بازار امین حضور، قلب خرید لوازم منزل تهران

مرز میان تبدیل یک ملک مسکونی به خانه شخصی، لوازم منزلی است که در آن ملک چیده می‌شود. اگر قصد خرید لوازم منزل الی‌الخصوص لوازم خانگی برقی را داشته باشید، در صورت دسترسی، سر زدن به بازار امین حضور که جز معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارها در این زمینه است؛ یکی از بهترین انتخاب‌‌هایی است که پیش رو دارید‌. این بازار قدیمی با ارائه تمامی لوازم خانگی اعم از برقی و غیر برقی در دسته بندی‌های متفاوت با تنوع بالا، کار شما را در تهیه لوازم منزل تسریع می‌بخشد. در ادامه‌ی این مقاله به شناخت عقبه‌ی سه‌ راه امین حضور و بازار امین حضور، آدرس آن، روش‌های دسترسی به این منطقه، فروشگاه‌های معروف و پاساژهای آن و لیست اقلامی که می‌توانید در این بازار تهیه کنید می‌پردازیم. با کسب اطلاعات در مورد این موضوع‌ها، می‌توانید با خیالی آسوده و با برنامه‌ریزی دقیق به جست و جوی کالای مورد نیاز خود بپردازید تا تجربه‌ی خرید خوبی را رقم بزنید.

سه راه امین حضور و بازار معروف امین حضور تهران دقیقا کجاست؟

در زمان گذشته و حدود ۴۰ سال پیش، با افزایش روند رشد جمعیت تهران و مهاجرت بسیاری از هموطنانمان به این شهر؛ جمعی از کسبه‌ی بازار بزرگ تهران با کمبود مغازه و ملک تجاری روبرو شدند. پس از رای گیری در این رابطه تصمیم بر آن شد که بازار دیگری علاوه بر بازار بزرگ تهران در منطقه سرچشمه دایر شود. این منطقه که محله‌ای مسکونی بود رفته رفته تغییر کاربری داد و به محله‌ای تجاری تبدیل شد. در ابتدا، تنها تعداد اندکی فروشگاه که مسئولیت پخش لوازم خانگی به شهرستان‌ها را داشتند به همراه چند گاراژ در این منطقه مشغول به کار بودند. با گذر زمان تعداد این فروشگاه‌ها افزایش یافت و به تدریج، منطقه‌ای با نام بازار امین حضور تشکیل شد.

آدرس دقیق بازار امین حضور چیست؟

همانطور که به آن اشاره کردیم، امین حضور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران واقع در منطقه ۱۲ است. این مکان در تقاطع مابین خیابان ری و خیابان امیرکبیر(چراغ برق قدیم) قرار دارد که به سه راه امین حضور معروف است. در صورت مراجعه به نقشه متوجه می‌شوید که خیابان امیرکبیر و خیابان امام خمینی در مکانی به‌نام چهار راه سرچشمه به هم می‌رسند. از چهار راه سرچشمه در خیابان امیرکبیر تا بخشی از خیابان ری را سه‌ راه امین حضور می‌نامند.

بررسی بازار امین حضور
خرید لوازم برقی از بازار امین حضور

از چه مسیرهایی می‌توان به امین حضور رسید؟

برای دسترسی به بازار امین حضور با توجه به ترجیح شما در استفاده از خودروی شخصی یا وسایل نقلیه عمومی، مسیر انتخابی شما تا حدودی متفاوت می‌شود.

دسترسی به امین حضور با استفاده از خودروی شخصی

خیابان امیرکبیر از سه‌ راه امین حضور به سمت غرب و شرق یک‌طرفه است. علاوه بر این، با توجه به مسیر پرتردد و شلوغ بازار امین حضور، این منطقه جز طرح ترافیک نیز، هست. در نتیجه‌ی این دو عامل شما نمی‌توانید با ماشین خود مستقیما از خیابان هفده شهریور یا مصطفی خمینی به خیابان امیرکبیر بروید و بایستی از میدان شوش و خیابان ری که از سمت شمال یک‌طرفه است؛ به تقاطع امیرکبیر رفته و پس از گردش به راست یا چپ در اولین جای پارکی که می‌بینید، ماشین خود را پارک کنید و حواس خود را به طرح ترافیک نیز بدهید تا جریمه نشوید. البته، به دلیل شلوغ بودن این محدوده تعدادی پارکینگ عمومی در این منطقه تعبیه شده است.

