نکات و راهکارهایی هوشمندانه برای اسباب کشی در فصل زمستان

در حالی که زمستان زمان مناسب برای اسباب کشی است، اما باید از مسائل احتمالی که در هنگام اسباب کشی در فصل زمستان ممکن است با آن روبه‌رو شوید، آگاه باشید تا بتوانید از وقوع آنها جلوگیری کنید. در این مقاله چند پیشنهاد برای اسباب کشی در طول زمستان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته‌ای که باید قبل از اسباب کشی بدانید

خانه جدید خود را آماده کنید

قبل از رسیدن روز اسباب کشی، ایده خوبی است که با مشاور املاک و مستغلات یا صاحب‌خانه جدید خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که خانه جدید شما قبل از روز اسباب کشی آماده است.

  1. مطمئن شوید که از وسایل گرمایشی و چراغ برخوردار هستید: این کاری است که شما نباید آن را فراموش کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که همه تأسیسات راه اندازی شده، هواگیری رادیاتور انجام شده و به طور کامل کار می‌کنند. چند روز قبل از رسیدن، وسایل گرمایشی را روشن کنید تا مطمئن شوید که همه چیز کار می‌کند و خانه برای روزی که وارد آن می‌شوید گرم کنید. این در حالی است که این کار برای هر زمانی که اسباب کشی دارید، فارغ از فصل آن، صحیح است. این کار در مواقعی که باد شدید می‌وزد و روزها کوتاه‌تر است و زود تاریک می‌شود، اهمیت بیشتری دارد.
  2. برف‌های موجود در مسیر حرکتی خود را پاک کنید: مطمئن شوید که پیاده روها و مسیر حرکت در مقابل خانه جدید شما تمیز است. اگر اسباب کشی شما در یک محله است، ایده خوبی است که روز قبل از تاریخ اسباب کشی، از خانه جدید خود دیدن کنید تا مطمئن شوید که مسیر حرکت کارگرها پاک و بدون یخ زدگی است. در صورت نیاز نمک یا ماسه را در محل حرکت بپاشید. اگر می‌خواهید به شهر دیگری بروید و نمی‌توانید قبل از تاریخ نقل مکان از خانه جدید خود دیدن کنید. از مدیر املاک و صاحب‌خانه درخواست کنید تا منطقه را برای شما بررسی کنند.
  3. بررسی کنید که فضای پارکینگ و یا مسیر خیابان تمیز است: صرف نظر از روز و یا فصلی که اسباب کشی می‌کنید، همیشه باید از موجود بودن پارکینگ برای کامیون اتوبار اطمینان حاصل کنید. این کار ممکن است به معنای مذاکره با همسایگان جدید خود برای جای پارک باشد یا استخدام شخصی (یا خودتان این کار را انجام دهید) باشد تا مسیر برگشت یا جاده را از برف پاک کند.

بیشتر بخوانید: همسایه‌ها و نحوه تعامل با آنها در یک آپارتمان

خانه قدیمی خود را برای اسباب کشی آماده کنید

  1. پاک کردن برف: اطمینان حاصل کنید که پیاده روها، مسیر حرکت کارگرها و مسیرهای باری از برف پاک است. از دانه نمک یا ماسه استفاده کنید تا مطمئن شوید مناطق حرکتی یخ زده و لغزنده نباشد. همچنین باید فضای پارکینگ پاک شود تا کارگرها بتوانند از فضای آن استفاده کنند. اولین کاری که باید در مورد روز اسباب کشی خود انجام دهید این است که موقعیت جوی و احتمال بارش برف و تغییرات جوی را بررسی کنید.
  2. محافظت از فضای داخل: برای اطمینان از تمیز ماندن مناطق پر رفت و آمد در برابر برف، شن، ماسه و آب از تکه‌های بزرگ مقوا یا ورق پلاستیک استفاده کنید. اگر کف خانه شما می‌تواند در برابر نوار چسب‌های قوی مقاومت کند (ابتدا در یک نقطه گوشه تست کنید)، نوارهای پلاستیکی را به کف بچسبانید. مقواهای نازک برای مناطقی که فرش می‌شود بهتر کار می‌کند زیرا می‌توان از نازک بودن آنها برای ایمن سازی این مناطق استفاده کرد. قبل از رسیدن روز اسباب کشی، تمام این موارد را ابتدا آزمایش کنید.
  3. در دسترس نگه داشتن ماسه، نمک و پارو: در صورت گیر کردن وسیله نقلیه یا کامیون اسباب کشی، یا شروع بارش برف، داشتن وسایل و ابزارهای زمستانی ایده خوبی می‌تواند باشد. در طول اسباب کشی، شما باید شرایط را تحت نظر داشته باشید و در صورت لزوم روی هرگونه تغییر، اقدامات لازم را انجام دهید.
  4. در دسترس داشتن نوشیدنی‌های داغ: خواه در حال انجام کار توسط خودتان هستید و یا استخدام کارگر حمل بار کردید، حتما مایعات گرم را در دسترس داشته باشید. هات چاکلت، چای و قهوه داغ بیشتر مورد استقبال هر کسی خواهد بود که به اسباب کشی شما کمک می‌کند. داشتن دستکش و کلاه اضافی نیز می‌تواند در این فصل، ایده مناسبی باشد.
  5. مراقب آب و هوا باشید: عقل سلیم حکم می‌کند، در روز اسباب کشی در هر فصلی، وسایل را با پلاستیک بپوشانید و حال اینکه در زمستان این کار بیشتر اهمیت پیدا می‌کند، زیرا ممکن است شرایط آب وهوایی تغییر کند. قبل از روز اسباب کشی، آب و هوا را خوب بررسی کنید، سپس آن را تا نزدیک زمان رسیدن اتوبار به دقت دنبال کنید. اگر احتمال عدم رسیدگی و پیگیری آب و هوا وجود ندارد، رادیو را در حین اسباب کشی روشن نگه دارید تا از آخرین به روزرسانی‌ها و تغییرات اطمینان حاصل کنید.

