نحوه درست انعام دادن | چگونه موقع انعام یک لیدی یا جتلمن واقعی باشیم!

انعام دادن یکی از مسائلی است که در فرهنگ های مختلف به آن با دید مختلفی نگاه میشود البته موارد دیگری نیز در آن بی تاثیر نیست. هیچ وقت یادم نمیرود که وقتی ۷-۸ ساله بودم همیشه افراد خانواده برای گارسن ها و پیشخدمت ها انعامی به نسبت خود میگذاشتند اما الان به ندرت به آنها انعامی میدهیم و اگر بدهیم مبلغ آن بسیار کمتر از قبل شده است. در این مقاله به نحوه صحیح انعام دادن میپردازیم.

چگونه انعام بدهیم تا کسی متوجه نشود

در برخی فرهنگ ها انعام را به صورت مستقیم به انعام گیرنده میدهند اما در بیشتر کشور ها انعام دادن آشکار بی احترامی تلقی میشود. یکی از بهترین روش های انعام دادن ۴ تا کردن پول کف دست و دست دادن با دربان یا پیشخدمت است . یکی دیکر از روش ها قراردادن پول در زیر صورت حساب است که البته در برخی رستوران ها که صورت حساب را با کیف مخصوص میاورند کار آسان تری است. البته برخی رستوران ها هزینه سرویس دریافت میکردند که با تخلف اعلام شد آن سر کارگران بی کلاه ماند

معمولا چه مقدار انعام باید داد؟

در کارهای مختلف این مقدار فرق میکند، همچنین بسته به رضایت شما ممکن است انعامی که میدهید متفاوت باشد اما معمولا ۱۰ درصد مقدار منطقی به نظر میرسد در صورتی که شما از خدمات به حد مطلوبی راضی هستید. بسته به رضایت شما میتوانید مقدار این انعام را افزایش دهید.

آیا همیشه باید انعام بدهم؟

در فرهنگ ما خیر ، درکشور هایی مثل کانادا و آمریکا شغل هایی که شامل انعام میشوند دستمزد کمتری میگیرند و کسی که انعام نمیدهد را آدمی بدی میدانند ، اما در ایران اینطور نیست و انعام دادن در شغل های خدماتی امری اختیاری است. انعام دادن در مشاغل مربوط به اسباب کشی و حمل بار به یک مسئله آزاردهنده تبدیل شده است . کارگری که شما از او ناراضی هستید تقاضای انعم بعضا بیش از دستمزد خود میکند. نوبار به شما اطمینان میدهد که خدمات حمل بار و اثاث کشی را بدون انعام اجباری انجام میدهد و اگر واقعا راضی بودید میتواند انعام بدهید.

نحوه انعام دادن

تقسیم کردن انعام

شما میتوانید در ابتدای کار قسمتی از انعام مورد نظر خود را به یک پیشخدمت در رستوران ، مسئوله واگن قطار ، راننده و… بدهید تا مطمئن باشید در زمان حضور شما سرویس بسیار مناسبی دریافت میکنید. به شما پیشهاد میشود مطلب انعام دادن هوشمندانه را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.