ترفندهای جالب تمیز کردن با استفاده از خمیر ریش

خمیر ریش خمیری نرم و جالب است و اغلب همانطور که شما آن را برای اصلاح ریش استفاده می‌کنید، به پوست صورت طراوت و تازگی می‌دهد! اما آیا می‌دانستید که خمیر ریش استفاده‌های جایگزین دیگری دارد که هیچ ارتباطی با شوخی‌‌های هالووینی ندارد؟!

از خاتمه دادن به لکه‌های فرش تا موارد دیگر، ما یک لیست از چگونگی تمیز کردن با خمیر ریش تهیه کرده‌ایم که در این مقاله در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در حمام

آیا در آپارتمان خود وسایل نصب شده دارید؟ اگر دارید پس خوش شانس هستید، اما در مقابل تمیزی آنها شانس زیادی ندارید. در حالی که ممکن است سینک بسیار راحت تمیز شود، اما پاک کردن لکه‌های روغن روی آن و زرد آب روی شیرآلات حمام می‌تواند چالش برانگیز باشند.

برای از بین بردن این لکه‌ها، می‌توانید از ژل اصلاح استفاده کنید. ژل اصلاح را بر روی موضع بزنید و حدود یک دقیقه آن را رها کنید و قبل از شستشو، آن را بر روی لکه با دست مالش دهید. حداقل اثر این کار برای شما، پاکیزه و تمیز شدن آن لکه است.

در مورد آینه‌های بخار گرفته چطور؟ اگر فن هوای داخل حمام شما طول می‌کشد تا روشن شود و کار کند، استفاده از خمیر ریش برای درست کردن آینه را در نظر بگیرید.

به سادگی خمیر ریش را به آینه حمام تمیز و خشک خود بمالید، سپس با پارچه آن را تمیز کنید. این کار آینه حمام را برای طولانی مدت بدون بخار گرفتگی نگه می‌دارد!

در آشپزخانه

آیا آدمی هستید که زود کلافه می‌شوید؟ این را در آشپزخانه در نظر بگیرید، جایی که صدای خش خش لولای درهای یخچال و فریزر یا درب کابینت، ممکن است باعث رنجش شما شود. به جای استفاده از وسایلی که هیچ اثری در کم کردن صدای خش خش لولاها ندارند، از خمیر ریش بر روی لولاها استفاده کنید.

با این کار هنگام برداشتن ساندویچ یا بستنی از داخل یخچال یا فریزر، دیگر آن صدای گوش خراش را احساس نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۵ کاری که شما هیچ وقت نمی‌دانستید می‌توانید با جوش شیرین انجام دهید

در اتاق نشیمن و حتی کمدها!

هر آپارتمان دارای مشکل به وجود آمدن لکه است، که به طور کلی در مناطقی که غذا خورده می‌شود و یا مواد غذایی نگه‌داری می‌شود، بیشتر دیده می‌شود. همین روند برای لباس‌ها نیز رخ می‌دهد، بسته به اینکه هر فرد چقدر دست و پا چلفتی باشد، می‌تواند میزان لکه ناشی از قهوه یا سس گوجه فرنگی روی سیب زمینی سرخ شده، بیشتر یا کم‌تر باشد.

خمیر ریش می‌تواند موجب نابودی این لکه‌ها نیز بشود! در اینجا شما باید از خمیر ریش غیر ژلی، بلافاصله پس از بروز لکه‌ها استفاده کنید. خمیر ریش به سادگی ممکن است به عنوان پاک کننده بسیاری از مواد عمل کند، بنابراین بعد از ریختن خمیر ریش آن را با یک اسفنج یا حتی یک مسواک قدیمی بر روی لکه بکشید. اغلب موارد نتیجه این کار بسیار فوق العاده است!

بیشتر بخوانید: ۱۰ اشتباه استفاده از جعبه در بسته بندی که برای زمان و پول شما هزینه‌بر است

به عنوان وسیله‌ای سرگرم کننده در حمام

برای حمام کردن کودکان همیشه از وسایلی استفاده می‌کنید. این بار برای این کار تنها با پرداخت پول اندکی می‌توانید کودک خود را در حمام سرگرم کنید. با استفاده از چند قالب مافین یا حتی یک کارتن تخم مرغ قدیمی و خمیر ریش می‌توانید این کار را انجام دهید؛ داخل هر خانه از کارتن تخم مرغ مقداری خمیر ریش بریزید و با رنگ خوراکی آن را رنگی کنید و به هر رنگی دربیاورید.

کودک شما با استفاده از این رنگ‌ها بر روی دیوار حمام نقاشی می‌کشد و در حمام سرگرم می‌شود. این ترفند برای تمیز کردن خانه نیست، اما با این ترفند می‌توانید بازی سرگرم کننده‌ای در حمام ایجاد کنید که در نهایت تمیز کردن آن راحت است!

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.