۱۵ کاری که شما هیچ وقت نمی‌دانستید می‌توانید با جوش شیرین انجام دهید

اگر در حال حاضر یک یا دو بسته جوش شیرین در خانه دارید، از آن دسته افراد خوش شانس هستید. اکثریت مردم از جوش شیرین برای سه مورد بیشتر استفاده نمی‌کنند؛ آن سه مورد، پخت و پز، از بین بردن بو و تمیز کاری است. این در حالی است که شما به احتمال زیاد پی به فواید بسیار زیاد جوش شیرین در سلامت، خواص درمانی و موارد شخصی نبرده‌اید.

جوش شیرین ۱۰۰ درصد از بی‌کربنات سدیم است و به متعادل نگه داشتن ph کمک می‌کند. این ماده نه بسیار اسیدی و نه بسیار قلیایی است. وقتی جوش شیرین با ماده‌ای دیگر ترکیب شود، تنها عارضه آن خنثی شدن میزان ph آن است. با توجه به واکنش جوش شیرین با دیگر مواد، موارد خلاقانه بسیاری وجود خواهد داشت که می‌توانید از جوش شیرین و مزایای آن در خانه خود استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا درباره ۱۵ کاری که شما هیچ وقت نمی‌دانستید می‌توانید با جوش شیرین انجام دهید، صحبت کنیم.

۱- تمیز کردن برس‌ها و شانه‌های مو

جوش شیرین یک ماده خوب برای تمیز کردن برس‌ها، شانه‌ها و موارد دیگری در ارتباط با مو است. برای تمیز کردن این موارد، باید آنها را در ظرف آب گرم ترکیب شده با یک قاشق چایی‌خوری جوش شیرین قرار دهید. سپس آنها را از آب گرم خارج کرده، آب‌کشی کنید و اجازه دهید تا خشک شوند.

این کار برای این است که از شر روغن‌های طبیعی و کثیفی‌هایی که به مرور زمان به شانه‌ها و برس‌ها چسبیده‌اند، خلاص شوید.

۲- ضد تعریق طبیعی

بر کسی پوشیده نیست که ضدتعریق‌های صنعتی، حاوی مواد نگه‌دارنده و آلومینیوم هستند. برای اجتناب از اینگونه مواد شیمیایی و همچنین تعریق، اندکی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و از این محلول به زیربغل خود بمالید. این ماده می‌تواند به عنوان یک ضد تعریق طبیعی برای شما عمل کند.

۳- محلول حمام

می‌توانید از جوش شیرین به عنوان یک ماده عالی برای آرام کردن بدن در حمام استفاده کنید. با مخلوط کردن جوش شیرین و محلول‌های حمام می‌توانید یک حمام آرام‌بخش داشته باشید.

 ۴- در آوردن تراشه چوب یا خار از دست

با اضافه کردن یک قاشق چای خوری جوش شیرین به یک لیوان آب و قرار دادن دستی که تراشه چوب در آن است در این محلول، می‌توانید این شیٔ مزاحم را از دست خود خارج کنید.

با استفاده از این روش، می‌توانید در طول چند روز تمام تراشه‌های چوب یا خار که در دست‌تان است را خارج کنید.

۵- سفید کننده طبیعی دندان

با استفاده از موادی نظیر جوش شیرین یا زغال چوب می‌توانید در کمتر از یک هفته، دندان‌های سفیدی داشته باشید. جوش شیرین و زغال چوب را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید تا برای پنج دقیقه بر روی دندان‌هایتان بماند. سپس دندان‌های خود را مسواک بزنید و بشویید و این کار را یک بار در هفته تکرار کنید.

توجه کنید که با انجام هر شب این کار می‌توانید به مینای دندان خود آسیب بزنید، بنابراین در انجام این روش اعتدال را رعایت کنید و بیش از حد آن را انجام ندهید.

