چگونه گیاهان آپارتمانی را جابجا کنیم؟

جابه جا کردن گیاهان آپارتمانی، یکی از مشکلات مردم محسوب می‌شود. هنگام اسباب کشی، آسیب‌هایی به گیاهان وارد می‌شود. شکستن گلدان، خشک شدن گیاه و کنده شدن برگ‌های آن از جمله موارد این آسیب‌ها است. رعایت نکات برای جابجایی گیاهان می‌تواند از صدمه دیدن آنها جلوگیری کند. لازم به ذکر است، برای انتقال گیاهان آپارتمانی خود، می‌توانید از سرویس‌های نوبار استفاده کنید.

جابه جایی گیاهان کوچک

اگر گلدان‌های کوچکی در خانه خود دارید. باید از ریختن خاک آنها جلوگیری کنید. برای این کار، فقط گلدان را بسته بندی کنید. سپس، گلدان بسته بندی شده و گیاه بدون پوشش را در جعبه قرار دهید. اگر وقت کافی برای بسته بندی گیاه ندارید. گلدان‌ها را در یک جعبه کنار هم بگذارید. در کارتن را باز بگذارید تا به گیاهان هوا برسد. برای جابجایی، کارتن گیاهان را در بالای کارتن‌های دیگر اثاثیه بگذارید. جعبه گیاهان جزو بسته‌های شکستنی محسوب می‌شوند.

خانمی در حال حمل گلدان در راه پله

برای انتقال آنها، از ماشین شخصی خود استفاده کنید. جعبه گیاهان را در جلو ماشین قرار دهید. نسبت به شرایط فصلی، درجه تهویه مطلوب گیاهان را در ماشین فراهم کنید. با استفاده از کولر ماشین و سیستم A/C، درجه هوا را برای گیاه تنظیم کنید. برای انتقال جعبه گیاهان، از کارگران باربری کمک بگیرید.

جابه جایی گیاهان بزرگ

برای جابجایی گیاهان بزرگ، باید کارهایی مشابه گیاهان کوچک انجام دهید. اما نکاتی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. گیاهان بزرگ ممکن است از تنه بشکنند. یا برگ‌های آنها صدمه ببینند. برای جلوگیری از این اتفاقات، گلدان را با روزنامه بسته بندی کنید. دور تنه گیاه خود را با پلاستیک یا پارچه پوشش دهید. پوشش گیاه طوری باشد که از بالا به آن هوا برسد. منتظر بمانید، که کارگران حمل بار تمام وسایل را در ماشین باربری قرار دهد. سپس، گلدان‌ها را با کمک کارگران به اتوبار تهران منتقل کنید. از راننده اتوبار درخواست کنید با احتیاط رانندگی کند تا گیاهان صدمه نبینند.

گیاهان آپارتمانی داخل کارتن

دیگر نکات جابه جایی

در فصل زمستان، احتمال سرما دیدن گیاهان حساس بسیار بالا است. برای جلوگیری از این اتفاق، گیاه را به پارکینگ خانه منتقل کنید. سپس، گیاه را در ماشین خود قرار دهید. محیط پارکینگ سرمای کمتری نسبت به محیط بیرون از خانه دارد. به همین دلیل امکان آسیب دیدن گیاه کم می‌شود.

برای جابه جایی گیاه به یک مسیر دور، گیاه را در ماشین قرار دهید. سپس، پنجره‌های ماشین را باز بگذارید تا هوا به ماشین برسد. انجام این کار برای مسیرهایی به مدت بیش از یکساعت توصیه می‌شود. زمان حرکت، مقدار آب و خاک گیاه را بررسی کنید. پیش از حرکت، به گیاه کمی آب دهید. با آب دادن، خاک گلدان سفت شده و از ریختن خاک به داخل ماشین جلوگیری می‌کند.

امیدواریم گیاهان آپارتمانی شما بدون آسیب به منزل جدید برسند. شما می‌توانید، با سفارش اتوبار نوبار، نسبت به جابه جایی گیاهان خود اقدام کنید. برای ثبت درخواست خود، به سایت نوبار مراجعه کنید.

منبع HGTV The Sill

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.