دسترسی به امین حضور با استفاده از وسیله نقلیه عمومی

با استفاده از وسیله‌ی نقلیه عمومی شما دچار دردسرهای طرح ترافیک، یک‌طرفه بودن خیابان‌ها و پیدا کردن جای پارک نمی‌شوید. علاوه بر این، استفاده از وسیله‌ی نقلیه عمومی کمک شایانی به محیط زیست کرده و باعث کاهش آلودگی هوا نیز می‌شود. وسیله‌های نقلیه عمومی در تهران بزرگ در این مسیر شامل خطوط مترو یا اتوبوس و بی‌آر‌تی می‌شود.

  • خطوط مترو

ایستگاه مترو میدان شهدا در خط چهار، ایستگاه بهارستان و ایستگاه مترو امام خمینی در خط یک نزدیک‌ترین و بهترین خطوط قابل دسترس به بازار امین حضور هستند.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو ایستگاه بهارستان است که حدود ۱ کیلومتر با سه راه امین حضور فاصله دارد. پس از پیاده شدن از مترو باید خیابان امام خمینی را به سمت جنوب در پیش بگیرید تا به چهار‌ راه سرچشمه برسید و سپس به سمت چپ بپیچید تا وارد خیابان امیرکبیر شوید.

ایستگاه بعدی ایستگاه مترو میدان شهداست که با سه راه امین حضور حدود ۲ کیلومتر فاصله دارد. سپس از کوچه‌های قدیمی امین حضور که تماما پر از انبارهای فروشگاه‌های لوازم خانگی هستند عبور می‌کنید تا به سه‌ راه امین حضور برسید.

دورترین ایستگاه، ایستگاه مترو امام خمینی است که تا سه‌ راه امین حضور حدود ۳ کیلومتر فاصله دارد.

  • خطوط اتوبوس و بی‌آر‌تی

در صورت استفاده از خطوط اتوبوس و بی‌آر‌تی می‌توانید از اتوبوس‌های میدان جمهوری _ بهارستان، میدان شوش _ بهارستان و میدان امام خمینی _ خیابان ۱۷ شهریور استفاده کنید. در صورت استفاده از هر کدام از این خطوط، مستلزم آن هستید که مقداری از راه را به سمت سه‌ راه امین حضور پیاده‌روی کنید.

چه اقلامی را می‌توان در بازار امین حضور تهیه کرد؟

بازار امین حضور مرکز خرید لوازم منزل به خصوص لوازم برقی در پایتخت است. در واقع، بورس فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم برقی خانگی در این محل واقع شده اما لوازم خانگی غیر برقی هم در آن یافت می‌شود.

در این محل می‌توانید انواع لوازم خانگی برقی مانند یخچال، گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروویو، چرخ گوشت، همه کاره، جاروبرقی، بخارشو، اتو و هر چیز برقی دیگری که فکر می‌کنید در منزل استفاده می‌شود را، یافت کنید.

علاوه بر موارد برقی بالا، شما می‌توانید انواع سرویس قابلمه و پخت‌و‌پز، سرویس‌های چینی، کریستال، انواع سرویس‌های قاشق و چنگال، سرویس جا ادویه‌ای و سایر اقلام مرتبط را تهیه کنید.

این فروشگاه‌ها به صورت تکی، عمده و قسطی اجناس خود را عرضه می‌کنند. با توجه به تراکم بسیار بالای حجم تعداد فروشگاه‌ها و مغازه‌های فروش لوازم خانگی، رقابت بین فروشندگان بسیار زیاد است؛ در نتیجه، تنوع کالا در دسته‌های خارجی و ایرانی در قیمت‌های مناسب‌تر نسبت به باقی بازارها بیش‌تر است.

