۱۰ وسیله ای که باید درهنگام کمپینگ همراهتان باشد. | چگونه با وسایل مناسب کمپینگ تجربه بهتری داشته باشیم و چگونه جان خود را حفظ کنیم؟

کمپینگ یکی از تفریحاتی است که به تازگی در میان ایرانیان طرفداران زیادی پیدا کرده است ، در این مقاله به ۱۰ وسیله ی ضروری کمپینگ که به درد شما میخورند و ممکن است جان شما را نجات دهند اشاره میکنیم.

ضروری ترین وسیله برای خوابیدن در کمپینگ | کیسه خواب

کیسه خواب از مهمترین وسایل کمپینگ است ، کیسه خواب ها دارای دماهای مختلفی هستند که باید درهنگام خرید به آنها توجه شودو اگر شما علاقه مند به کویرنوردی هستید باید کیسه خوابی تهیه کنید که بازه دمایی زیادی داشته باشد که هم در مقابل گرما و هم سرما از شما محافظت کند اگر جنگل ، کوه یا دریاچه را دوست دارید باید دقت کنید که کیسه خوابی مناسب برای این جاذبه های طبیعی تهیه کنید. کیسه خواب چه با چادر چه بدون چادر، چه با زیرانداز و با زیرانداز میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. کیسه خواب ها دارای دماهای comfort | کامفورت و Extreme | اکستریم هستند . دمای کامفورت یا دمای راحتی خود به سه دمای کمینه ، بیشینه و عادی هستند.

کیسه خواب | یکی از وسایل ضروری کمپینگ

دماهای کیسه خواب

  • extreme
  • maximum comfort
  • ideal comfort
  • minimum comfort

دمای اکستریم مهم ترین دمای یک کیسه خواب است که در زمستان های سرد و کویرها شما را زنده نگه میدارد . محدوده ی کامفورت اما محدوده ایست که شما بدون عرق کردن یا بدون احساس اندکی سرما میتوانید یک خواب خوب را تجربه کنید. دمای ایده آل دمایی است که یک خانم بتواند یک شب را با آرامش بخوابد . دمای ماکزیمم دمایی است که یک مرد عادی بتواند با بازگذاشتن کلاه و زیپ کیسه خواب بدون هیچ گونه مزاحمتی به راحتی بخوابد. و دمای مینیمم کمترین دمایی است که یک آقا در کیسه خواب به مدت ۸ ساعت میتواند بدون احساس سرما شب را سر کند و دمای اکستریم یا حیاتی دمایی است که یک خانم میتواند شش ساعت شب را در کیسه خواب تحمل کند و زنده بماند.

پتوی تکتیکال ، پتوی نجات ، پانجو یا بادگیر | وسایل چندکاره کمپینگ

اگر به تنهایی سفر میکنید یکی از این موارد برای شما کافی است و اگر به همراه همسر خود هستید پیشنهاد میشود که یکی دیگر از این وسایل را همراه خود داشته باشید. هر یک از این وسایل شکل متفاوتی دارند اما کاربری آنها یکسان است و میتوانند در چند مورد استفاده شوند.

پانچو وسیله ای مهم برای کمپینگ
پانچو

پانچوی کمپینگ

پانچوی کمپینک یک پارچه ی برزنتی یک سره است که چندین کش داخل خود دارد ، از پانچو شما میتوانید به صورت همزمان برای محافظت خود و کوله ی خود از باران استفاده کنید . پانچو ابعادی حدود ۲.۵ متر در ۲.۵ متر را دارد که میتواند به عنوان سفره ، به عنوان پوش دوم چادر ، به عنوان زیرانداز در جاهایی گلی یا خاکی و.. استفاده شود.

در یکی از تجربه های شخصی ، وقتی که دیگر امکان رفتن با ماشین به دریاچه چورت نبود مجبور شدیم که مسیری را پیادده برویم و با بقچه پیچ کردن کلمن با استفاده از پانچو توانستیم آن را حدود یک کیلومتر حمل کنیم . کلمنی که حدود ۴۰ کیلوگرم وزن داشت.

پتوی تکتیکال

پتوی تکتیکال یکی از وسایلی است که تمامی نظامیان همراه خود دارند ، کاربری اصلی آن پتو است و بسیار گرم میباشد . در عین حال میتواند برروی جاهای سخت قرار گیرد و عبور را آسان کند ، چون ضد آب است میتواند پوش دوم چادر استفاده شود ، میتواند داخل کیسه خواب قرار گرفته و دمای اکستریم آن را بهبود ببخشد همچنین به عنوان زیرانداز نیز امکان استفاده دارد ، معمولا ابعادی به اندازه ۲.۵ در ۲ دارد.

بادگیر کمپینگ

بادگیر یک نوع کاپشن سبک است که از شما در برابر باد محافظت میکند ، انواع کمپینگ آن به نحوی است که لوله شده و داخل کیف قرار میگیرد اندازه های آن متفاوت است و اندازه ی بالاتنه ی افراد است از بادگیر نیز میتوان به عنوان پوش دوم کیسه خواب ، سفره ، زیر انداز و … استفاده کرد.

پتوی نجات

پتوی نجات یک وسیله ی ساده است که در سرماهای سرد مورد استفاده قرار میگیرد. در گرما نیز میتوانید از آن به عنوان زیر انداز استفاده کنید.

چاقوی چندکاره و تکتیکال

چاقوی چندکاره سوئیسی و چاقوی ضامن دار از وسایلی هستند که در موارد بسیاری از آشپزی تا حفاظت شما از حیوانات وحشی و بریدن بند و … کاربرد دارد.

