب کشی را تجربه کرده‌ایم. ممکن است این خاطره انقدر برای ما استرس‌زا باشد که حتی ترجیح دهیم، به هر قیمتی شده از آن اجتناب کنیم. با این حال کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم با انجام آنها نه تنها استرس اسباب کشی را کم کنیم، بلکه حتی آن را به یک تجربه معمولی و ساده در زندگی تبدیل کنیم. نکات مهم اسباب کشی یکی از مواردی است که به ما کمک می‌کند، تا جا به جایی راحت‌تری را تجربه کنیم. دسته بندی لوازم منزل، الویت بندی آنها و حتی انتخاب یک شرکت حمل و نقل بار مناسب با خدمات بسته بندی حرفه‌ای تنها بخشی از این نکات هستند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که هنگام اسباب چه چیزی را زودتر بسته بندی کنیم؟ پس با ما همراه باشید.

بسته بندی اسباب کشی

چند روز قبل از اسباب کشی شروع به بسته بندی لوازم کنیم؟

شروع زود هنگام مراحل بسته بندی لوازم یکی از نکات مهم اسباب کشی است. هرچه زودتر شروع به جمع و جور کردن لوازم و دسته بندی آن کنیم، راحت‌تر می‌توانیم کارها را زمان بندی کرده و استرس کمتری داشته باشیم. زمان دقیق شروع بسته بندی لوازم اسباب کشی بسته به عواملی مثل تعداد لوازم، برنامه شخصی و… متفاوت باشد. با این حال معمولا بهتر است از یک ماه قبل شروع به بسته بندی کنید. مخصوصا اگر لوازم کوچک و شخصی زیادی دارید که نیاز به دسته بندی دارند. لوازمی مانند لباس‌ها، کتاب‌ها، لوازم دکوری و غیره را می‌توانید در این زمان با دقت و حوصله زیادی دسته بندی کرده و دور و بر خود را خلوت کنید.

۱-۲ هفته مانده به زمان اسباب کشی لوازم بزرگتر مانند لوازم الکترونیکی آشپزخانه، وسائل انبار و غیره را بسته بندی کنید. به این ترتیب روزهای آخر مانده به اسباب کشی می‌توانید سراغ لوازم بزرگتر بروید. فراموش نکنید یک جعبه یا کیف مخصوص لوازم ضروری مانند اسناد و مدارک، لوازم بهداشتی و ضروری درست کنید تا اگر در حین اسباب کشی نیاز شد، همیشه دم دستتان باشد. اگر هم بخواهید همه این دردسرهای را کنار بگذارید و از خدمات بسته بندی استفاده کنید‌، شرکت‌های حمل و نقل باری مانند نوبار که خدمات اسباب کشی را از صفر تا صد برعهده دارند، می‌توانند به شما کمک کنند و نیازی به انجام هیچ کار اضافی ندارید.

نکات مهم اسباب کشی: لوازمی که باید زودتر بسته بندی کنیم

همانطور که گفتیم یکی از نکات مهم اثاث کشی این است که می‌توانید فرایند بسته بندی را از چندین هفته قبل شروع کنید. به این ترتیب هم زمان بندی کافی برای انجام کار خواهید داشت و هم استرس کمتری به شما وارد می‌شود. با این حال برای اینکه دائما مجبور به باز و بسته کردن جعبه‌ها نشویم باید، یک سری از لوازم منزل را زودتر بسته بندی کنیم و یک سری از لوازم را برای روزهای آخر بگذاریم. بیایید لوازمی که می‌توانید از چند روز قبل بسته بندی کنید را باهم بررسی کنیم.

