راهنمای اسباب کشی بدون کارتن | بسته بندی بدون کارتن اسباب کشی

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که آیا می‌توان بدون کارتن اسباب کشی کرد؟ یا اگر بشنوید که کسی بدون کارتن اسباب کشی کرده‌ است، با خودتان فکر کنید که چگونه امکان دارد بدون کارتن اسباب کشی، کسی بسته بندی اسباب کشی کند.

اصلاً اولین کلمه‌ای که با اثاث کشی به ذهن شما خطور می‌کند همین کارتن‌های اسباب کشی است که البته دلایل بسیار خوبی هم برای پیوند میان این دو کلمه در ذهن ما وجود دارد:

  1. مورد اول این است که کارتن‌های اسباب کشی بسیار راحت پیدا می‌شوند و برای همه قابل دسترس هستند.
  2. مورد دوم این است که آنها واقعاً محکم هستند و از لوازم ما به خوبی محافظت می‌کنند.
  3. و مورد سوم این است که کارتن‌های اسباب کشی بسیار کاربردی هستند، فرقی ندارد که بخواهیم سشوار و اتوی موی خود را بسته بندی کنیم یا ظروف آشپزخانه، به کار هر‌‌دو می‌آیند.

با این وجود، باز هم ممکن است بنا به دلایلی، بخواهید اسباب کشی شما بدون کارتن‌های اسباب کشی انجام شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ممکن است شما ناگهانی اسباب کشی کنید. این امکان وجود دارد که در پی اتفاقاتی، شما مجبور شوید هرچه سریع‌تر مکان فعلی خود را تخلیه کرده و وقت چندانی برای خرید کارتن اسباب کشی نداشته باشید.
  2. این کارتن‎ها هزینه‌بر هستند. همانطور که می‌دانید، خرید کارتن‌های سالم که در لیست خرید اسباب کشی وجود دارد، قیمت بیشتری نسبت به سایر کارتن‌ها دارد. از سوی دیگر، این کارتن‌ها فقط به درد اسباب کشی می‌خورند و با پایان مراحل اسباب کشی، تبدیل به وسیله‌ای دور ریختنی می‌شوند.
  3. همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، کارتن‌های اسباب کشی در پایان اسباب کشی کارآیی خود را از دست می‌دهند و عملاً به زباله تبدیل می‌شوند. تولید زباله بیش‌تر باعث آسیب دیدن محیط زیست می‌شود که ممکن است برای شما دارای اهمیت باشد.

توجه به این نکته ضروری است که کارتن های اسباب کشی نوبار اینقدر محکم و بادوام هستند که می توانید در اسباب کشی بعدی نیز از آنها مجدد استفاده کنید.

فقط کافی است تمام لوازم بسته بندی خود را در جای مناسبی نگهداری کنید.

در این مقاله از بلاگ نوبار، ما به بررسی چگونگی اسباب کشی بدون کارتن می‌پردازیم و ۱۰ جایگزین برای کارتن‌های اسباب کشی را به شما معرفی می‌کنیم.

اگر شما نیز مانند ما دغدغه حفظ محیط زیست را دارید حتما از مقاله فرهنگ زباله نریختن استفاده کنید.

آیا می‌توان بدون کارتن اسباب کشی کرد؟

خبر خوش این است که شما می‌توانید بدون کارتن‌های اسباب کشی هم اسباب کشی کنید. در وهله اول، در نظر بگیرید که شما در اسباب کشی بدون کارتن باید وسیله‌های خود را با دقت فراوان از محل اقامت فعلی به مکان جدید جابه‌جا کنید. این موضوع خود باعث زمان‌بر شدن پروسه اسباب کشی شما می‌شود.

برای حل این مشکل، شما می‌توانید از خدمات آنلاین بسته بندی شرکت‌های اسباب کشی استفاده کنید. این مجموعه‌ها، خدمات صفر تا صد بسته بندی را انجام می‌دهند و مشکلات شما را حل می‌کنند تا بدون نگرانی، به مقصد خود برسید.

