روش های پاک کردن جای مداد از دیوار

یکی از نکات اسباب کشی تحویل خانه بصورت سالم و تمیز است. این موضوع برای افرادی که کودک خردسال در خانه دارند می­تواند چالش بزرگی باشد چون احتمالا طراحی‌های و خلاقیت‌های هنری مختلف بچه‌ها بر روی دیوار باقی مانده است. ما در این مقاله روش های پاک کردن مداد از دیوارهای رنگ شده یا کاغذ دیواری بدون آسیب رساندن به آنها یا پاک کردن رنگ دیوار را مرور می‌کنیم.

چگونه جای مداد را از روی دیوار پاک کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است پس بهتر است قبل از خلق آثار هنری فرزند دلبندتان به او آموزش دهید که کاغذ یا کتاب انتخاب بهتری برای نقاشی است. شما می­توانید بر روی دیواری که در دسترس کودک است یک کاغذ بچسبانید تا فقط بر روی آن نقاشی بکشد. اما اگر باز موفق نشدید تا او را قانع کنید نگران نباشید. ما در اینجا درباره نحوه پاک کردن مداد از روی دیوارصحبت خواهیم کرد.

سرب مدادی طوری طراحی شده است که قابل پاک شدن باشد. اما اگر علاوه بر آثار مداد بر روی دیوار، نمی‌دانید که چگونه آثار مداد رنگی، مدادشمعی و حتی خودکار را از روی دیوارها پاک کنید، همراه این مطلب باشید.

لازم به ذکر است که قبل از استفاده از هر گونه موادی برای پاک کردن مداد و مداد رنگی از دیوار باید تست مواد را انجام دهید یعنی قبل از استفاده از مواد پاک‌کننده، بهتر است روی یک قسمت کوچک و پنهانی از دیوار تست کنید تا مطمئن شوید اثر آن مواد روی دیوار درست است و خرابکاری بیشتری ایجاد نمی‌شود!

اگر درگیر اسباب کشی هستید مقاله کامل‌ترین چک لیست اسباب کشی را ازدست ندهید.

روش های پاک کردن مداد از دیوار

پاک کردن دیوار با پاک کن

شما می‌توانید به راحتی از یک پاک کن برای حذف علامت مداد استفاده کنید. یک پاک کن با کیفیت می‌تواند کار را بسیار آسان تر کند. یک پاک کن لاستیکی بردارید و به آرامی روی آثار مداد بر روی دیوار خود بکشید. اگر دیوارهای شما کاغذدیواری شده است، هنگام استفاده از پاک کن روی آنها دقت بیشتری داشته باشید. مالش بیش از حد پاک کن می‌تواند کاغذ دیواری را پاره کند.

پاک کردن دیوار با جوش شیرین

جوش شیرین برای تمیز کردن کارایی‌های زیادی دارد. مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک پارچه تمیز روی جای مداد بمالید. البته استفاده از جوش شیرین را برای کاغذ دیواری توصیه نمی‌کنیم زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود. جوش شیرین ساینده ملایمی است، بنابراین پتانسیل آسیب رساندن به کاغذ دیواری یا رنگ غیرقابل شستشو را دارد.

اگر دیوارهای شما قابل شستشو هستند، حدود ۱ قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) آب را با ۱/۲ قاشق غذاخوری (۱۴ گرم) جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را به آرامی با پارچه تمیزی به دیوار بمالید، سپس آن را پاک کنید.

پاک کردن دیوار با خمیر دندان

خمیر دندان می تواند آثار مداد را به سرعت از بین ببرد. یک پارچه تمیز را با کمی خمیر دندان آغشته کنید، سپس آن را به آرامی روی دیوارهای خانه بمالید. خمیر دندان را با یک پارچه تمیز پاک کنید تا دیوارهای درخشان شما دیده شود. البته مطمئن شوید که فقط از یک خمیر دندان سفید ساده استفاده می کنید.