بسته بندی اسباب کشی مهم است

لباس‌ها و وسائل غیرضروری آشپزخانه در الویت هستند

هر دوی این موارد جز دسته بندی هستند که معمولا در هر خانه‌ای یافت می‌شود. بسته بندی زود هنگام این لوازم از نکات مهم اسباب کشی که نباید فراموش کنید. لباس‌ها، به خصوص لباس‌های غیرمرتبط با فصل را می‌توانید به راحتی زودتر از موعد بسته بندی کنید. برای بسته بندی آنها می‌توانید از کسیه‌های وکیوم استفاده کنید تا لباس‌ها حجم کمتری را اشغال کند. همچنین می‌توانید در لابه لای لباس‌ها یک سری لوازم تزئینی را نیز بسته بندی کنید تا کاملا ایمن بمانند. همچنین باید به سراغ آشپزخانه نیز بروید. خانه‌های ایرانی معمولا پر از لوازم آشپزخانه‌ای است که کمتر استفاده می‌شود و یا فقط برای مهمان و شرایط خاص است. به سراغ این لوازم بروید و آنها را با حوصله و دقت بسته بندی کنید. اگر جعبه لوازم را دور نیانداخته‌اید، فکر خوبی است که آنها را در همان بسته خودشان جا بدهید.

مرتب سازی کتاب‌ها و مجلات جز نکات مهم اسباب کشی هستند

یکی از مهم‌ترین نکات مهم اسباب کشی توجه به کتاب‌ها و مجلات است. همه ما در خانه هایمان با انبوه کتاب‌ها و مجلات مواجه هستیم. از کتاب‌های درسی گرفته تا روزنامه و مجله، همه گزینه‌های مناسبی برای بسته بندی زود هنگام قبل از روز اسباب کشی هستند. کتاب‌ها را می‌توانید با سرعت بیشتری بسته بندی کنید از این رو که نیاز به بسته بندی خاصی ندارند و تنها کافی است آنها را مرتب در کارتن قرار دهید. فراموش نکنید که کارتن‌های حاوی کتاب را نباید زیاد سنگین کنید. همچنین بالا و پایین کارتن‌ها را با چسب خوب ببندید تا موقع حمل و نقل باز نشود. برای مرتب سازی بهتر، می‌توانید کتاب‌ها و مجلات را دسته بندی کنید و روی هر جعبه نام دسته مورد نظر را بنویسد تا کارتان در هنگام چیدمان راحت‌تر شود.

مرتب سازی کتاب و مجلات برای اسباب کشی

اقلام تزیینی و یادگاری‌ها را فراموش نکنید

معمولا اقلام تزیینی بخش زیادی از خورده ریزه‌های موقع اسباب کشی را شامل می‌شود. برای اینکه به کار خود سر و سامان بیشتری بدهید و مرتب‌تر کار کنید، لوازم تزیینی را می‌توانید از چندین هفته قبل بسته بندی کنید. برای راحتی می‌توانید اقلام هر اتاق را در یک جعبه مخصوص قرار داده و برچسب بزنید تا با همدیگر قاطی نشوند. از لباس‌ها نیز می‌توانید به عنوان محافظ استفاده کنید. فراموش نکنید که یکی از نکات مهم اسباب کشی این است که در هنگام بسته بندی لوازم شکستنی حتما از پلاستیک‌های حباب‌دار و یا کاغذهای بسته بندی استفاده کنید تا در هنگام جا به جایی لق نخورند و به یکدیگر برخورد نداشته باشند. برای اطمینان بیشتر هم جعبه‌ها را به خوبی با نوار نایلونی یا چسب ببندید تا در حین اسباب کشی باز نشود.

بسته بندی زود هنگام لوازم الکترونیکی اضافی و لوازم انبار بسیار مهم است!

