ضدعفونی کردن وسایل اسباب کشی در روزهای کرونایی

آیا قصد دارید در زمان شیوع ویروس کرونا اسباب کشی کنید؟ خوشبختانه، در این همه‌گیری نیاز به ضدعفونی کردن تمام وسایل خانه ندارید. در اصل، جلوگیری کردن از آلوده شدن وسایل آسان‌تر از ضدعفونی کردن آنها است. شما می‌توانید با رعایت کردن چند نکته، به درستی وسایل خود را ضدعفونی کنید.

براساس سخنان مرکز کنترل درمانی (CDC)، انتقال ویروس کرونا فقط از طریق تماس نزدیک و قطرات تنفسی در بین افراد صورت می‌گیرد. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که کرونا مدت زمانی برروی سطوح مختلف زنده می‌ماند. بنابراین، بهترین کار برای جلوگیری کردن از پخش شدن ویروس، ضدعفونی کردن سطوح است. با این اوصاف، هنگام اسباب کشی به خانه جدید می‌توانید با رعایت چند نکته مهم، وسایل خود را تمیز و ضدعفونی کنید. رعایت این نکات ریسک ابتلا به کرونا را کاهش خواهد داد. ناگفته نماند، این نکات علاوه بر از بین بردن کرونا، می‌تواند جرم‌ها و کثیفی‌های دیگر را از بین ببرد.

مواد ضدعفونی کننده خانگی

مواد ضدعفونی کننده مناسب بسازید

در زمان بحران ویروس کرونا، داشتن لوازم خوب برای ضدعفونی کردن بسیار مهم است. براساس گفته‌های مرکز CDC، کرونا در مقایسه با دیگر ویروس‌ها آسان‌تر کشته می‌شود. تمام آنچه که برای از بین بردن ویروس نیاز دارید، ساختن یک مواد ضدعفونی‌کننده مناسب در خانه است. شما می‌توانید با استفاده از الکل یا محلول سفیدکننده رقیق شده، یک محلول مناسب برای ضدعفونی کردن وسایل درست کنید. در کنار این محلول، لوازم دیگری مثل ضدعفونی‌کننده دست و صابون دستشویی نیز برای ضدعفونی کردن کاربردی هستند. سطوح وسایل خود را با استفاده از دستمال پارچه‌ای تمیز یا دستمال‌های حوله‌ای ضدعفونی کنید. لازم به ذکر است، هنگام ضدعفونی کردن حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید.

ابتدا سطوح پراستفاده را ضدعفونی کنید

پس از ساخت محلول ضدعفونی‌کننده، ابتدا سطوح وسایل پراستفاده را تمیز کنید. سطوح میزها، صندلی‌ها، پریز برق، دستگیره‌های در، کیبورد کامپیوتر و گوشی‌های موبایل جزو موارد پراستفاده در خانه است. البته، زمانی که به خانه جدید اثاث کشی می‌کنید، کارتن بارها، زمین و راه پله‌ها نیز آلوده می‌شوند.

پس از اینکه بخشی از چیدمان خانه را انجام دادید، شروع به ضدعفونی کامل وسایل خانه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ضدعفونی را قبل از تمیز کردن کامل وسایل خانه انجام دهید. با انجام این کار خیالتان از وجود ویروس در خانه راحت خواهد شد.

فردی در حال ضدعفونی کردن سطح کابینت

یک ضدعفونی کننده دست در ورودی خانه بگذارید

در زمان اسباب کشی و باربری وسایل خانه، ممکن است آب و صابون دستشویی برای شستن دست وجود نداشته باشد. توصیه می‌شود، در ورودی خانه یک مواد ضدعفونی کننده دست قرار دهید. این کار برای تمیز کردن دست کمک‌کننده خواهد بود. همچنین، میزان آلودگی بیشتر سطوح خانه کاهش پیدا می‌کند. سعی کنید هنگام ورود به خانه دستان خود را ضدعفونی کنید. از کارگران حمل بار نیز درخواست کنید از این محلول استفاده کنند. لازم به ذکر است، انتقال ویروس از دست به سطوح جزو مهمترین روش‌های انتقال ویروس کرونا به افراد است.

درها را برای باربری وسایل باز بگذارید

جلوگیری کردن از آلودگی سطوح به ویروس کرونا، یک کار مهم در زمان شیوع این ویروس محسوب می‌شود. برای اینکه سطح کمتری به ویروس آلوده شود، تمامی درهای خانه جدید را برای کارگران اتوبار باز بگذارید. انجام این کار علاوه بر راحتی انتقال بار به خانه، از آلوده شدن سطوح مختلف جلوگیری خواهد کرد. لازم به ذکر است، دستگیره‌های در یکی از مهمترین سطوحی است که احتمال آلودگی بالایی به ویروس کرونا را دارد.

فردی درحال ضدعفونی کردن دستگیره در

جعبه‌های کارتنی را ضدعفونی کنید

طبق گزارش سایت گاردین، ویروس کرونا می‌تواند به مدت ۲۴ ساعت بر سطوح مقوایی و به مدت ۷۲ ساعت بر سطوح پلاستیکی و فلزی زنده بماند. بنابراین، پیش از باز کردن کارتن اثاثیه، آنها را به خوبی ضدعفونی کنید. این کار علاوه بر ازبین بردن کرونا، جرم‌ها و کثیفی‌های ناشی از اسباب کشی را نیز پاک می‌کند. شایان ذکر است، پس از خالی کردن کارتن‌ها، بلافاصله آنها را از خانه خارج کنید و در سطل مکانیزه کوچه خود قرار دهید. پس از دور ریختن کارتن‌ها، حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید.ضدعفونی کردن سطوح کمک شایانی در پاکیزه کردن خانه جدید می‌کند. سعی کنید در طول اسباب کشی از ماسک و دستکش استفاده کنید. برای انجام اسباب کشی ایمن، شما می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین نوبار، کارگر بسته‌بندی درخواست کنید. کاربران بسته‌بندی می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های مخصوص، لوازم شما را ضدعفونی و بسته بندی کنند. امیدواریم اسباب کشی مطمئن و سلامتی را در دوران کرونا سپری کنید.

منبع Moving

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.