چگونه پس از اسباب کشی در کمتر از یک روز جعبه‌ها را باز کنیم؟

هنگامی که شما در حال اسباب کشی و جابجایی به خانه جدید هستید، باز کردن بسته بندی‌ وسایل اسباب کشی احتمالا آخرین کاری است که در ذهن شما نقش می‌بندد. خیلی کارهای دیگر باید در ابتدا انجام شوند مانند، امضا قرارداد خانه جدید، نصب تاسیسات و وسایل رفاهی و بسته بندی وسایل در که وهله اول می‌باشند. اما هنگامی که شما در نهایت به خانه جدید خود می‌رسید و آماده مرتب کردن آن هستید، با چالش جدیدی رو‌به‌رو می‌شوید و آن هم چگونگی باز کردن جعبه‌ها پس از اسباب کشی است.

باز کردن سریع جعبه‌ها به صبر، عزم و یک سیستم خوب نیاز دارد. در حالی که ما نمی‌توانیم دو مورد اول را به شما ارائه دهیم، می‌توانیم یک سیستم خوب برای باز کردن سریع جعبه‌ها به شما ارائه دهیم. این مراحل را دنبال کنید تا کمتر از یک روز جعبه‌های وسایل را باز کنید و هنوز هم برای تزئین آنها زمان داشته باشید.

مرحله ۰: بسته بندی کردن وسایل با ذهنیت باز کردن آنها

باز کردن اثاثیه منزل

گام اول شما در فرآیند باز کردن بسته‌ها هنگام بسته بندی کردن وسایل آغاز می‌شود. اگر چند قانون زیر را دنبال کنید، باز کردن بسته‌ها برای شما بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

  • فهرستی از آنچه که در هر جعبه است، تهیه کنید. برای انجام به سرعت این کار، به هر یک از جعبه‌ها یک عدد اختصاص دهید و آن را در داخل و خارج جعبه بنویسید. قبل از اینکه با نوار چسب پهن جعبه را ببندید، با دوربین تلفن همراه خود از داخل جعبه عکس بگیرید، تا هم محتویات و هم شماره آن قابل مشاهده باشد.
  • با کد رنگی و یا حداقل با برچسب، جعبه‌های خود را از هم متمایز کنید. این کار روند بسته بندی و باز کردن بسته‌ها را برای شما و هر فردی که برای اسباب کشی استخدام کردید، آسان می‌کند.
  • وسایل هر اتاق را داخل جعبه‌های جدا قرار دهید. هر جعبه را با ترکیبی از اقلام آشپزخانه و وسایل حمام، و یا دکور اتاق خواب و یا اتاق نشیمن پر نکنید.
  • همه چیزهایی را که نیاز دارید تا تخت خود را دوباره بچینید، در یک جعبه بسته‌ بندی کنید. بالش، پتو و ملحفه باید همه با هم در یک جعبه قرار بگیرند. همین کار را برای وسایل هر اتاق تکرار کنید، بنابراین شما مجموعه‌ای از جعبه‌هایی دارید که برای تنظیم تخت‌خواب خود در شب اول مستقر شدن در خانه جدید، به راحتی در دسترس هستند.
  • ابتدا جعبه‌ای را باز کنید که شامل تمام وسایلی باشد که در ۲۴ ساعت اول در خانه جدید به آن نیاز دارید: مجموعه‌ای از لباس‌های تمیز، بطری‌های آب، مسواک، رول دستمال کاغذی توالت و هر نوع دارو.

بیشتر بخوانید: چک لیست‌های مهم برای اولین اسباب کشی

 مرحله ۱: جعبه‌ها را در اتاق درست آن قرار دهید

باز کردن اثاثیه منزل

این کار منطقی است، بنابراین باید آسان نیز باشد. هنگامی که در حال خالی کردن وسایل از کامیون اسباب کشی هستید، جعبه‌ها را مستقیما در اتاقی قرار دهید که محتوای آنها متعلق به آن اتاق است. این کار بسیار ساده‌تر از جابجا کردن دوباره آنها بعد از اسباب کشی است.

 مرحله ۲: باز کردن جعبه اتاق اول، حمام

باز کردن اثاثیه منزل

معنی عبارت، “شما نمی‌دانید چه چیزی در زمانی که از دست رفته به دست خواهید آورد”؟ را می‌دانید. در هنگام اسباب کشی و هنگام باز کردن جعبه‌ها در خانه جدید، وقتی به توالت بروید و متوجه شوید که حتی دستمال کاغذی توالت در دسترس نداشته باشید، زمان از دست رفته را به چشم خواهید دید. زندگی کردن بدون حمام و توالت اصلا جالب نیست، بنابراین بهتر است ابتدا آن را مرتب کنید.

