نکات و ترفندهایی برای نگه‌ داری و مراقبت مبلمان و وسایل خانه |چگونه خانه ای بهتر داشته باشیم؟

ما خود را جای شما قرار دادیم و اکنون برای کمک اینجا هستیم. در این مقاله تمام راهنمایی‌ها و ترفندهای مورد نیاز برای احیای مبلمان خود و نیز راه‌هایی برای جان بخشیدن به خانه و نگهداری وسایل خانه را جمع‌آوری کرده‌ایم، که به شما در این زمینه کمک کنیم.

نگهداری از اتاق خواب

نگهداری از وسایل اتاق خواب

هر چند وقت یک بار باید تشک تخت را پشت و رو کرد؟

بسیاری از تشک‌های مدرن نیازی به پشت و رو کردن ندارند، زیرا آنها یک طرفه هستند. با این حال، برای تشک‌های دو طرفه، هر چند ماه یک بار پشت و رو کردن، کیفیت خواب شما را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

چه زمانی باید تشک تخت خود را تعویض کنید؟

با توجه به گفته صاحبان صنعت تشک، هر ۱۰ سال باید تشک را عوض کرد. اما نگران نباشید، شما مجبور نیستید به اعداد متکی باشید.

زمان تعویض تشک تخت بین ۸ تا ۱۵ سال است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد، که احساس کنید که تشک تخت‌تان کارایی و شکل خود را از دست داده است و یا احساس می‌کنید که کیفیت خواب‌تان دیگر مانند قبل نیست.

یکی دیگر از گزینه‌های صرفه جویی در هزینه، قابلیت ارتجاعی بودن تشک جدید است. با چند اینچ فوم و پشم، شما هر گونه دردی که قبلا از خوابیدن بر روی تشک داشتید را فراموش خواهید کرد.

چطور تشک و بالش خود را تمیز کنیم؟

برای تشک: مقدار برابری از پودر جوش شیرین و روغن اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی تشک قرار دهید، یک ساعت صبر کنید، سپس سطح تشک را پاک کنید! علاوه بر تمیزی تشک، روغن اسطوخودوس بوی خوبی به تشک خواهد داد.

برای بالش: مخلوط پودر شست و شو، مواد شوینده ماشین ظرفشویی، سفید کننده، بوره و آب بسیار داغ را مخلوط کنید و بالش را در این مخلوط بشویید. بعد از شستشو با لکه‌های زرد روی بالش خداحافظی خواهید کرد.

نگهداری از اتاق نشیمن

نگهداری از وسایل منزل

لکه‌های فرش را چگونه تمیز کنیم؟

فرش نیز از وسایل مهم در خانه است، که در دسته نگهداری وسایل خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. ابتدا اگر مایعی روی فرش ریخته است آن را جمع کنید و بعد پودر جوش شیرین در ناحیه لکه بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند.

منطقه لک را تمیز کنید و مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید و ۲ فنجان آب گرم را در محل قرار دهید. از این مخلوط برای پاک کردن لکه پارچه نیز، می‌توانید استفاده کنید.

این کار را تکرار کنید تا تمام مایع جذب شود. برای تمیز کردن منطقه از اسفنج و آب سرد استفاده کنید و سپس آن را خشک کنید.

چگونه می‌توانیم فرو رفتگی‌های فرش بر اثر ماندن وسایل بر روی آن را برطرف کنیم؟

تکه‌های یخ را در مناطق فرو رفته فرش یا قالیچه قرار دهید؛ با این کار الیاف به حالت اولیه خود بازمی‌گردند.

چگونه خراش‌های روی چرم را از بین ببریم؟

پارچه نرمی را آغشته به روغن زیتون کنید، سپس بر روی قسمت خراشیده شده چرم بزنید. تا زمانی که خراش‌ها کمتر قابل دیدن شوند، به این کار ادامه دهید. از یک دستمال کاغذی برای جمع آوری هر گونه باقی مانده روغن استفاده کنید.

ساده‌ترین راه برای حرکت مبلمان سنگین چیست؟

سعی کنید از کش‌های مخصوص جابجایی وسایل استفاده کنید. آنها فشارهای ناشی از حرکت وسایل سنگین را کاهش می‌دهند و برای جابجایی وسایل تا ۳۰۰ کیلوگرم مناسب هستند.

بهترین راه برای جلوگیری از حرکت فرش روی کفپوش چوبی چیست؟

به فروشگاه‌ کفپوش محله خود بروید و مقداری پارچه توری یا همان ترمزفرش بخرید. یک طرف این پارچه باید توری باشد و طرف دیگر آن باید ماده لاستیکی ضد سُر خوردن باشد. طرف توری آن باید روی فرش قرار بگیرد و طرف دیگر آن باید روی زمین قرار بگیرد.

در هنگام خرید ترمز فرش دقت کنید که بهترین جنس را انتخاب کنید، زیرا بعضی از آنها ممکن است به کفپوش چوبی آسیب بزنند.

نگهداری از حمام

نگهداری از وسایل حمام

چگونه باید وان را تمیز کرد؟

ترکیبی از مقدار یکسان از آب، سرکه و آب لیمو تازه درست کنید. با یک کهنه تمیز دور تا دور وان و داخل آن از این محلول بکشید. کثیفی‌ها با این محلول از بین می‌رود. برای تمیز کردن سطوح دیگر، این محلول تمیزکننده را امتحان کنید که می‌تواند برای هر سطح استفاده شود.

چه ترفند دیگری برای نگهداری وسایل خانه می‌شناسید؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید. اگر این مطلب را دوست داشته اید ، مطلب برنامه اسباب کشی را مطالعه کنید.

منبع: dolly

1 نظر
  1. علیرضا کرمی می گوید

    خیلی مقاله جالب و مفیدی بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.