پاک کردن دیوار با استفاده از مواد شوینده

اگر مطمئن نیستید که دیوارتان قابل شستشو است یا خیر، ابتدا ترکیب آب و مواد شوینده مثل صابون یا مایع ظرفشویی را در گوشه‌ای از دیوار امتحان کنید. اگر رنگ یا کاغذ دیواری آسیب ندید پس استفاده از آن مناسب است، اما اگر محلول آب و شوینده باعث پوسته پوسته شدن کاغذ دیواری یا تغییر رنگ دیوار شما می شود، فوراً استفاده از آن را متوقف کنید و روش دیگری را امتحان کنید. پس از پاک کردن مداد، دیوار را با آب تمیز بشویید تا هرگونه مایع پاک‌کننده یا صابون روی دیوار باقی نماند.

آب و مایع ظرفشویی می تواند آثار مداد را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد. یک کاسه را با آب گرم پر کنید، سپس چند قطره صابون ظرفشویی را با آن مخلوط کنید. یک پارچه تمیز را به مخلوط خود آغشته کنید، سپس آٍثار مداد یا مداد رنگی را به آرامی پاک کنید و در نهایت با آب تمیز پاک کنید، سپس اجازه دهید دیوار شما در هوا خشک شود.

دردیوارهای سفید رنگ وایتکس هم می­تواند گزینه مناسبی برای پاک کردن دیوار باشد. البته از آنجایی که وایتکس یک پاک کننده شیمیایی قوی است حتما باید با آب حل شود و فقط بر روی دیوارهای گچی سفید رنگ استفاده شود. در دیوارهای رنگی وایتکس رنگ دیوار را از بین می­برد. دقت داشته باشید که در زمان استفاده از وایتکش هوا در محل در جریان باشد.

پاک کردن مداد با رنگ کردن دیوار

یکی دیگر از گزینه‌های پاک کردن دیوار، رنگ آمیزی روی آثار مداد است. البته اگر مهم است که بتوانید به راحتی همان رنگ دیوار را پیدا کنید و بخرید. اگر از زنگ آمیزی دیوار مدت زمان زیادی گذشته باشد، رنگ خود بخود تغییر می‌کند و رنگ آمیزی دیوار با همان رنگ دشوار خواهد بود. اما اگر آثار مداد زیادی روی دیوارهای شما وجود دارد می پیشنهاد ما این است که از این روش استفاده کنید و آن دیوار را رنگ کنید و یک لایه رنگ تازه اضافه کنید تا کاملا از شر آنها خلاص شوید.

مقاله ” چگونه جای میخ روی دیوار را برطرف کنیم؟” برای شما جالب خواهد بود.

آیا می توانید مداد رنگی را از روی دیوار تمیز کنید؟

بله، اگر لکه های روی دیوار با مدادرنگی یا مداد شمعی ایجاد شده باشد، می توانید آثار آن‌ها را هم با استفاده از روش­های گفته شده از روی دیوار پاک کنید. علاوه بر این روش‌ها، تجربه نشان داده که استفاده از سیب زمینی، سس مایونز و سرکه (حاوی اسید استیک ) نیز می­تواند برای پاک کردن مدادرنگی و مدادشمعی از روی دیوار موثر باشد. ابتدا آثار بجا مانده را با یک کاردک بتراشید و بعد با یک مسواک کهنه و کمی مواد روی دیوار بکشید و درنهایت با یک دستمال نخی مرطوب دیوار را پاک کنید.

یکی از دغدغه های مهم برای هر خانواده­ای اسباب کشی و نقل مکان است. آماده کردن منزل جدید و تحویل سالم و بموقع منزل قبلی نیاز به توجه و وقت مناسب دارد. ما در این مقاله درباره پاک کردن مداد از دیوار صحبت کردیم که ممکن است همه با آن درگیر شده باشند. توجه داشته باشید که نتایج ممکن است بسته به نوع رنگ دیوار و مداد متفاوت باشد. امیدوارم روش‌های بیان شده برای شما کارآمد باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.