در حال حاضر، هنگامی که صحبت از حمام و دستشویی می‌کنیم، منظورمان این نیست که تمام حوله‌ها را از جعبه‌ها بیرون بکشید و آنها را در حمام و دستشویی قرار دهید. مجموعه حوله‌ها بعدا می‌توانند باز شوند، بنابراین آنها را کنار بگذارید. اما باز کردن و بیرون آوردن ملزومات دیگر مانند پرده حمام، اسباب توالت، مسواک و صابون دست، باعث می‌شود که حمام قابل استفاده شود و با تمرکز بیشتر به دیگر اتاق‌ها بپردازید.

 مرحله ۳: جعبه اتاق خواب را باز کنید

باز کردن اثاثیه منزل

اکنون که شما برای تمیز کردن وسایل فضا دارید، وقت آن است که جعبه فضای آرامش بخش خود را باز کنید. همان‌طور که اکنون چیدمان بسیار ساده‌تر از زمانی است که همه چیز به هم ریخته است، با تنظیم اسباب اتاق خواب خود شروع کنید و تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید آنها چیده شوند. جعبه وسایل تخت خواب خود را پیدا کنید.

تخت خود را به طوری که حتی هیچ چیز دیگری حاضر نشده است، آماده کنید تا محل خوبی برای استراحت در پایان روز داشته باشید.

هنگامی که تخت شما آماده شد، شروع به باز کردن جعبه‌های دیگر اتاق خواب، مانند وسایل ضروری‌تان کنید. لباس‌ها به طور طبیعی گزینه بعدی هستند، اما تمام آنها را به طور کامل آویزان نکنید. موارد ضروری را که روزانه به آن نیاز دارید را باز کنید و سپس روزهای بعد بقیه را باز کنید. با این روند، اتاق خواب شما آماده است.

اگر بچه دارید یا با خویشاوندان خود زندگی می‌کنید، بسته‌های لوازم اتاق‌های خواب آنها را با استفاده از همین روش باز کنید. سپس شما می‌توانید سراغ اتاق‌های بعدی بروید.

مرحله ۴: باز کردن جعبه وسایل آشپزخانه

باز کردن اثاثیه منزل

ممکن است کمترین علاقه را برای باز کردن وسایل آشپزخانه در خانه را، داشته باشد. شاید بخاطر این باشد که آشپزخانه بیشترین دسته بندی لوازم را دارد، و به همین ترتیب، باز کردن و سازماندهی خاصی را می‌طلبد. بنابراین قبل از اینکه شروع به باز کردن جعبه‌ها کنید، بهتر است که ابتدا چگونگی چیدمان آنها را تعیین کنید.

برای اینکه این کار را برای خودتان آسان کنید، یک برگه سفید روی هر کابینت و کشو قرار دهید. سپس بر روی هر برگه مواردی که می‌خواهید داخل آن کابینت قرار دهید را بنویسید. این برگه راهنمایی برای شما برای آسان‌تر شدن کار است و همچنین راهنمایی برای جلوگیری از کم آوردن جا است. بعد از مشخص کردن جای وسایل، فقط باز کردن و قرار دادن موارد در نقطه مشخص شده آنها، باقی می‌ماند.

 مرحله ۵: چیدمان اتاق نشیمن

اول از همه، نفس عمیق بکشید و آرام باشید، زیرا بیش از نیمی از راه را پیموده‌اید! باز کردن بسته‌ها در سخت‌ترین اتاق‌ها در خانه انجام شده است و در حال حاضر، شما می‌توانید به اتاق‌های جالب و سرگرم‌کننده بروید و از اتاق نشیمن شروع کنید.

از آنجایی که بیشتر لوازم سرگرم‌کننده مانند بازی‌های ویدئویی، کتاب‌ها، فیلم‌ها و غیره در اتاق نشیمن قرار می‌گیرند، باز کردن این جعبه‌ها در اتاق نشیمن کاری است که به راحتی می‌تواند گیج کننده باشد. اگر می‌دانید که از این موضوع گیج می‌شوید، باز کردن جعبه‌های اتاق نشیمن را برای آخرین کار بگذارید و در عوض، کل اتاق نشیمن و اتاق‌های دیگر در خانه را مرتب کنید.

