چگونه لوازم  گرانبها را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم؟ | بسته بندی عتیقه جات و آثار هنری

چه تصمیم داشته باشید برای اسباب کشی کارگر استخدام کنید یا کار را خودتان انجام دهید، باید بدانید که چگونه اشیاء گرانبها را به درستی دبسته بندی کنید. هیچ چیز بدتر از باز کردن جعبه‌ها و دیدن شکسته شدن ظروف چینی یادگار مادربزرگ و یا تابلو نقاشی مورد علاقه و ارزشمندمان نیست.

از استرس دوری کنید و یاد بگیرید که چگونه طبق نکات بسته بندی متخصصین، لوازم با ارزش خود را بسته بندی کنید. از وسایل هنری و عتیقه خود محافظت کنید!

فهرستی از لوازم عتیقه تهیه کنید سپس آماده کار شوید

اموال با ارزش و گرانبهای خود را ارزیابی کنید و فهرستی از موجودی‌ آنها با اطلاعات مربوط به وضعیت آنها تهیه کنید. از لوازم عکس بگیرید و توجه داشته باشید که چه مورادی را بسته بندی کردید. مستند سازی از این اموال برای زمانی که مشکلی برای آنها پیش آید، بسیار کاربردی است. علاوه بر این به شما کمک خواهد کرد که هنگام باز کردن جعبه‌ها بتوانید آنها را سازماندهی کنید.

جمع آوری مواردی که برای بسته بندی، به آنها نیاز خواهید داشت:

  •         جعبه مقوایی؛ برای بسته بندی ظروف و لوازم شیشه‌ای
  •         نوار چسب
  •         کاغذ روزنامه سفید
  •         دستمال کاغذی
  •         نایلون حبابی مخصوص بسته بندی
  •         پارچه ابریشمی یا هر پارچه نرم دیگر
  •         پتوهای مخصوص اسباب کشی
  •         پارچه کشی

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

 بسته بندی مبلمان ارزشمند

مبلمان جزء لوازمی هستند که هنگام اسباب کشی بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند، بنابراین باید از افراد قوی برای جابجا کردن آنها استفاده ‌کنید. برنامه‌ای برای پایین آوردن لوازم به طبقه پایین یا داخل کامیون تهیه کنید. درها و سقف خانه را به درستی اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که مبلمان از آنها عبور خواهد کرد. برای جابجا کردن لوازم بزرگ از چرخ‌های قرقره‌ای یا بندهای مخصوص جابجا کردن وسایل، استفاده کنید.

هر بخش از وسایل که قابلیت جابجایی دارد، مانند درها، کشوها و یا اجزای کوچک آن را جدا کنید یا از ایمن بودن آنها مطمئن شوید. درب‌ها یا کشوهای کشویی که بسته می‌شوند، بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند. باند‌های نرم یا نخ‌های مخصوص برای محافظت از درها هستند، که آنها را بسته نگه می‌دارند. برای بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی، مبلمان را داخل پتو‌های مخصوص بپیچانید و با پارچه‌های کشی از محکم بودن آنها مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: نکات و ترفندهایی برای نگه‌داری و مراقبت مبلمان و وسایل خانه

 چگونه سرامیک و شیشه را بسته بندی کنیم؟

سرامیک و یا شیشه‌ها، از اصلی‌ترین لوازمی هستند که احتمال دارند بشکنند. هنگام بسته بندی این لوازم برای اسباب کشی برای جلوگیری از ترک، شکاف و خش نیاز به مراقبت بیشتری دارند. راه حل این است که نقاط ضعف هر یک از این لوازم را ارزیابی کرده و برای مراقبت از آنها از لوازم محافظتی استفاده کنید. نقاط ضعف شامل برآمدگی‌ها مانند دسته‌ها می‌شود. لبه‌ها و پایه‌ها نیز به راحتی ترک می‌خورند؛ همچنین امکان افتادن لوازم دکوری و یا ضرب دیدن آنها هم بسیار زیاد است.

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها | شکستنی ها

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

برای بسته بندی این لوازم، از خرید لوازم مورد نیاز مضایقه نکنید و به اندازه کافی برای بسته بندی، پارچه و نوار کشی بخرید. برای بسته بندی ایمن سرامیک و شیشه:

۱- محل ضعف وسیله را با دستمال کاغذی نرم بپوشانید. یک رول بزرگ از دستمال کاغذی را به دور آن قسمت بپیچانید. سپس کاغذ را در اطراف نقاط دیگر قرار دهید. در صورت لزوم، با استفاده از چسب نواری می‌توانید کاغذها را در جای خود محکم کنید.  

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها | مراحل بسته بندی ظروف

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

۲- بعد از پوشاندن کامل وسیله با دستمال کاغذی، با ورق روزنامه تمام آن جسم را برای جلوگیری خراشیده نشدن بپوشانید.