حال، شما باید به فکر وسایل جایگزین کارتن اسباب کشی باشید. ما در نوبار لیستی را برای شما آماده کرده‌ایم تا این‌ کار را برای شما آسان کنیم.

لیست وسیله‌های جایگزین کارتن اسباب کشی

در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از وسایلی که می‌توان به جای کارتن‌های اسباب کشی از آن‌ها استفاده کرد، می‌پردازیم.

  1. چمدان 

این موضوع که شما می‌توانید از چمدان‌هایتان برای بسته بندی لباس‌هایتان استفاده کنید، بر کسی پوشیده نیست. اما چمدان‌ها همچنین برای بسته بندی کتاب‌ها، لوازم آشپزخانه یا قطعات الکترونیکی مانند لپ‌تاپ، سی‌دی پلیر یا اسپیکر، به شرط سنگین نبودن آن‌ها، نیز بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که بهتر است دور این وسایل را ملحفه بپیچید تا از هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری کند.

  1. کوله پشتی

کوله پشتی‌ها سبک و مستحکم هستند؛ آن‌ها بسیار جا دارند و از بخش‌های ساماندهی شده برخوردار هستند. شما می‌توانید از آن‌ها برای بسته بندی لوازم کوچک و با ارزش و همچنین لباس‌های خود استفاده کنید. برای محافظت بیش‌تر، پلاستیک‌های حبابدار یا کاغذ را به دور وسایل خود بپیچید.

  1. کیسه‌های خرید

کیسه‌های خرید به شرط محکم بودن آن‌ها، می‌توانند جایگزین خوبی برای کارتن اسباب کشی باشند. شما میتوانید تقریبا هر چیزی را درون این کیسه‌ها جابه‌جا کنید و به راحتی در پشت ماشین خود یا ماشین‌های اسباب کشی قرار دهید. 

  1. کیسه زباله

کیسه‌های زباله گزینه‌هایی بسیار ارزان و قابل دسترس هستند. شما برای جابه‌جایی لباس‌، کفش و حتی لوازم خواب مانند بالشت، پتو و … می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین، یکی از بهترین روش‌ها برای جابه‌جایی لباس‌های آویزانتان هستند. تنها کافیست البسه خود را به همراه چوب‌ لباسی درون این کیسه‌ها قرار دهید و بالای کیسه را به‌ اندازه عبور عصایی چوب‌ لباسی باز کنید. برای استحکام بیشتر می‌توانید با جاروبرقی آن‌ها را وکیوم کنید.

کیسه زباله را به اندازه عصایی چوب لباسی باز کنید.
کیسه زباله را به اندازه عصایی چوب لباسی باز کنید.
  1. کیسه‌های وکیوم

از کیسه‌های وکیوم برای بسته بندی لوازم حجیم و نرم مانند رختخواب، بالشت، پتو، حوله و لباس‌های زمستانی استفاده کنید. با این کار، تعداد بسیاری از لوازم حجیم نرم را به جای کارتن‌های اسباب کشی، در بسته بندی‌های کم‌حجم بسته بندی کنید.

  1. کیسه‌های مخصوص حمل بار

کیسه‌هایی که برای حمل و انتقال وسایل کوچک و نشکن مانند اسباب بازی، ظروف پلاستیکی و انواع کفش تعبیه شده‌اند. دقت کنید که درب آن‌ها را به خوبی ببندید تا در طول مسیر، وسایل شما به بیرون نریزد.

  1. سبدهای جادار

سبدها گزینه عالی برای بسته بندی تمامی لوازم آشپزخانه هستند. می‌دانیم که بسته بندی لوازم شکستنی حساسیت بسیار بالایی دارد و بیشتر ترجیح داده می‌شود تا از کارتن‌های اسباب کشی برای این امر استفاده شود. برای بسته بندی بدون کارتن لوازم آشپزخانه، از وسایل برقی گرفته تا تمامی لوازم شکننده مانند لیوان و بشقاب، به راحتی می‌توان از سبدها استفاده کرد. خاطر نشان می‌کنیم که حتما از پلاستیک‌های حبابدار و کاغذ در میان وسایتان استفاده کنید تا از خطر هرگونه آسیبی به دور باشند.

