بهترین نقاط کمپینگ در استان مازندران | کدام مناطق برای پیکنیک مناسب اند.

در این مقاله بهترین نقاط کمپینگ در استان مازندران را به شما معرفی میکنیم. اگرچه بسیاری از افراد اعتقاد دارند که استان گیلان بسیار زیبا تر از مازندران است اما مازندران نیز نقاط بکر زیادی دارد که مناسب برای طبیعت گردی و کمپینگ است.

پیشنهاد میشود: کمپینگ در استان تهران

دریاچه چورت | دریاچه میانشه وسط ناکجا آباد

دریاچه ی چورت یکی از زیباترین نقاط مازندران برای کمپینگ و طبیعت گردی است ، از تهران تا روستای چورت حدود ۶ ساعت راه است ، فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه است اگر ماشین آفرود ندارید چون ماشین شما ممکن است نزدیک دریاچه یا نزدیک روستا درگل گیر کرده و مجبور شوید نیسان بگیرید ، (ما برای اسباب کشی و حمل بار نیسان داریم ، اگر آنتن داشتید میتوانید سعی کنید از نوبار نیسان سفارش بدهید.) این تجربه واقعی نویسنده و دوستان اوست که مجبور شدند در باران شدید از روستای چورت تا دریاچه چورت نیسان بگیرند و حدود نیم ساعت هم پیاده روی کنند اما واقعا رسیدن به کنار دریاچه به این همه زحمت می ارزید.

دریاچه چورت | کمپینگ در مازندران

تنه ی درختان شکسته شده در داخل رودخانه منظره ای بسیار جالب را خلق کرده است ، بهتر است در کنار این دریاچه حتما از چادر استفاده کرده و آتش روشن کنید. چون ممکن است حیوانات جنگل به شما نزدیک شوند. ( شب شغال ها بعد از خاموش شدن آتش خود را به چادر میمالیدند!!)

فیلبند | ابرها زیر پای شما

فیلبند | کمپینگ و پیکنیک در مازندران

در بالاترین نقاط فیلبند ابرها زیرپای شما هستند و صحنه ای فوق العاده خلق میکند. باد خنک در تابستان و زمستان های بسیار سرد خصوصیات آب و هوایی فیلبند است ، در مسیر فیلبند – چلاو نیز میتوانید مکان هایی را برای کمپ و پیکنیک پیدا کنید . البته باید حواستان باشد که فیلبند گرگ دارد و حتما با چادر ، چاقو و کیسه خواب کمپ کنید. همچنین در فیلند میتوانید چسبیده به ماشین خود کمپ کنید. ( تجربه دوستان در فیلبند)

سد لفور | آبی بی کران

سد لفور یا البرز

سد لفور نیز یکی از مکان های زیبای مازندران برای کمپینگ است ، درختان کنار دریاچه ی پشت سد و آب زلال آن مناظری بی نظیر را خلق کرده اند ، بسته به این که کدام طرف سد لفور میخواهید بساط کمپینگ خود را برپا کنید ممکن است پیاده روی داشته باشد یا نداشته باشد.

باداب سورت | چشمه ی بی نظیر پلکانی

واقعا توصیف باداب سورت بیهوده است و باید حتما از نزدیک این زیبایی کم نظیر را مشاهده کنید ، باداب سورت در سال ۱۳۸۷ بعد از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران شناخته شده است.

باداب سورت | کمپینگ در مازندران

دریاچه و جنگل الیمالات

این دریاچه و جنگل در نزدیکی چمستان قرار دارد ، یکی از مزیت های آن این است که منطقه محافظت شده است و نیاز به وسایل محافظتی نیست . همچنین روزها میتوانید با قایق وارد دریاچه شده و قایق سواری کنید . در کنار دریاچه بخشی از جنگل حصار کشی شده است که میتوانید در این منطقه کمپ کنید .

پلنگ دره | تلفیق دریاچه ، جنگل و آبشار

پلنگ دره | بهترین جاهای کمپینگ در استان مازندران

پلنگ دره جایی بسیار مناسب برای ماجراجویی و پیاده روی است ، هرکجای آن برای خود یک زیبایی خاصی دارد ، اگر روی زمین میخوابید و چادر میزنید باید مراقب گراز ها باشید و اگر میخواهید به درختان ننو وصل کنید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

پیشنهاد میشود : غذاهای مناسب کمپینگ و ۱۰ وسیله ضروری کمپ

این مکان ها تنها چند نقطه ی زیبا استان مازندران بود ، اگر از این مطلب استفاده کرده اید دیگر مطالب وبلاگ نوبار را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.