نحوه بسته بندی وسایل گرانبها

۳- در نهایت، وسیله را با نایلون حبابی بپوشانید. همیشه نایلون حبابی را به صورتی که حباب‌های آن به سمت خارج باشد استفاده کنید و مطمئن شوید که نایلون به طور مساوی وسلیه را پوشانده است.

هنگام پر کردن جعبه از این لوازم شکننده، باید مطمئن شوید که از جعبه‌های مقوایی ضخیم استفاده می‌کنید و در جعبه هیچ نقطه خالی باقی نگذاشته‌اید. حفره‌های داخل جعبه را با کاغذ یا پلاستیک حباب‌دار پر کنید. برای بسته بندی این لوازم از فوم‌های بسته بندی به عنوان وسیله‌ای برای پر کردن جعبه‌ها استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یخچال را بدون دردسر و کشتن خودمان جابجا کنیم؟

چگونه ظروف نقره و دیگر فلزات را بسته بندی کنیم؟

ظروف فلزی، عتیقه نقره و وسایل این چنینی نسبت به ظروف شیشه‌ای بسیار محکم‌تر هستند، اما این وسایل نیز در طول فرایند اسباب کشی مستعد آسیب‌هایی نظیر خراش، لک، و یا فرورفتگی هستند. قبل از هر چیز این لوازم را تمیز کنید و صیقل دهید. سپس آن را در پارچه ابریشمی یا هر پارچه نرم دیگری که مانع از خراش با خط می‌شوند، بپوشانید. بسیاری از ظروف نقره دارای عیار بالا، در بسته بندی خود پوشش یا پارچه‌ای برای محافظت دارند.

اگر نقره شما پارچه نداشت و یا نمی‌توانید آن را بپوشانید، سعی کنید این ظروف را در پارچه‌ پنبه‌ای نرم بپوشانید و سپس آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. پس از قرار دادن آن در پارچه، می‌توانید برای محافظت بیشتر دور آن نایلون حبابی بپیچانید.

بسته بندی آثار هنری ارزشمند

مجسمه‌های هنری، بایستی طبق دستورالعمل‌های بسیار خاصی بسته بندی شوند. مهم این است که از این آثار از آسیب ناشی از تکان‌های بیش از حد، نوسانات دما و مایعات محافظت شود. شما به جعبه‌های خاصی برای این کار مانند جعبه‌های آینه و کاغذ سفید روزنامه نیاز دارید. برای بسته بندی آثار هنری ارزشمند:

نحوه بسته بندی وسایل عتیقه

۱- جعبه آینه که درست مانند جعبه تلویزیون است، را آماده کنید و انتهای آن را چسب بزنید. اگر جعبه‌ای که استفاده می‌کنید برای قرار دادن تابلوهای نقاشی کوچک است، می‌توانید دو جعبه را در کنار هم قرار دهید و انتهای آنها را با چسب محکم کنید.

۲- سپس چندین ورق سفید روزنامه را در پایین جعبه قرار دهید و بعد تابلو را داخل جعبه قرار دهید. چندین ورق از روزنامه را در بالای قاب نیز قرار دهید.

۳-  یک جعبه آینه‌ای دیگر که کوچکتر از قبلی است را داخل آن قرار دهید. شما با این کار، حرکت را در اطراف تابلو نقاشی به حداقل می‌رسانید.

۴- اگر قصد جابه‌جایی تابلو نقاشی به خارج از کشور و اسباب کشی بین شهری دارید، ابتدا آن را در پارچه‌های پلاستیکی ساخته شده از پلی اتیلن یا پلاستیک‌های بدون رنگ بپوشانید، و بعد آن را در جعبه قرار دهید. اگر تابلو محافظ شیشه‌ای یا Plexi دارد،خوب است که ابتدای کار آن را در پلاستیک حباب‌دار قرار دهید.

۵-  سپس بالا و پایین جعبه را با نوار چسب پهن محکم کنید و بالای جعبه را یک فلش به سمت بالا بکشید و روی آن بنویسید “بلند کنید”. نوشتن این جمله برای این است که کارگرا نمتوجه شوند جعبه را “به حالت افقی بلند نکنند.”

۶- هنگام جابجایی و حرکت جعبه‌ تابلوها، آن را به حالت عمودی نگه دارید و گام‌ها را به صورت متمایل بردارید.

توجه: بسیاری از تابلوهای نقاشی هنری، می‌بایست توسط افراد حرفه‌ای بسته بندی برای جابه‌جایی آماده شوند. آنها در مواقعی تابلوها را داخل جعبه‌های چوبی قرار می‌دهند تا آنها را از تغییرات آب و هوایی محافظت کنند.

اسباب کشی و بسته بندی همیشه استرس‌زا است، اما دانستن راه مناسب برای بسته بندی لوازم ارزشمند، این استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با استفاده از این راهنمایی‌های تخصصی برای محافظت از تابلوهای هنری و عتیقه‌های خود، می‌توانید مطمئن باشید که اموال ارزشمند شما به درستی به مقصد می‌رسند. اسباب کشی خوبی داشته باشید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.