بیمه اسباب کشی و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

به زودی اسباب کشی می‌کنید؟ چه از یک اتوبار حرفه‌ای استفاده ‌کنید و یا خودتان این کار را دهید، می‌تواند برای شما چالش داشته باشد و حین کار اشتباهاتی رخ دهد. در صورت بروز خسارت، ضرر یا سرقت، حاضرید چقدر برای حفاظت و احتمالاً جایگزین کردن اموال خود بپردازید؟ آیا حتی به این فکر کرده‌اید؟ از بیمه اسباب کشی چه می‌دانید؟

اگر تصمیم دارید اسباب کشی را خودتان انجام دهید، می‌توانید تمام وسایل خود را بیمه کنید. اما وقتی خدمات اسباب کشی را یک شرکت حمل بار انجام می‌دهد، مسائل بیشتری درگیر ماجرا می‌شوند.

ما در این مقاله درباره تمام مواردی که در مورد بیمه اسباب کشی باید بدانید، صحبت خواهیم کرد. این مقاله را برای گرفتن بهترین تصمیم و انتخاب بهترین اتوبار، برای اسباب کشی خود بخوانید.

اختیارات شما چیست؟

بیمه اسباب کشی

جابجایی محتویات یک آپارتمان، یک روند نسبتاً پیچیده است و احتمال اینکه برخی از وسایل ممکن است در طول مسیر آسیب ببینند یا حتی از بین بروند، وجود دارد.

قوانین بیمه این موارد را پوشش می‌دهد و هدف اصلی آنها محافظت از اموال و وسایل کسی است، که در حال جابجایی و اسباب کشی است. ادارات بیمه سیاست‌ها و موازینی را برای محافظت از این اموال وضع کرده‌اند، که تمام اتوبارها موظف به اجرای آن هستند.

طبق قانون تعیین شده، در حقیقت شرکت‌های حمل بار در قبال خسارت وارده به کالاهایی که در حال جابجایی آن هستند، مسئول هستند. سوالی که در مورد شرکت‌های حمل بار در اینجا پیش می‌آید این است که، این شرکت‌ها چقدر مسئول هستند؟

چگونه می‌توان از وسایل خود محافظت کرد

بیمه اسباب کشی

محافظت از وسایل شما هزینه دارد. هنگامی که شرکت‌های حمل بار هزینه اسباب کشی شما را تخمین می‌زنند، میزان هزینه بیمه وسایل شما را نیز در آن محاسبه می‌کنند. شرکت‌های حمل بار یا همان اتوبارها موظف به مراقبت از وسایل شما هستند و در صورتی که برای اموال شما حین جابجایی مشکلی پیش بیاید، خراب شوند و یا از بین بروند، آن شرکت موظف به پرداخت خسارت است.

در صورتی که اموال شخصی در حین جابجایی مفقود شود و از بین برود، قیمت تمامی وسایل طبق برآورد قیمتی که قبل از اسباب کشی صورت پذیرفته است، باید پرداخت شود. بسیاری از شرکت‌ها هستند که به پرداخت خسارت اصلا توجهی نمی‌کنند و در صورت بروز مشکل، به هیچ عنوان مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرند. این دقیقا همان سوالی بود که ما در ابتدا مطرح کردیم. این شرکت‌ها چقدر مسئول هستند؟

اما اگر خودتان قصد دارید اسباب کشی را انجام دهید، می‌توانید بسته به میزان بودجه نوع بیمه محافظتی را انتخاب کنید. اگر قصد دارید تا از هزینه‌ها بکاهید و تصمیم گرفتید از سطح پوشش بالا چشم پوشی کنید، توجه داشته باشید که سطح حمایت شما نیز کاهش می‌یابد. شما پول خود را پس انداز می‌کنید، اما اگر کارها درست پیش نروند، در وضعیت بدتری قرار خواهید گرفت.

از کجا باید بیمه اسباب کشی تهیه کرد؟

بیمه اسباب کشی

شما می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید …

وقتی تصمیم به تهیه بیمه اسباب کشی دارید، باید به چند مورد توجه کنید. باید از شرکتی که مسئولیت بیمه شما را بر عهده دارد سؤال کنید تا ببینید چه گزینه‌های ویژه دیگری برای تحت پوشش قرار دادن اموال شما وجود دارد.

