فهرست روز: چه چیزی را امروز بسته‌بندی می‌کنید؟

آیا بسته بندی لوازم آپارتمان ایده‌ای برای داشتن زمانی سرگرم‌کننده و شاد است؟ مطمئنا این کار در صدر لیست فعالیت‌های مورد علاقه شما نیست. هرچند اگر که شما بسته بندی وسایل را به صورت روزانه انجام دهید، این کار می‌تواند برای شما آسان‌تر شود.

هر روز یک لیست برای بسته بندی روزانه هر آنچه در آپارتمان خود برای بسته بندی دارید، تهیه کنید. این استراتژی را در تلاش‌های روزانه خود اعمال کنید، و خواهید دید که بسته بندی برایتان آسان و یا حداقل بدون استرس می‌شود!

قلم و کاغذ را بردارید

قصد دارید در این فرآیند لیست‌های بسیاری بنویسید. یک دفتر را انتخاب کنید تا بتوانید تمام اطلاعات بسته بندی خود را در یک مکان نگه دارید. این راه بسیار ساده‌تر از نگه داشتن تمام این اطلاعات در ذهن‌تان است و لیست سازی بخشی از رویکرد انضباطی برای فرآیند بسته بندی است.

 یک جدول زمانی برای اسباب کشی و بسته بندی تنظیم کنید

گام اول این است که فرآیند بسته بندی خود را به وظایف روزانه‌ای که می‌توانید انجام دهید تقسیم کنید. یک گام به عقب بردارید و به تصویر بزرگ فرآیند بسته بندی نگاه کنید. چقدر زمان برای بسته بندی کردن دارید؟ چند اتاق دارید که باید لوازم آن را بسته بندی کنید؟ چقدر می‌توانید در طول هفته زمان به بسته بندی اختصاص دهید؟ هنگامی که شما پاسخ به این سوالات را بدانید، می‌توانید برنامه زمانی اسباب کشی و بسته بندی خود را تنظیم کنید.

 یک استراتژی بسته بندی برای تنظیم کنید و آن را دنبال کنید

لیست بسته بندی لوازم منزل

هنگامی که می‌دانید چقدر زمان برای بسته بندی کردن لازم دارید، می‌توانید یک استراتژی برای بسته بندی تنظیم کنید. یک روش را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌تر است و این روش شما را درگیر فرآیند بسته بندی می‌کند.

در اینجا دو استراتژی ممکن، برای آزمایش وجود دارد:

  • وسایل هر اتاق طی یک روز بسته بندی می‌شوند؛ اگر پنج اتاق در آپارتمان شما وجود دارد بسته بندی وسایل هر اتاق را به یک روز هفته اختصاص دهید. دوشنبه می‌توانید وسایل آشپزخانه را بسته بندی کنید. روز سه‌شنبه، اتاق نشیمن را بسته بندی می‌کنید و غیره. از تعطیلات آخر هفته برای استراحت استفاده کنید تا در برای اتاق‌هایی که نیاز به زمان بیشتری دارند، توان داشته باشید.
  • وسایل هر اتاق طی یک هفته بسته بندی می‌شوند؛ باز هم، بگذارید بگوییم شما ۵ اتاق در آپارتمان خود دارید و ۶ هفته برای بسته بندی کردن دارید. هر اتاق یک هفته طول می‌کشد، هفته آخر نیز برای خرده کاری‌ها و دیگر کارها، و یا بسته بندی لوازمی که نیاز است لحظه آخر بسته بندی شوند، است.

اگر هیچ کدام از اینها برای جدول زمانی شما کار نمی‌کند، سیستم خودتان را تنظیم کنید. تنها محدودیت‌ها زمان و انرژی هستند.

 زمانی که کار یک روز را انجام دادید

هنگامی که بسته بندی برای یک روز را انجام دادید، زمانی را برای فکر کردن به کاری که انجام دادید اختصاص دهید. دو مورد مثبت از جلسه بسته بندی روزتان یادداشت کنید.

به عنوان مثال: من امروز لباس‌های لنین رو بسته بندی کردم و لوازم اضافه کابینت‌ها را دور ریختم. این موفقیت‌های کوچک انگیزه شما را برای تلاش بیشتر در روزهای بعد بیشتر می‌کند.

پس از تهیه لیستی از مواردی که با افتخار می‌نویسید، فهرستی از لوازم و ابزاری که برای روز بعد نیاز دارید بنویسید. به این ترتیب شما فردا نمی‌توانید روی لیست خود دودل باشید در حالی که می‌توانید کار بسته بندی را انجام دهید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.