  1. سطل‌ها و جعبه‌های پلاستیکی

سطل‌های پلاستیکی گزینه بسیار خوبی برای بسته بندی اسباب کشی هستند. در این بین، جعبه‌های پلاستیکی بهترین جایگزین کارتن‌های اسباب کشی هستند. این جعبه‌ها مقدار قابل توجهی از وسایل را در خود جا می‌دهند و شما می‌توانید بارها و بارها از آن‌ها استفاده کنید.آن‌ها بسیار محکم و ضد آب هستند و می‌توانید با خیال راحت لوازم خود را درونشان جا دهید و ابدا ترسی از خیس شدن یا شکستن آن‌ها نداشته باشید. سطل‌های زباله نیز کاربرد مشابهی دارند.

  1. جعبه‌ها چوبی

جعبه‌های چوبی بسیار محکم هستند. به شرط سالم بودن و تمیز بودن، آن‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی کارتن‌های اسباب کشی هستند. شما می‌توانید به راحتی بیشتر اقلام خود را درآن‌ها بسته بندی کنید، ولی باید بتوانید به درستی جعبه‌های چوبی را بسته بندی کنید تا هیچ گونه رخداد ناخوشایندی شامل حال لوازم شما نشود.

  1. کمدها و دراور

کشوهای کمد و دراور شما برای بسته بندی اسباب کشی بسیار مناسب هستند. تا زمانی که لوازم شما شکننده نباشند، می‌توانید آن‌ها در کشوی کمد و دراورتان قرار دهید. تنها با استفاده از سلفون و چسب نواری پهن، از باز نشدن درب آن‌ها و آسیب ندیدن وسایلتان، خیال خود را راحت کنید.

چندین مزیت استفاده جعبه‌های پلاستیکی به جای کارتن اسباب کشی 

همانطور که گفتیم، وقتی صحبت از بسته بندیِ اسباب کشی می‌شود، بهترین جایگزین برای کارتن‌های اسباب کشی جعبه‌های پلاستیکی هستند. آن‌ها در عین استحکام، سبک‌وزن هستند و در برابر آب و هوا و رطوبت مقاومت خوبی دارند. جعبه‌های پلاستیکی پاره نمی‌شوند، فرو نمی‌روند و در هنگام اسباب کشی و زیر بار خود از هم فرو نمی‌پاشند.

جعبه‌های پلاستیکی در مقابل باران و برف غیر قابل نفوذند، به راحتی روی هم چیده می‌شوند و نمی‌لغزند. جنس محکم آن‌ها باعث می‌شود تا جعبه‌های سنگین بدون خطر له شدن یا فرو رفتن روی هم چیده شوند. جعبه‌های پلاستیکی با دو دسته تعبیه شده در کنارشان، به ما این امکان را می‌دهند تا به راحتی آن‌ها را حمل کنیم.

این جعبه‌ها نه تنها راحت و کارآمد، بلکه پایدار و قابل استفاده مجدد نیز هستند. آن‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و می‌توانند صدها بار قبل از پایان عمر خود مورد استفاده قرار گیرند.

لیست وسیله‌های جایگزین پلاستیک حبابدار

  1. روزنامه و مجله

روزنامه‌ها و مجلات یکی از ارزان‌ترین و قابل دسترس‌ترین جایگزین‌های پلاستیک‌های حبابدار هستند. استفاده از روزنامه‌ها و مجلات درون خانه برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به دور ظروف شکننده خود بکشید.

  1. خرده کاغذ

خرده کاغذها یک گزینه عالی برای بسته بندی هستند. آن‌ها به بسته بندی شما استحکام می‌بخشند و از شکستن وسایل شما جلوگیری می‌کنند. آن‌ها بسیار ارزانند و همچنین دوستدار محیط زیست هستند.  

