چگونه برای اسباب کشی ظروف شکستنی و بلورهای را بسته بندی کنید

رعایت این نکات در اسباب­ کشی نگرانی­ شما را برای حمل ظروف شکستنی کم می­‌کند. هنگام اسباب­ کشی با استفاده از جعبه مناسب برای بسته بندی ظروف شکستنی، چینی و بلورها از حمل صحیح این بار با ارزش مطمئن شوید. بله، هر نوع جعبه­‌ای که در دسترس دارید خوب است ـ فقط برای جعبه­‌های نازک­تر از مواد بسته ­بندی بیشتر استفاده کنید.

جعبه‌­های خاصی برای ظروف چینی و شیشه‌­ای وجود دارند که برای حمل شکستنی‌­ها بسیار عالی هستند ـ اگر توانستید آنها را تهیه کنید با نوبار تماس بگیرید و وسایل بسته بندی اثاثیه منزل را سفارش دهید.

در اینجا، چند نکته برای انتخاب مواد بسته­ بندی مطرح می‌­شود:

  • جعبه­‌های مقسم ایده‌­آل هستند. این جعبه­‌ها از مقوای قوی‌­تر و ضخیم‌­تر ساخته شده­اند تا تکان ضربه­‌ها را بگیرند و از ظروف شما محافظت کنند. گرچه نام این جعبه از بشکه‌­های چوبی موجود در کشتی­ها گرفته‌­شده که برای حمل ظروف چینی استفاده می‌­شدند، اما شرکت­های باربری انواع متفاوتی از جعبه­‌های مقوایی را برای این کار پیشنهاد می­دهند. هزینه این جعبه­‌ها کمی بیشتر از جعبه معمولی است اما ارزش انتخاب را دارند.
  • مطمئن شوید جعبه­‌ها را به شکل صحیح سر هم می‌­کنید و زیر آنها را به ­درستی چسب می‌­زنید. فقط از چسب­های بسته ­بندی پهن و قوی استفاده کنید و از نوار چسب پوشاننده یا برزنتی استفاده نکنید. از تفنگ نوار چسب یا دستگاه چسب‌­زنی استفاده کنید و با کمی تمرین، این کار را آسان­تر انجام دهید و با کمک این وسایل آسان­تر جعبه‌­ها را سرهم می‌­کنید. چسب را از زیر جعبه و تا یک ـ سوم از کناره آن بچسبانید. برای لبه­‌های جعبه به چسب بیشتری نیاز است تا جعبه شکل مربع خود را حفظ کند.
  • می­توانید برای بسته ­بندی شکستنی­ها از روزنامه استفاده کنید، اما بعد از باز کردن باید ظروف را بشویید. معمولاً بیشتر از کاغذ بسته ­بندی سفید استفاده می­شود، و شما می­توانید یک دسته از آن را از نوبار بخرید.
  • یک دسته کاغذ را روی میز بگذارید و جعبه را نزدیک خود قرار دهید، اکنون می‌­توانید بسته ­بندی را شروع کنید.
  • از کل خانواده کمک بگیرید. اگر به بچه­‌های هفت ساله هم به ­درستی آموزش دهید، می‌­توانند به شما در بسته ­بندی ظروف شکستنی کمک کنند. این کار صحنه را برای ماجراجویی جابه‌­جایی آماده می‌کند و سبب این حس در آنها می­شود که مفید هستند و به وجود آنها نیاز است.

ته جعبه را با پوشش نرمی از کاغذ بپوشانید

اولین کار برای شروع بسته ­بندی این است که ته جعبه را با پوشش نرمی از کاغذ بپوشانید تا جلوی ضربه‌­ها را بگیرد. کاغذ مچاله بهترین کار است، کاغذ یا روزنامه را تا نکنید. مچاله ­کردن سبب می‌­شود هنگام جابه‌­جایی از شدت ضربه‌­ها گرفته شود.

هنگام استفاده از کاغذ بخشنده باشید ـ باید حدود ۱۵ سانتی‌متر از ته هر جعبه را با کاغذ پر کنید.

برای استفاده از خدمات بسته بندی اثاثیه منزل نوبار کلیک کنید

بسته ­بندی بلور

اول، سنگین‌­ترین و محکم­‌ترین بلورها را در جعبه بگذارید و در آخر، در نیمه بالای جعبه ظروف بسیار شکننده را قرار دهید. مثلاً سینی­های شیشه­‌ای یا لیوان­های شیشه‌­ای سنگین را ته جعبه قرار دهید. نکته مهم این است که نه ­تنها زیر بلکه روی جعبه را نیز از مواد بسته ­بندی پر کنید و دور هر تکه ظرف را جداگانه بپوشانید تا به ­درستی از آن محافظت شود.

ظرف شیشه‌­ای خود را بر روی انباشته کاغذ بسته ­بندی بگذارید. یک برگه کاغذ را در سمت باز ظرف فرو کنید. با این کار بیشتر جلوی ضربه را می‌­گیرید. دو طرف کاغذ را به پشت آن تا کنید. کناره‌­های کاغذ را نیز دور آن بپیچانید و تا کنید. همیشه هر ظرف را جداگانه با کاغذ بپوشانید. برای کریستال یا ظروف شیشه‌­ای بسیار نازک می‌­توانید این کار را تکرار کنید و کاغذ را دوبار دور ظروف بپیچید.

