بلندترین ساختمان های تهران کدامند؟ | آسمان خراش ها و برج های تهران

در این پست میخواهیم به بلندترین برج های تهران بپردازیم ، پس با اتوبار نوبار همراه باشید تا با بلندترین برج های اداری ، تجاری و مسکونی تهران آشنا شوید.

برج میلاد تهران | بلندترین برج مخابرتی خاورمیانه

کمتر کسی شاید نداند که بلندترین برج ایران و تهران برج میلاد است. این برج قراربود در زمان محمدرضا شاه پهلوی در تپه های عباس آباد ساخته شود اما استارت این پروژه از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی خورد و در زمان ریاست جمهوری خاتمی وارد فاز ساخت شد. در حال حاضر علاوه بر برج اصلی شامل سالن های کنفرانس و کنسرت ، دلفیناریوم ، زمین پینتبال ، فودکورت طبقات پایین و رستوران گردان در طبقه بالای برج است.

بلند ترین ساختمان های ایران

برج میلاد تهران ۴۳۵ متر ارتفاع دارد و از لحاظ ارتفاع هفتمین برج بلند غیرمسکونی و آسمان خراش دنیا محسوب میشود. برج میلاد یکی از نماد های مهم تهران است که تقریبا از تمامی نقاط تهران قابل رویت است.

این برج در محله ی گیشا تهران بنا شده است که جزو مناطق گران و نسبتا لاکچری تهران به حساب می آیند، البته اسم جدید این منطقه کوی نصر می باشد

برج های تهران | بلندترین مجموعه مسکونی ایران و تهران

برج های بین المللی تهران در ۳ بال در مرز محله های شیخ بهایی جنوبی ، ایرانشناسی و یوسف آباد واقع شده است. این مجموعه برج شامل ۵۷۲ واحد است که از واحد های سوئیت گرفته تا پنت هاوس را شامل میشود. ارتفاع این برج ۱۶۲ متر است که ۵۶ طبقه را در خود جای داده است. مانند تمامی برج های مسکونی بلند بتنی این برج در طبقات پایین دارای مساحت بیشتر و دیوار های ضخیم تر و در طبقات بالا تعداد واحد های کمتر و دیوارهای نازک تر دارد . این مسأله برای ضد زلزله شدن برج های غول پیکر بتنی است.

مجموعه برج بین المللی تهران

برج تهران در برابر ۱۰ ریشتر زلزله مقاوم است و امکانات رفاهی ورزشی خوب ، سیستم مدیریت انرژی ، ترافیک آسانسور و… را در خود جای داده است.

برج سفید تهران | بلندترین برج اداری تجاری تهران ، دومین برج اداری ایران

این برج بعد از برج تجارت جهانی تبریز بلند ترین برج تجاری اداری ایران است ، برج سفید در محله پاسداران تهران واقع شده و از ۲۲ طبقه به ارتفاع کل ۱۳۲ متر تشکیل شده است. سالن همایش ، سالن تجارت جهانی ، کافی شاپ ها و رستوران ها از مجموعه ها این برج هستند.

برج سفید پاسداران تهران بلند ترین برج اداری تهران

اگر احیانا میخواهید برای یکی از این برج ها یا هر نقطه دیگر اسباب کشی انجام دهید روی صفحه ثبت سفارش نوبار کلیک کنید.

برج آسمان فرمانیه | دومین برج بلند مسکونی تهران و اولین برج همه منظوره تهران

این برج ، برجی مختلط از واحد های اداری ، تجاری و مسکونی است . ارتفاع این برج کمی بیشتر از صد متر است که در بالای آن نیز یک پد هلیکوپتر قرار دارد.

برج آسمان فرمانیه بلند ترین برج مختلط تهران

برج های دیگر تهران

برج های بسیاری در حدود ۱۰۰ متر در تهران وجود دارد مثل برج های حافظ ، سعدی ، نظامی و… برج های منطقه ۲۲ ، برج خیابان ایران زمین و… که میتوانید درمورد آنها نیز مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.