برج ها و شهرک های معروف مهندسی ساز و قدیمی تهران کدام برج ها هستند؟

یکی از ویژگی های شهر تهران برج ها و شهرک هایی است که مستشاران اروپایی و آمریکایی در زمان شاه آن ها را ساخته اند و بعد از گذشت حداقل ۴۰ سال هنوز که هنوزه مقاومت خود را حفظ کرده و محبوبیت دارند. در این مقاله به این برج ها و شهرک ها میپردازیم.

شهرک آتی ساز

فاز یک این مجموعه شامل ۹ برج ۱۲ الی ۲۲ طبقه با سطح زیر بنای ۱۲۳۳۳۵ متر مربع شامل ۶۹۰ واحد مسکونی تا سال ۱۳۶۷ احداث شد. فاز دو این مجموعه شامل ۹ برج ۱۲ الی ۲۶ طبقه با سطح زیربنای ۱۳۴۳۹۶ متر مربع و تعداد ۸۳۲ واحد مسکونی و همچنین فاز سه نیز شامل ۵ برج ۲۸ طبقه با سطح زیر بنای ۱۱۷۱۰۴ متر مربع و تعداد ۷۶۸ واحد مسکونی ساخته شده است. این مجموعه از شهرک هایی است که سند تعاونی دارد، برای اطلاعات بیشتر به مطلب سند تعاونی مراجعه کنید.

شهرک آتی ساز

متراژ خانه های آتی ساز بسیار متغیر است و از حدود ۷۰ متر تا ۲۵۰ متر متراژ های خانه های این شهرک بزرگ تغییر میکند.

برج های حافظ، سعدی، نظامی و خیام

برج های شاه گلی فاز دو شهرک غرب که در قالب چهار برج مجزا ساخته شده اند. هر ۴ برج این مجموعه دارای فضای سبز مجزا و در دو ساختمان شرقی و غربی احداث شده اند. هر ساختمان برای هردو واحد آسانسور مجزا دارد که در انتهای هر راهرو یک آسانسور دیگر نیز تعبیه شده است.

برج حافظ و سعدی شهرک غرب

برج های پاسارگاد، پرسپولیس، آپادانا و بیستون

برج های شاه گلی فاز سه شهرک غرب این چهار برج هستند. این برج ها نمای بیرونی مشابه با برج های شاهگلی فاز یک دارند اما تقاوتشان با ساختمان های برج دو در این است که دیگر هر مجموعه دو ساختمان مجزا ندارد.

برج فرانکو ایرانیان

برج فرانکو ایرانیان یا برج آلومینیوم شهرک غرب یکی از قدیمی ترین برج های شهرک غرب است. این برج در تقاطع شمالی خیابان های مهستان و ایران زمین واقع شده است.

برج فرانکو ایرانیان

شهرک اکباتان

شهرک اکباتان از سال ۱۳۴۵ ساخت آن شروع شد و تا سال ۱۳۵۶ فاز یک آن تکمیل شد، بعد از انقلاب فاز های دو و سه نیز به بهره برداری رسید. شهرک اکباتان هم در میان برج های خود از تنوع بسیار زیادی برخوردار است . از برج های تک ورودی گرفته تا برج های ۲۰ ورودی و برج هایی که راهرو های بسیار طولانی دارند.

برج های شهرک اکباتان

برج های آ.اس.پ

این برج ها در جنوب شیخ بهایی جنوبی و محله ونک و انتهای خیابان ۶۴ ام یوسف آباد واقع شده است. ۳ برج در کنار هم و سوئیت های واقع در پارکینگ و لابی های آ.اس.پ به همراه مغازه های زیادی که در این مجموعه واقع شده است. مجتمع آ.اس.پ را تشکیل میدهند. ساخت این برج ها از سال ۱۳۴۸ شروع و تا ۱۳۵۴ افتتاح شده است.

شهرک آ اس پ

مجتمع سامان

مجتمع سامان شامل سه مجموعه برج است که ساخت عجیبی دارد در این مجموعه شما آپارتمان های دوبلکس، تریپلکس و کوادروپلکس پیدا میکنید. کوچکترین آپارتمان ها در این مجموعه حتی یک پاگرد، سرویس بهداشتی و آویز در یک طبقه دارند و بقیه خانه در طبقه ای بالاتر یا پایین تر تعیبیه شده است. مجتمع سامان در خیابان سامان بین خیابان شیراز و شیخ بهایی واقع شده است.

مجتمع سامان ونک

دیگر برج ها و شهرک های قدیمی تهران

  • پارک دو پرنس
  • مجتمع ایران سکنا
  • برج های دوما
  • برج های ستارخان
  • برج های ساعی
  • برج های اسکان
  • برج های هرمزان

1 نظر
  1. Kkk می گوید

    شهرک امید ؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.