استفاده از خرده کاغذها به جای پلاستیک حباب‌دار
استفاده از خرده کاغذها به جای پلاستیک حباب‌دار
  1. علف دریایی

شاید برای شما بسیار عجیب باشد که برای استحکام بخشیدن به بسته بندی خود بخواهید از علف‌های دریای استفاده کنید. اگر خانه شما در منطقه ساحلی قرار داشته باشد، می‌توانید ازعلف‌های دریایی برای بسته بندی اسباب کشی استفاده کنید.این گیاهان در برخی مناطق دنیا برای سالیان دراز به عنوان گزینه‌ای رایگان و کارآ برای بسته بندی اسباب کشی استفاده می‌شدند.

علف‌های دریایی سالیان طولانی برای بسته‌ بندی استفاده می‌شدند.
علف‌های دریایی سالیان طولانی برای بسته‌ بندی استفاده می‌شدند.
  1. کاغذهای بسته بندی

از کاغذهای بسته بندی به عنوان قهرمانی در اسباب کشی محیط زیست دوست یاد می‌شود. فرقی ندارد که بخواهید لوازم شکننده خود مانند لیوان‌ها و بشقاب‌ها یا لوازم بزرگتان مانند مبلمان و تابلوهای زینتی را بسته بندی کنید؛ این کاغذها کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند.

  1. لباس‌های درون کمد

این روش بسیار قدیمی و کارآ می‌باشد. به جای استفاده از پلاستیک حبابدار می‌توانید تنها لباس‌های موجود در کمد خود را به دور وسایل خود بپیچید.

  1. پتو و ملحفه

این روش هم مانند روش بالا قدیمی است و برای بسته بندی اقلام بزرگ‌تر استفاده می‌شود. با استفاده از این روش هم می‌توانید لوازم خود را با حداقل آسیب جابه‌جا کنید و هم از کثیف شدن آن‌ها در طول راه جلوگیری کنید.

دیگر روش‌های فرعی اسباب کشی بدون کارتن

  • اگر در خانه  گونی دارید، می‌توانید به جای کیسه‌های پلاستیکی از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای جابه‌جایی اقلام بزرگ مانند مبلمان، می‌توانید به جای پلاستیک‌های حبابدار از ملحفه‌هایتان استفاده کنید. حتی می‌توانید از روفرشی نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از خدمات تخصصی آنلاین اسباب کشی، بهترین گزینه برای جابه‌جایی لوازم ارزشمند و بزرگ شما می‌باشد.
  • اگر در خانه گلدان خالی دارید می‌توانید شیشه‌های ادویه را در آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها جا ساز کنید.
  • می‌توانید برای جا دادن لباس‌های کم حجم خود از ملحفه و روبالشتی استفاده کنید.

حال می‌توان گفت که پاسخ به این سوال که  “بدون کارتن اسباب کشی هم میشه اسباب کشی کرد؟” بله است. اما باید بدانید که با رعایت تمام اصولی که در این مقاله از نوباراز آن‌ها یاد شد، باز هم ممکن است اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای در طول اسباب کشی شما رخ دهند که باعث آسیب دیدن لوازم شما شوند. در نتیجه، بهتر است برای پیشگیری از هر آسیب احتمالی، از خدمات تخصصی اسباب کشی استفاده کنید.

سخن نهایی

اسباب کشی پروسه اضطراب آور و حساسی است که هر فردی در طول زندگی خود مجبور می‌شود حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم کند. ما در این مقاله از بلاگ نوبار فوت و فن‌های اسباب کشی بدون کارتن را برای شما بازگو کردیم. در صورتی که هر پرسشی در رابطه با اسباب کشی دارید، می‌توانید آن را در بخش دیدگاه‌ها با همکاران ما در میان بگذارید. وبسایت و اپلیکیشن نوبار به صورت شبانه‌روزی در اختیار شما عزیزان است تا بتوانید هر چه سریع‌تر و ایمن‌تر، به محل جدید خود نقل‌مکان کنید. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.