۶- از بین بردن بوی بد تخته آشپزی

وقتی به طور مداوم آشپزی کنید متوجه خواهید شد که، تخته آشپزی‌تان بوی تمام مواد غذایی را به خود گرفته است. می‌توانید با استفاده از جوش شیرین تخته آشپزی خود را بوزدایی کنید. برای این کار، کافی است تنها یک یا دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین را بر روی تخته آشپزخانه خود بریزید و بعد آن را بر روی تخته بمالید. سپس تخت آشپزی را بشویید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

۷- ماده تمیزکننده لباس‌شویی

با اضافه کردن یک دوم پیمانه جوش شیرین به ماشین لباسشویی، لباس‌های خود را تمیزتر و شفاف‌تر کنید. جوش شیرین باعث می‌شود که شوینده‌ها در لباس‌شویی بهتر عمل کنند و همچنین لباس‌شویی بع تعادل ph می‌رسد.

۸- از بین بردن نفخ حبوبات

برای از بین بردن نفخ حبوبات و هضم بهتر آنها، می‌توانید آنها را در محلول جوش شیرین و آب خیس کنید. برای این کار کافی است تا حبوبات را قبل از مصرف در محلول آب با یک یا دو قاشق چای‌خوری جوش شیرین خیس کنید و برای ساعتی آنها را کنار بگذارید.

۹- از بین بردن بوی بد کفش

زمانی که کفش‌هایتان را به پا نمی‌کنید، داخل آنها جوش شیرین بریزید و آنها را کنار بگذارید. فقط زمانی که می‌خواهید آنها را پا کنید از خالی کردن محتویات داخل کفش مطمئن شوید.

این کار باعث می‌شود که از شر بوی بد کفش‌هایتان، برای مدتی خلاص شوید.

۱۰- پاک‌کننده طبیعی دست

از مصرف صابون‌های متفاوت خسته شدید؟ اشکالی ندارد. سه میزان جوش شیرین را با یک میزان آب مخلوط کنید، تا یک پاک‌کننده طبیعی دست داشته باشید که همان کار صابون‌های سنتی را انجام می‌دهد. با این محلول از کثیفی‌ها، بوی بد خلاص شوید و بوی تازگی را از دستان خود استشمام کنید.

۱۱- تازه نگه داشتن گل‌ها

اگر می‌خواهید که گل‌های خود را برای مدت طولانی تازه نگه دارید، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین به آب داخل گلدان آنها اضافه کنید. اضافه کردن جوش شیرین به آب گلدان، گل‌ها را برای چند روز بیشتر تازه‌ نگه می‌دارد.

۱۲- باز کردن لوله‌های فاضلاب

بسیاری از مردم این ترفند را بلدند. مقدار اندکی از جوش شیرین را با سرکه مخلوط کنید و آن را داخل لوله‌ گرفته بریزید و در چند دقیقه این مشکل را حل کنید. با وجود این محلول، استفاده از مواد گران برای حل این مشکل را فراموش کنید.

۱۳- از بین بردن بوی بد سطل آشغال

زمانی که می‌خواهید کیسه‌ای جدید داخل سطل آشغال خود قرار دهید، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین داخل سطل آشغال بریزید. نتیجه این کار واقعا شگفت‌آور است. این کار کمک می‌کند، تا آشغال داخل سطل آشغال خیلی بو ندهد. این ماده بوی بد سطل آشغال را به خود می‌گیرد.

۱۴- پاک کننده طبیعی زمین

جوش شیرین می‌تواند در نقش یک تمیزکننده عالی کف، خصوصا از نوع کاشی نیز عمل کنید. یک دوم پیمانه جوش شیرین را یک سطل آب گرم مخلوط کنید و سپس شروع به تمیز کردن کف خانه کنید.

۱۵- پاک کننده مداد رنگی

بله، درست خواندید. به آرامی جوش شیرین که بر روی پارچه نم‌دار زدید را بر روی دیواری که مداد رنگی روی آن است، بکشید. از دیدن سرعت حل این مشکل با جوش شیرین، بسیار شگفت‌زده خواهید شد.

جوش شیرین برای کارهای بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد

همان‌طور که مشاهده کردید جوش شیرین یکی از بهترین موادی که ما به آن دسترسی داریم. می‌توانید با استفاده از جوش شیرین خلاق باشید و از این ماده طبیعی در زندگی خود بیشتر استفاده کنید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.