پیچاندن کاغذ دور ظروف شیشه‌­ای؛ ظروف را در کاغذ بپیچانید و کناره‌­ها را تا کنید.

از همین روش استفاده کنید تا ظروف شیشه­ای و شکستنی­ را در کاغذ بسته ­بندی بپیچید. این‌گونه با چند لایه کاغذ به­ خوبی از هر ظرف محافظت می‌­کنید. اگر کریستال­ها یا ظروف شیشه‌­ای خوب یا ظروف پایه‌­دار را دوبار در کاغذ بپیچید، با کاغذ بیشتر بهتر از آنها محافظت می‌­کنید.

هدف این نیست که بسته­ بندی‌­های تمیز داشته ­باشید، بلکه می­خواهید برای حفاظت از ظروف بقدر کافی دور آنها کاغذ بپیچید. هرچه کاغذ مچاله ­شده بیشتر باشد ـ لایه­‌های بیشتر و در نتیجه محافظت بهتری خواهید داشت.

لیوان­ها را بپوشانید و بسته ­بندی کنید

از همان روش پیچیدن ظروف شیشه­‌ای یا پایه‌­دار استفاده کنید. بعد از پیچیدن هر تکه ظرف در کاغذ، آن را بر روی پوشش نرم در جعبه ساده یا مقسم بگذارید. ظرف­ها را در یک خط و در کنار هم قرار دهید و در صورت نیاز در گوشه‌­ها و کنار جعبه کاغذ بسته ­بندی بگذارید تا خطر فشردگی کاهش یابد. بین هر تکه ظرف در جعبه یک یا دو کاغذ بسته بندی بگذارید و ظروف شیشه‌­ای کوچک را در فضای کوچک جعبه قرار دهید.

اگر وقتی ظروف را در جعبه می‌­گذارید صدای «دنگ» شنیدید یا اینکه حس کردید ظروف به­ هم­ می­خورند، از کاغذ بسته­ بندی بیشتری استفاده کنید تا ظروف سالم بمانند. در صورت لزوم ظرف­ها را تنظیم کنید و بدون نگرانی از کاغذ زیاد استفاده کنید.

پیچاندن بشقاب­ها و بسته­ بندی آنها

از همین روش برای بشقاب­ها نیز استفاده کنید. بین هر بشقاب کاغذ بسته ­بندی بگذارید، و بعد بشقاب­های هم سایز را روی هم و در دسته­‌های کوچک در جعبه قرار دهید. در صورت لزوم هر دسته بشقاب را با کاغذ بپوشانید.

همیشه اول بشقاب­های بزرگ­تر و سنگین­تر را ته جعبه بگذارید. برای ظروف نشکن مقاوم مانند بشقاب­ها کورل، می­توانید بین آنها کاغذ کمتری بگذارید اما دست­کم از دو لایه کاغذ استفاده کنید. کاغذ چروک یا چند لایه بهتر جلوی ضربه را می­گیرد.

وقتی ظروف پرسلین، سفالی یا ظروف چینی را بسته ­بندی می­کنید، در استفاده از کاغذ بخشنده باشید. خساست نکنید.

جعبه خود را تا بالا پر کنید

ظروفی را که در کاغذ پیچیده‌­اید در جعبه بگذارید تا جایی که حدود هفت سانت از روی جعبه خالی بماند. باید روی ظروف کاغذ مچاله ­شده بگذارید و لوازم کوچک نشکن را، مانند سینی­های چوبی سبک یا سینی­های پلاستیک مقاوم، روی آن قرار دهید.

روی جعبه را با کاغذ پر کنید تا وقتی درهای جعبه را می‌­بینید و چسب می­زنید، روی محتوایات آن فشار نیاورید. هنگام بارگیری جعبه‌­ها در کامیون معمولاً آنها را روی هم می­گذارند ـ اگر جعبه شما محکم بسته نشده باشد، محتوای جعبه بر اثر فشار آسیب می‌­بیند.

به ­یاد داشته ­باشید روی جعبه‌ها علامت بگذارید تا کارگرها بدانند هر جعبه را در کدام اتاق بگذارند و در کجا باز کنند. اگر قرار است دوباره به ­زودی اسباب­ کشی کنید، تای جعبه­‌های ساده یا مقسم را باز و کاغذهای بسته ­بندی را صاف کنید، تا در آینده مجدداً از آنها استفاده کنید. آنها را روی هم بگذارید، و مواد بسته ­بندی را در جای خشک نگهداری کنید.

در اسباب­ کشی بعدی با استفاده مجدد از مواد بسته ­بندی می­توانید هزینه‌­های جابه‌جایی را کاهش ­دهید، پس مرتب ­کردن جعبه­‌ها و مواد بسته ­بندی ارزش کار بیشتر را دارد.

منبع: بلاگ نوبار

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.