از چندین هفته قبل از روز اسباب کشی به سراغ لوازم الکترونیکی اضافی بروید. مخصوصا آنهایی که در آشپزخانه هستند و احتمالا داخل کابینت‌ها خاک می‌خورند. لوازم خورده ریزه دیگر نیز می‌توانند به راحتی داخل بسته اصلی خود گذاشته شده و چسب زده شوند. یکی دیگر از نکات مهم اسباب کشی خالی کردن انباری پیش از شروع اسباب کشی است. به هیچ عنوان خالی کردن انباری و گاراژ را برای روزهای آخر نگذارید! این موضوع باعث ایجاد استرس زیادی خواهد شد. چون انباری‌ها معمولا پر از اقلامی است که نمی‌دانید با آنها باید چه کرد. لوازم اضافی را جدا کنید. اگر لازم است آنها را دور بریزید، بفروشید و یا واگذار کنید. لوازم دیگر را به دقت بسته بندی کنید. می‌توانید دیگر لوازمی را که بسته بندی کرده‌اید را نیز برای دست و پاگیر نبودن، کنار این لوازم قرار دهید. در هر صورت مطمئن شوید که تمامی لوازم انباری بسته بندی شده است.

بسته بندی لوازم الکترونیکی

نکات تکمیلی بسته بندی لوازم پیش از اسباب کشی

  • از جعبه‌های محکم و چسب مخصوص بسته بندی استفاده کنید. در صورت نیاز و سنگین بودن بسته آنها را با نوارهای نایلونی محکم کنید.
  • وسایل سنگین را در جعبه‌های کوچکتر بسته بندی کنید. فراموش نکنید که جعبه‌های سنگین ممکن است در زمان جا به جایی پاره شود.
  • جعبه ها را به دقت با توجه به محتویات و اتاق برچسب بزنید. به این ترتیب در زمان چیدمان وقت کمتری از شما گرفته می‌شود.
  • جعبه لوازم ضروری و مورد نیاز جداگانه‌ای برای روز اسباب کشی آماده کنید.
  • اقلام شکننده را با کاغذ حباب‌دار یا کاغذ بسته بندی با دقت بپیچید.
  • لوازم بزرگ مانند مبلمان و تخت را در صورت امکان از قبل جدا کنید و بسته بندی کنید.
  • استخدام افراد حرفه‌ای را برای کمک به اسباب کشی و ساده کردن فرایند آن در نظر بگیرید.

خدمات بسته بندی را به عنوان یک گزینه کارآمد در نظر بگیرید

با اینکه سعی کردیم نکات مهم اسباب کشی را مطرح کنیم ولی شاید هنوز احساس کنید کار زمان بر و استرس زایی پیش روی شماست. در بعضی موارد نیز ممکن است کمبود وقت به شما اجازه ندهد که کار بسته بندی لوازم را پیش از روز اسباب کشی شروع کنید. در چنین مواردی بهتر است به خدمات بسته بندی نیز فکر کنید. شرکت نوبار به عنوان یک شرکت نوآور و خلاق در زمینه اسباب کشی به روش مدرن، خدمات بسته بندی را نیز به مشتریانش ارائه می‌دهد. در صورت انتخاب چنین گزینه‌ای در هنگام ثبت سفارش در نوبار، متخصصان نوبار در زمان تعیین شده در محل شما حاضر شده و تمامی مراحل بسته بندی لوازم را از صفر تا صد بر عهده خواهند گرفت. به این ترتیب شما از این مراحل زمان بر و خسته کننده رها خواهید شد.

الویت بندی بسته بندی لوازم پیش از اسباب کشی در یک نگاه

قبل از هر چیز برای اسباب کشی به برنامه ریزی نیاز دارید و این موضوع یکی از نکات مهم اسباب کشی است. بنابراین کار بسته بندی را از چند هفته قبل شروع کنید. اول از همه به سراغ لوازم غیرضروری بروید. لباس‌ها، کتاب‌ها، اقلام تزیینی و لوازم انباری چیزهایی هستند که می‌توانید به راحتی از چند هفته قبل بسته بندی کنید. لوازم را دسته بندی کنید و روی هر بسته جزییات لازم را یادداشت کنید تا در زمان باز کردن جعبه‌ها با مشکل مواجه نشوید. در صورت کمبود وقت از خدمات حرفه‌ای اسباب کشی نوبار کمک بگیرید و خدمات بسته بندی را به آنها بسپارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.