بسیاری از اتوبارها، برای ارائه پوشش بیمه با شرکت‌های بیمه همکاری می‌کنند. این گزینه، طبق قانون، در تخمین کامل قیمت گذاری ارزیابی شده توسط شرکت حمل بار، اعمال می‌شود.

به عنوان مصرف کننده اتوبار، شما این گزینه را دارید که قیمت ارزیابی کامل را با قیمت بیمه‌ای که قبلا گرفتید مقایسه کنید و بعد اقدام به رزرو اتوبار کنید.

قبل از انجام هر رزروی، چندین اتوبار را مورد بررسی قرار دهید و آنها را با هم مقایسه کنید. نظرات مشتریان آنها را بخوانید، در مورد آنها از دیگران بپرسید و در نهایت تصمیم نهایی را بگیرید.

نکته ها و ترفندها: ۷ نکته برای کرایه اتوبار برای اسباب کشی

مسئولیتهای شما هنگام بسته بندی وسایل

اقداماتی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید (یا انجام ندهید)، که بر چگونگی محافظت از قانون بر اموال شما تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال، شما نمی‌توانید کالاهای فاسد شدنی و خطرناک را بسته بندی و داخل کامیون حمل بار قرار دهید.

وجود کالاهای دارای ارزش بالا (برای مثال، جواهرات) در بار، باید به متصدی شرکت حمل بار اعلام شود تا ارزش آن به قیمت برآورد کلی اضافه شود.

همچنین، می‌تواند در حین بارگذاری وسایل داخل کامیون حمل بار از تمام وسایلی که داخل آن قرار می‌گیرد لیستی تهیه کنید تا در صورت بروز خسارت و مفقودی بتوانید آن را ادعا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه تلویزیون را برای اسباب کشی بسته بندی کنیم؟

یک نکته مهم و جالب …

به یاد داشته باشید که هرگز یک فرم خالی را امضا نکنید! همچنین، فرمی را امضا نکنید که طبق قانون، شما را از حق حمایت از استاندارد بیمه منع می‌کند.

هنگامی که مشتری برای میزان خسارت وارد شده به اموال وی حین اسباب کشی ادعا می‌کند، این ادعا توسط مراجع قانونی پیگیری می‌شود و حکم مراجع قانونی لازم الاجرا است.

به هر حال، حتی اگر تصمیم دارید که خودتان این اسباب کشی را انجام دهید، هنوز هم می‌توانید بیمه شخص ثالث را برای محافظت از اموال خود تهیه کنید….

به نوبار اطمینان کنید

بیمه اسباب کشی

خوب است بدانید که نوبار از آن دسته اتوبارهایی است که در زمینه پرداخت هزینه خسارت به شدت متعهد و مسئولیت پذیر است. به گفته مهندس قبادی موسس نوبار:

“حوزه حمل بار مشکلات بسیاری دارد که یکی از مشکلات، بیمه جبران خسارت است. بیمه جبران خسارت یکی از مواردی است که با وجود آن حین اسباب کشی باز هم در صورت بروز مشکل و خسارت کسی مسئولیتی قبول نمی‌کند.

نوبار به حفظ ایمنی وسایل کاربر اعتقاد دارد ولی در صورت بروز مشکل ناگهانی تا سقف یک میلیون تومان خسارت کاربر را پرداخت می‌کند و اگر خسارت وارده بیشتر از یک میلیون تومان شود آن را صورت جلسه می‌کند و از طریق مرجع قضایی پیگیری می‌کند تا به گرفتن خسارت کاربر کمک کند.”

بنابراین برای انتخاب شرکت باربری خود قبل از هر چیز تحقیق کنید. مطمئن شوید که اتوباری را که انتخاب کردید ابتدا دارای مجوز است و بعد به پرداخت خسارت متعهد است. بروز برخی اتفاقات ناگهانی اجتناب ناپذیر است اما می‌توان انتخابی داشت تا بتوان جبران خسارت این اتفاقات ناگهانی را دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.