چند روش منحصر به فرد برای سازماندهی و مرتب کردن کتابخانه

آیا فکر می‌کنید چیدمان کتاب‌خانه درست مانند عکس‌های فانتزی که از کتاب‌خانه‌های شیک می‌بینید، است یا سخت است؟ اگر جوابی برای این سوال ندارید، با این مقاله می‌توانید این کار را آسان تلقی کنید.

اگر می‌خواهید کتاب‌خانه‌ای جذاب داشته باشید، یا می‌خواهید عکس‌های عزیزانتان را در کتاب‌خانه قرار دهید، یا وسایل کلکسیونی خود را در کتاب‌خانه خود قرار دهید، ما ایدههای فراوانی برای شما داریم که بتوانید از طریق آنها به چیدمان مورد نظر خود از کتاب‌خانه برسید و از دیدن آن احساس خوشحالی کنید.

 کتاب‌ها

کمتر چیزی مانند یه اتاق که دیوارهایش با قفسه‌های کتاب پوشانده شده است، حس و حال آرام و جذابی دارد. کتاب‌ها احساس خوبی به وجود می‌آورند. به همین خاطر است که می‌خواهید چیدمان کتاب‌های ارزشمندتان، مطابق با شخصیت خود و دکور منزل‌تان باشد.

اگر می‌خواهید دسترسی و پیدا کردن کتاب‌ها برایتان آسان باشد، می‌توانید نوع چیدمان آنها را در قفسه‌ها به ترتیب حروف الفبا، ژانر، موضوع یا نام نویسنده انتخاب کنید. اگر به دنبال روش‌های منحصر به فرد بیشتری برای سازماندهی قفسه کتاب خود هستید، باید گفت که روش‌های زیادی وجود دارد که ممکن است با آن مدل فانتزی شما منطبق باشد. شما می‌توانید قسمت پشتی کتاب‌ها را برای قشنگ کردن چیدمان یا به ترتیب اولویت خواندن، رنگ کنید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای سازماندهی کتاب‌ها در کتابخانه، قرار دادن نگه‌دارنده کتاب است. این روش را می‌توانید به هر طریقی که دوست دارید انجام دهید. مجموعه‌ای از کتاب‌ها را براساس زمانی که منتشر شدند، اینکه چه حسی به شما می‌دهند، در مورد چه چیزی هستند یا بر اساس علاقمندی خود، می‌توانید طبقه بندی کنید.

این روش به شما این امکان را می‌دهد، که به راحتی دسته‌بندی‌ها را براساس اولویت‌های خود بچینید و سپس آنها را به گونه‌ای مرتب کنید که برای شخص شما کارآمدتر باشد. برای اینکه کتاب‌خانه خود را از نظر بصری زیباتر کنید، می‌توانید از نگه‌دارنده‌های کتاب به صورت یکی در میان افقی و عمودی، استفاده کنید.

آیا فکر کردن به سازماندهی چیدمان کتاب‌خانه درست مانند عکس‌های فانتزی که از کتاب‌خانه‌های شیک می‌بینید، سخت است؟ دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

 عکس‌ها، وسایل تزیینی و کلکسیونی

ممکن است شما خیلی اهل کتاب نباشید و به جای آن به آوردن سوغات و یادگاری از سفر و جمع کردن وسایل کلکسیونی، علاقه داشته باشید. اگر کتاب‌هایتان تمام فضای کتاب‌خانه را نگیرند، نقاط خالی می‌توانند مکان مناسبی برای قرار دادن عکس‌های عزیزان‌تان، وسایل کلکسیونی یا سوغات و وسیله‌ای که برای شما اهمیت دارند، باشند.

بیشتر بخوانید: چگونه پس از اسباب کشی در کمتر از یک روز جعبه‌ها را باز کنیم؟

یک کتاب‌خانه با کتاب‌ها، مجلات و وسایل دیگر می‌تواند شخصیت و یا ماجراهای شما را به زیباترین شکل نمایش دهد. اصلا نگران نباشید که چطور وسایل به شکلی غیر واقعی و به هم چسبیده و روی هم انباشته می‌شوند؛ وسایل زیبا می‌توانند در بالای نگه‌دارنده‌های کتاب قرار بگیرند و شما حتی می‌توانید یک تم به هر قسمت از کتاب‌خانه بدهید.

به عنوان مثال، اگر کتاب‌هایی دارید که آنها را از سفر خانوادگی خود به مکزیک خریدید، می‌توانید آنها را در کنار عکس‌های خانوادگی که در آن سفر گرفتید و سوغات‌هایی که در مکزیک خریدید، در کنار هم قرار دهید.  

آیا فکر کردن به سازماندهی چیدمان کتاب‌خانه درست مانند عکس‌های فانتزی که از کتاب‌خانه‌های شیک می‌بینید، سخت است؟ دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

 گیاهان

قرار دادن گیاهان در کتاب‌خانه، هم می‌تواند بهترین راه برای زنده نگه نشان دادن کتاب‌خانه و هم کل خانه باشد؛ به علاوه، گیاهان برای تصفیه هوا عالی هستند! گیاهان رونده مانند پتوس می‌توانند در طول کتاب‌خانه رشد کنند و بعضی از آنها حتی نیاز به نور خورشید برای رشد ندارند.

اگر برای رشد طولی گیاه جا به اندازه کافی ندارید، می‌توانید از گیاه ساکولنت استفاده کنید. می‌توانید گیاه ساکولنت را از گل فروشی‌های محله یا بازارهای گل خریداری کنید. استفاده از گل و گیاه در نهایت یک راه ارزان و ساده برای آوردن سبزی و طراوت به کتاب‌خانه شما می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان برای نگه‌داری در آپارتمان و بهترین ایده‌های باغبانی شهری

کتاب‌ها، سوغات‌ها، گیاهان و عکس‌های شما باید به شیوه‌ای متناسب با شیوه زندگی و شخصیت شما به نمایش گذاشته شوند. از نکات بالا ایده بگیرید و استفاده کنید و یا کتاب‌خانه خود را تنها با موارد دلخواه خود پر کنید. به هر حال در نهایت تصمیم گیرنده نهایی در مورد چگونگی چیدمان کتاب‌خانه شما هستید، آن را به گونه‌ای بچینید که نمایانگر شخصیت و سبک شما باشد.

جابجا کردن کتابخانه‌ها برای افراد عادی بسیار سخت است. برای تغییر دکور در منزل و جابجا کردن کتابخانه‌ها نیاز به افرادی است که توانایی انجام آن را داشته باشند. اتوبار نوبار آماده ارسال کارگر برای جابجا کردن وسایل سنگین شما از قبیل کتابخانه است. اگر از این مطلب خوشتان آمده است مطلب راهکار های بهتر کردن عملکرد پنکه را مشاهده کنید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.