۱۰ نکته برای مقابله با افسردگی ناشی از اسباب کشی

هر اسباب کشی حتی در بهترین شرایط، ممکن است استرس‌زا باشد. مطمئناً تمام تغییرات در روند اسباب کشی منزل می‌تواند حال درونی شما را به سمت ناراحتی و افسردگی سوق دهد. نمی‌دانید چگونه با این افسردگی و ناراحتی مقابله کنید؟ در این مقاله ده نکته برای شاد کردن روحیه شما وجود دارد، که از فشار اسباب کشی بر روی ذهن شما کم می‌کند.

با دوستان قدیمی خود تماس بگیرید

اگر از ماندن در خانه و انجام کارهای اسباب کشی احساس خستگی می‌کنید، تماس تلفنی و یا دادن پیام به دوستان قدیمی خیلی کار سختی برای شما نخواهد بود. سعی کنید مثبت باشید و درباره نکات جالب خود از زمان اسباب کشی به آنها بگویید. شنیدن صدای آشنا و داشتن شخصی که تجربه خود را با آنها به اشتراک بگذارید، می‌تواند به شما در کاهش اضطراب و استرس اسباب کشی کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سال برای اسباب کشی چه زمانی است؟

با افراد جدید ملاقات کنید

تکیه بر دوستان قدیمی برای حمایت از شما بسیار عالی است، اما باز هم باید از خانه خارج شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. عضو یک کتابخانه شوید، در کلاسی عضو شوید که در آن در مورد مواردی که به آنها علاقه دارید، بتوانید با دیگران تعامل داشته باشید و حتی با افراد فارغ التحصیل شده در رشته‌ای خودتان در لینکدین مرتبط شوید.

برای اینکه بتوانید تجربیات مثبت خود را از اسباب کشی و جابجایی با کسی به اشتراک بگذارید، هر کاری لازم است انجام دهید.

سراغ کارهای همیشگی خود بروید

بازگشت به روال قدیمی می‌تواند راحتی را به روزهای شما برگرداند. اگر عاشق فیلم هستید، یک سینما در محله جدید خود پیدا کنید؛ اگر یوگا ورزش مورد علاقه شماست آن را پیدا کنید؛ یا اینکه سراغ کلاس‌هایی که در محله جدید شما برگزار می‌شود، بروید؛ مسیر جدید پیاده روی صبحگاهی خود را رصد کنید. انجام فعالیتهایی که قبلاً با آنها احساس راحتی می‌کردید، اغلب از استرس‌ کارهای مربوط به اسباب کشی می‌کاهد.

هر هفته یک چیز جدید امتحان کنید

وقتی می‌خواهید با افسردگی مقابله کنید، باید خودتان را به چالش بکشید؛ هر هفته یک چیز جدید در خانه‌ی جدید خود امتحان کنید. چه یک رستوران جدید باشد و چه یک ورزش جدید، با این کار می‌توانید در محیط اطراف خود ناشناخته‌ها را کشف کنید. در این باره هر روزی که یک کار جدید انجام می‌دهید را یادداشت کنید تا بتوانید مواردی را که دوست دارید به خاطر بسپارید (مواردی را که دوست ندارید را نیز یادداشت کنید).

زیاد بخندید

درست است؛ خنده بهترین دارو است. به دنبال راه‌هایی برای خندیدن در خانه جدید خود باشید. در باشگاهی ثبت نام کنید که جو آن شاد است، یا اینکه در خانه جدید خود تئاتر، فیلم و یا سریال کمدی و خنده‌دار ببینید. در خانه، هر شب یک فیلم خنده‌دار یا یک برنامه تلویزیونی تماشا کنید تا روحیه خود را شاد کنید. حتی اگر این کار فقط حواس را شما پرت کند، به شما کمک می‌کند احساس بدی نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اسباب کشی هنگام بارداری؛ هنگامی که منتظر تولد کودکی هستیم چگونه اسباب کشی کنیم؟

از برخی از خرابی‌ها لذت ببرید

بسیاری از نکات مقابله با افسردگی نشان می‌دهد که به جای فشار آوردن به خود برای غلبه بر آن، به خودتان اجازه دهید تا کمی در آن غرق شود. اگر در آن غرق شوید، به احتمال زیاد به خواب اضافی احتیاج پیدا خواهید کرد.

چرت بزنید، تا دیر وقت بخوابید و روی تخت دراز بکشید. سرانجام، شما از خستگی ناشی از این کارها خسته می‌شوید و برای یک ماجراجویی خود را آماده خواهید کرد.

ورزش کنید

این یک روش بدون درگیر کردن فکر است. ورزش اندورفین‌های شما را از بین می‌برد و سیگنال‌هایی را به مغز شما می‌فرستد، که باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. بنابراین افسردگی و ناراحتی را با قدم زدن در اطراف خانه خود نابود کنید. این روش واقعا کار می‌کند!

کارهای داوطلبانه انجام دهید

یک راه مطمئن برای داشتن احساس خوب و کسب اطلاعات در مورد جامعه داوطلب شدن در یک موسسه خیریه محلی است. بازگشت به عقب و کمک به شخصی به شما حس هدف‌دار بودن می‌بخشد و روحیه شما را جلا می‌بخشد.

به دنبال افراد حرفه‌ای بگردید

اگر واقعاً نمی‌خواستید اسباب کشی اول خود را داشته باشید یا نتوانستید به راحتی با خانه جدید خود کنار بیایید، راه هوشمندانه این است که با یک روانشناس یا مشاور حرفه‌ای تماس بگیرید. به اشتراک گذاشتن تجربه خود و دریافت بازخورد عینی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. یک روانشناس حرفه‌ای همچنین می‌تواند راهکارهایی سالم برای مقابله‌ با مشکل افسردگی به شما پیشنهاد دهد.

بیشتر بخوانید: نوبار را برای اسباب کشی رزرو کنید و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید

غذای راحت بخورید

ثابت شده است که بعضی غذاها باعث می‌شوند احساس بهتری داشته باشید، بنابراین از این فرصت استفاده کنید تا افسردگی خود را با یک وعده غذایی خوب از بین ببرید. این فرصت همچنین بهانه خوبی برای امتحان کردن رستوران‌های جدید و محلی است. این یک کار موقتی است، اما در کنار دیگر نکات این مقاله به خوبی برای مقابله با افسردگی ناشی از اسباب کشی عمل می‌کند. (و بالاخره که شما باید غذا بخورید!)

در نهایت یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید برای مقابله با سختی‌ها و فشارهای اسباب کشی انجام می‌دهید این است که این کار بزرگ را به کسانی بسپارید که به شکلی حرفه‌ای و صحیح آن را انجام دهند. سراغ یک اتوبار مطمئن بروید که با خیال راحت و بدون استرس شاهد جابجایی وسایل خود باشید.

کادر حرفه‌ای نوبار در این روز پر استرس همراه شما است تا خیال شما را از بابت کارهای مربوط به اسباب کشی، بسته بندی وسایل منزل و در نهایت جابجایی آنها راحت کند.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.