خرید از بازار امین حضور
چه وسایلی را می توان در بازار امین حضور خریداری کرد

پاساژها و مغازه‌های معروف سه‌راه امین حضور کدامند؟

  • پاساژ خلیج فارس

پاساژ خلیج فارس از پاساژهای بسیار معروف خرید لوازم برقی  با امکاناتی نظیر آسانسور و پله برقی، نبش خیابان جاویدی است.

  • پاساژ پارس

پاساژ پارس نیز از پاساژهای معروف عرضه کننده‌ی کالای ایرانی در سه‌ راه امین حضور است.

  • پاساژ امین حضور

پاساژ امین حضور در تقاطع میان خیابان ری و امیرکبیر، مجتمعی با تنوع بالای کالای خارجی و ایرانی و نمایندگی برخی از برندها است. از امکانات این پاساژ می‌توان به آسانسور، پله برقی و پارکینگ اشاره کرد.

  • پاساژ شهاب

پاساژ شهاب در خیابان ری واقع است. از مراکز مهم خرید لوازم منزل و جهیزیه در منطقه سه‌ راه امین حضور می‌توان به این پاساژ اشاره کرد.

  • پاساژ میرزا‌محمود وزیر

پاساژ میرزامحمود وزیر از مراکز قدیمی خرید لوازم منزل واقع در خیابان امیرکبیر است.

از دیگر مراکز و مغازه‌های موجود در محله امین حضور می‌توان به پاساژ محمد، پاساژ سهامی و مغازه‌های نمایندگی برندهای مانند ال‌جی، سامسونگ، زیمنس، بوش، دوو، اسمگ، اسنوا، امرسان، پاناسونیک و … اشاره کرد.

مراکز خرید کالای قسطی و جهیزیه در امین حضور چه شرایطی دارند؟

با توجه به شرایط اقتصادی و روند پر شتاب افزایش قیمت کالا، بسیاری از افراد به دنبال خرید کالای اقساطی هستند؛ همچنین، اگر قصد ازدواج داشته باشید و به دنبال خرید جهیزیه ارزان عروس بگردید، نام سه‌ راه امین حضور و فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم خانگی قسطی حتما به گوشتان خورده‌ است.

شرایط فروش لوازم خانگی قسطی

شرایط فروش قسطی در هر فروشگاه، متفاوت است. هرچند، برخی شرایط در اکثر فروشگاه‌ها یکسان است. از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن و داشتن کارت ملی
  • دارا بودن سابقه کار، درآمد ثابت یا حقوق اداری
  • پرداخت پول پیش به ارزش ۵۰٪_۲۰٪  قیمت کل کالا
  • پرداخت اقساط به صورت ماهانه بین ۳۶_۸ ماه

نکات مهم در خرید قسطی لوازم خانگی

پیش از اقدام به خرید لوازم خانگی، بهتر است نکاتی را که باعث جلوگیری از ضرر و زیان شما می‌شود را بدانید.

  • کنترل قیمت کالا در فروشگاه‌ها و باقی مراکز  بازار تهران
  • در نظر گرفتن توان مالی جهت تعیین تعداد اقساط
  • مطالعه تمامی شرایط و مفاد قرارداد فروش
  • چک کردن گارانتی اصل و معتبر کالا

ساعت کاری بازار امین حضور به چه صورت است؟

ساعت کار فروشگاه‌ها مسئله‌ای متغیر و شخصی است، همین موضوع باعث می‌شود تا ساعت کار فروشگاه‌ها متفاوت باشد و  فروشگاهی از ۹ صبح شروع به کار کند اما  ساعت کار فروشگاهی دیگر از ۸ صبح شروع شود. این مسئله در مورد تعطیلی‌ها نیز، صدق می‌کند.