چاقوی تکتیکال

وسایل برپا کردن آتش

گاز پیکنیکی ، ذغال ، منقل ، آتش زنه ، الکل ، پیت حلبی و… از وسایلی هستند که باید در بین آنها انتخاب کنید تا یکی را به همراه داشته باشید ، حتی اگر برای خود ساندویچ درست کرده باشید و نیاز به اجاق نداشته باشید اما برپا کردن آتش تمامی حیوانات وحشی به جز گرگ ها را از کنار شما دور میکند.

جعبه کمک های اولیه | یکی از وسایل حیاتی کمپینگ

حتما لازم نیست که جعبه ی کمک های اولیه همراه داشته باشید اما یک کیف کوچک از وسایل ضد عفونی ، وسایل پانسمان ، قرص های ضروری ، قیچی کوچک ، موچین و.. همراه داشته باشید. ممکن است چاقوی تکتیکال شما چندین مورد از موارد بالا را شامل شود.

طناب پاراکورد یا کش موتوری یا هر طناب دیگر

طناب وسیله ای است که کاربرد های بسیاری دارد از جمله ایمن کردن صعود در کوه تا برپا کردن یک ننو برای خواب روی درخت کاربرد دارد. اگر پتوی تکتیکال یا پانچو به همراه طناب پاراکورد داشته باشید میتوانید روی یکی ازدرختان یک تخت نرم برای خود مهیا کنید. همچنین در هنگام رد شدن از کنار رودخانه ، آویزان کردن رخت و.. کاربرد دارد. طناب پاراکورد را میتوانید به صورت دستبند نیز تهیه کنید که در کنارش قطب نما ، سوت و یک چخماق کوچک و بعضی اوقات ساعت نیز در این دستبند تعبیه میشود. فانوسقه یا کمربند تکتیکال نیز میتواند در موارد حیاتی به کار شما بیاید.

دستبند پاراکورد ، وسیله حیاتی کمپینگ

چراغ قوه

چراغ قوه یکی دیگر از وسایل کمپینگ مهمی است که اگر چراغ قوه های چند کاره را تهیه کنید برای خواندن کتاب و فانوس داخل چادر نیز کاربرد دارد. چراغ قوه از ۱۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان رنج قیمتی مختلفی دارد که بسته به نیاز خود میتوانید تهیه کنید.

قمقمه ، نگهدار آب یا قرص تصفیه آب

نوشیدن آب و دسترسی به آب سالم نیز یکی از مواردی است که باید حتما در آن دقت داشته باشید . فلاکس های استنلی و پریموس میتوانند تا ۱۲۰ ساعت یخ ، ۲۴ ساعت آب خنک و ۲۴ ساعت آب جوش برای شما تامین کنند . همچنین قرص ها و لیوان های تصفیه ی آب میتواند در شرایط بحرانی به شما کمک کند. قمقمه های کمری یکی دیگر از لوازم نگهداری آب هستند همچنین نگهدار های تاشوی آب تا حجم ۲۰ لیتر میتواند برای شما امکان ذخیره آب را فراهم کند. قمقمه های کوله ای هم میتواند برپشت شما سوار شده و تا حدود ۴۰ لیتر مایعات را برای شما ذخیره کند. دسترسی به آب سالم برای زنده ماندن در کمپینگ لازم است.

چادر سبک تک نفره تا چادر های ۱۶ نفره

اگر گروهی تصمیم به کوه نوردی و کمپینگ گرفته اید وجود چادر تنها به راحتی شما کمک میکند انواع چادرهای ایرانی و خارجی در بازار موجود است اما اگر تنهایی یا تعداد کم هستید چادرهای سبک یکی از لوازمی است که حتما باید به همراه خود داشته باشید .

مهم ترین وسیله | کوله ی کمپینگ ، کیف مری پاپینز ! یا کمد آقای ووپی !

مهم ترین وسیله ی شما برای کمپینگ و کوهنوردی کوله ی تکتیکال نظامی یا کوله ی ۴۰ لیتر به بالای کوهنوردی است . شما اگر میخواهید زیر ۲۴ ساعت در یک مکان بمانید نیاز به این وسیله ندارید اما کوله های عادی نمیتوانند نیاز شما را برای چند روز برآورده کنند. این کیف ها نمیتوانید تصورش را بکنید که چقدر جادار هستند . تمامی مواردی که در بالا اشاره شد بعلاوه لباس خواب ، لباس زیر ، لوازم پخت و پز و… که ضروری نیستند به راحتی در کوله ی شما جای میگیریند. زیرانداز شما و کیسه خواب میتواند زیر کیف شما بسته شود و چادر شما روی کیف شما ، در کنار کیف میتواند قمقمه و عصای کوه نوردی شما قرار بگیرد و داخل کیف دیگر وسایل کمپینگ شما چیده شود.

کوله تکتیکال
کوله تکتیکال نظامی

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است با دوستان خود به اشتراک بگذارید ، همچنین اگر اسباب کشی دارید میتوانید از اپلیکیشن و وبسایت هوشمند نوبار استفاده کنید. همچنین مطلب وانت پیکاپ های جذاب را میتوانید مطالعه کنید.

کوله کمپینگ
کوله کمپینگ
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره قدرت خدا همه چی اینترنتی شده 🙂 ما قدیما جلو پدر مادرمون دراز نمیکردیم اونوقت جوون های الان همه دنیا رو تو گوشیشون دارن

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.