مرحله ۶: باز کردن جعبه‌های اتاق کار در خانه

اگر شما یک دفتر کار در خانه دارید، باز کردن بسته‌های آن کمی ماجراجویی خواهد بود. در این اتاق نه تنها تجهیزات دفتری برای مرتب کردن وجود دارد، بلکه اینترنت برای راه اندازی، رایانه و چاپگر برای اتصال و احتمالا چند قفسه کتاب بیشتر با کتاب‌های فراوان نیز، وجود دارد. استراتژی ما برای این اتاق چیست؟

با وسایل بزرگ شروع کنید و راه خود را به وسایل کوچک‌تر ختم کنید. قبل از باز کردن جعبه لوازم اداری کوچک، وسایل بزرگ و برقی خود را تنظیم کنید. هر گونه گواهی یا تقدیرنامه را در جعبه خود قرار دهید، تا بعدا در مرحله دکوراسیون به آنها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای چیدمان مجدد مبلمان در زمان تغییر چیدمان خانه

مرحله ۷: مراقبت اتاق مهمان خود باشید

شما تقریبا تمام کارها را انجام دادید؛ اتاق مهمان آخرین اتاقی است که باید وسایل آن را از جعبه بیرون بیاورید و شما قبلا انجام این کار را یاد گرفته‌اید. همانطور که برای اتاق خواب خود انجام دادید، با مرتب کردن اسباب آن شروع کنید، سپس وسایل تخت آن را بیرون بیاورید و بعد لباس و موارد دیگر خود را مرتب کنید.

اگر اتاق مهمان شما مکانی برای ذخیره لوازم برای درازمدت نیز است، این موضوع را در هنگام باز کردن وسایل به ذهن خود بسپارید. هنگامی که وسایل را از جعبه‌ها بیرون می‌آورید، برای جلوگیری از کم آوردن فضا در خانه، این اتاق را برای وسایلی که برای طولانی مدت می‌خواهید در جایی نگه دارید، به یاد داشته باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل اجاره خانه و اسباب کشی با حیوانات داخلی

مرحله ۸: موارد اضافی و لوازم کمدها

در حال حاضر، شما فقط لازم است که دکور و چیزهای اضافی را انجام دهید. دکوراسیون را کمی کنار بگذارید و بر آخرین قسمت از باز کردن جعبه‌ها، یعنی کمدها تمرکز کنید.

کمد لباس‌ها، فضای ذخیره کردن وسایل اضافه و اقلام حجیم تمرکز بعدی شما را می‌طلبند. به عقب برگردید و حوله‌های اضافی را از زمانی که وسایل حمام و توالت را باز کردید، جمع آوری کنید و جعبه لباس‌های خارج از فصل که در حین باز کردن جعبه‌های اتاق خواب خود کنار گذاشتید، را پیدا کنید. این موارد را بیرون بیاورید و آنها را در جایی که می‌خواهید، مانند کمد، اتاق مهمان و هر جا که دوست دارید، بگذارید تا سراغ دکوراسیون خانه بروید.

مرحله ۹: خانه جدید خود را دکوراسیون کنید

باز کردن اثاثیه منزل

گام نهایی، دکوراسیون خانه است. از لحاظ فنی، این یک گام اختیاری است، زیرا امروز نیازی به انجام آن ندارید. بعضی از کارشناسان توصیه می‌کنند حداقل یک ماه قبل از شروع دکوراسیون خانه، برای داشتن یک احساس واقعی از محل زندگی خود، در خانه خود زندگی کنید. اما اگر هنوز مشتاق انجام این کار هستید، زمان دیگری مثل روز اسباب کشی وجود ندارد که خانه جدیدتان را مانند یک خانه احساس کنید.

آیا شما هنوز در حال برنامه ریزی اسباب کشی خود هستید، یا چند قطعه اسباب دارید که نمی‌توانید برای اسباب کشی آنها را به تنهایی جابجا کنید؛ اپلیکیشن اتوبار نوبار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. کارگران و کامیون‌های ما می‌توانند به شما در اسباب کشی، دور انداختن لوازم اضافه، بسته بندی وسایل، باز کردن آنها و غیره کمک کنند. ما در نوبار می‌توانیم اسباب کشی را از جمله چیزهایی که برای آن نگران هستید مانند باز کردن بسته‌ها، آسان کنیم.

منبع: dolly

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.