فروشگاه‌ها و پاساژهای امین حضور معمولا در نیمه اول سال از ساعت ۱۰ صبح آغاز به کار می‌کنند و تا حدود ساعت ۲۲ شب باز هستند. در نیمه دوم سال با توجه به سردی هوا و کوتاه بودن طول روشنایی روز، ساعت کاری معمولا بین ساعت ۹ صبح تا ۲۱ است.

باربری در امین حضور

همانطور که در قبل به آن پرداختیم، بازار امین حضور قطب خرید لوازم منزل و جهیزیه است‌. با توجه به همین موضوع، بسیاری از افراد از تهران و سایر شهرستان‌ها جهت تهیه لوازم منزل یا جهیزیه خود به این بازار سر می‌زنند. بنابراین، طبیعیست که شرکت‌های خدمات باربری و اتوبار در این منطقه مشغول به کار باشند. با توجه به مساحت منطقه و تراکم فروشگاه‌ها در آن، بسیاری از اتوبارها در این محدوده نمایندگی دارند و مشغول به فعالیتند. فرقی ندارد که شما قصد دارید تا لوازم خریداری شده را در سطح شهر تهران جابجا کنید یا بخواهید آن‌ها را به شهرستان انتقال دهید؛ می توانید با استفاده از خدمات وانت بار و برای بار سنگین تر از خدمات نیسان بار و اگر نیاز به جابجایی و اثاث کشی دارین نیز می توانید از خدمات اسباب کشی منزل شرکت نوبار استفاده نمایید.

جمع بندی

سه‌ راه امین حضور چندین سال است که به بورس مرکز خرید لوازم منزل الی‌الخصوص لوازم برقی معروف است‌. بازار امین حضور با تنوع بالای کالای خارجی و ایرانی، نمایندگی‌های معتبر فروش کالای برقی و پاساژهای مختلف و قیمت منصفانه‌تر و مناسب‌تر کالا یکی از بهترین مراکز خرید لوازم منزل و به خصوص جهیزیه است. در این مقاله از وبلاگ نوبار به شناخت بازار امین حضور، لیست کالاهایی که در آن فروخته می‌شود، راه‌های رسیدن به بازار امین حضور و ساعت کاری فروشگاه‌ها پرداختیم. شرکت خدمات باربری نوبار با ارائه خدمات شبانه‌روزی در تمام ایام سال، اثاثیه و بار شما را با نیروی مجرب و خودروی مجهز، در سطح تهران جابجا می‌کند و همچنین از تهران به شهرستان منتقل می‌کند. برا اطلاع از قیمت این خدمات می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن نوبار سر بزنید.

سوالات متداول

  1. آیا در بازار امین حضور اجناس به صورت قسطی فروخته می‌شوند؟

بله، برخی از فروشگاه‌ها در بازار امین حضور اقدام به فروش قسطی کالا با اقساط ۳۶_۸ ماهه می‌کنند. بهتر است قبل از خرید، قیمت کالا را در کل بازار بسنجید تا بتوانید مناسب‌ترین شرایط خرید کالا را انتخاب کنید.

  1. تفاوت نمایندگی معتبر کالا، جنس با گارانتی و جنس بدون گارانتی در چیست؟

نمایندگی‌های معتبر علاوه بر فروش کالا، گارانتی خدمات پس از فروش کالا را نیز ارائه می‌دهند. برای اطلاع داشتن از این‌که گارانتی ارائه شده اصل است یا نه، حتما به شرکتی که تضمین کننده گارانتی کالا است و نام آن باید بر روی تابلوی هر فروشگاهی قید شود، دقت کنید.

تفاوت جنس با گارانتی و بدون گارانتی به خدمات پس از فروش جنس برمی‌گردد. همین موضوع باعث تفاوت قیمت در بین خرید جنس با گارانتی و بدون گارانتی می‌شود. معمولا کالاهای بدون گارانتی ارزان‌تر از همان کالاها با گارانتی هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.