مواقع وقوع طوفان و سرمای بیش از حد

  1. یک برنامه جایگزین برای مواقع ضروری داشته باشید: اگر طوفان زمستانی اسباب کشی شما را تهدید می‌کند، در صورت نیاز به برنامه ریزی مجدد اسباب کشی، حتماً یک برنامه جایگزین برای این مواقع تهیه کنید. اگر اتوبار خود را رزرو کرده‌اید، با این شرکت صحبت کنید تا ببینید سیاست آنها در مورد مواقع این چنینی و شرایط زمستانی چیست. برخی از شرکت‌های حمل بار امکانات کافی برای حمل و جابجایی اثاثیه در زمستان را دارند و ممکن است تمایل به تعویق نداشته باشند. اگر مستاجر هستید و شرکت حمل بار با به تعویق انداختن روز اسباب کشی موافقت کرد، با صاحب‌خانه خود در مورد چند روز بیشتر ماندن در خانه صحبت کنید و از بابت اسکان خود مطمئن شوید. به طور معمول، اگر شما قادر به ترک خانه نیستید، کسی هم نمی‌تواند برای آمدن به آن خانه اقدام کند. اما این کار را پیش از موعد برنامه ریزی کنید. اگر نمی‌توانید چند روز بیشتر در خانه قدیم خود بمانید، در مورد گزینه‌های خود با شرکت حمل بار صحبت کنید. آنها ممکن است بدون بردن وسایل به خانه جدید شما، جایی برای نگهداری از وسایل شما داشته باشند. در این صورت، و بدون وسایل خود به محلی برای اسکان کوتاه مدت نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته برای کرایه اتوبار برای اسباب کشی

  1. مسیر سفر خود را با دقت برنامه ریزی کنید: مسیر سفر خود را بشناسید و از صحت و باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. با مقامات محلی تماس بگیرید تا مطمئن شوید که بزرگراه‌ها چه از نظر باز بودن و چه از نظر ایمن بودن مناسب سفر شما هستند. هر استان و شهر دارای وب‌سایت و شماره تماس برای این‌گونه مواقع ضروری است. همچنین در صورت نیاز به توقف در مسیر باید محل اقامت یک شب در جاده‌ها را بدانید.
  2. اتومبیل خود را سرویس کرده و تمام تجهیزات لازم را با خود همراه داشته باشید: اطمینان حاصل کنید که خودروی خود را از نظر آب و روغن، لاستیک‌ها و ترمزها در زمستان سرویس برده‌اید و این موارد را بررسی کرده‌اید. در زمستان و برای حرکت در جاده‌ها حتما با خود زنجیر چرخ حمل کنید و نحوه سریع بستن آن را حتما از قبل یاد بگیرید. قبل از حرکت و افتادن در مسیر، در پارکینگ خانه خود نحوه بستن زنجیر چرخ را تمرین کنید. شما همچنین باید یک قوطی بنزین و مایع شستشو شیشه جلو اتومبیل همراه داشته باشید. یک پارو، پتو اضافی و کارت خدمات اتومبیل داخل جاده‌ای همراه خود داشته باشید.
  3. یک لیست تماس اضطراری با خود داشته باشید: اطمینان حاصل کنید که تمام شماره‌ تلفن‌های مورد نیاز را با خود دارید، از جمله کمک‌های کنار جاده‌ای، گشت بزرگراه و تعدادی شماره برای گزارش گرفتن در مورد شرایط جوی و کلی بزرگراه‌ها. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که شخصی در کامیون حمل بار باشد و یا نسخه‌ای از برنامه‌های سفر خود را به راننده کامیون بدهید. با شرکت حمل بار مدام در تماس باشید و خود را از موقعیت هم باخبر کنید. اگر شرکت حمل بار مانند نوبار دارای اپلیکیشن است، می‌توانید در طول مسیر از طریق اپلیکیشن نوبار موقعیت مکانی کامیون را رصد کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.