۷ نکته برای انتقال گیاهان از داخل خانه به خارج از خانه

اگر شما از عاشقان گل و گیاه هستید و در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب و هوای آن در زمستان به شدت سرد است، شانس این را دارید که تمام گیاهان و گلدان گل خود را در زمستان به داخل خانه بیاورید. مراقبت از گیاهان آپارتمانی متفاوت از گیاهان فضای باز است و اگر چه بسیاری از گیاهان فضای باز می‌توانند در اثر جابجایی دوام بیاورند، اما اکثر آنها نیاز به مراقبت‌های بیشتر برای زنده ماندن در این انتقال دارند.

هفت راهنمایی زیر برای انتقال گیاهان از داخل به خارج از خانه و در محیط باغبانی، ضروری است. همراه نوبار باشید.

۱- زمان بودن گیاه در خارج از خانه را افزایش دهید

درست مانند زمانی‌ که فرستادن یک گربه به بیرون از خانه برای دفع فضولات خود سخت است، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که گیاهان شما فورا به فضای بیرون از خانه، بتوانند خود را وفق بدهند. انتقال آنها از یک محیط کنترل شده آب و هوایی، به محیطی با دما و هوای متغیر در خارج از منزل کار سخت و چالشی است. شما در ابتدا باید برای انتقال گل و گیاه خود، زمان مناسب را انتخاب کنید.

در حالت ایده‌ آل، می‌توانید با چند ساعت در صبح شروع کنید و مقدار زمانی که گیاه را در خارج از خانه قرار می‌دهید هر هفته افزایش دهید.

۲- گیاهان را ابتدا در سایه قرار دهید

در ابتدا، کاری کنید که گیاهان به صورت پراکنده نور دریافت کنند. خورشید مستقیم می‌تواند برگ‌های آنها را بسوزاند و باعث آسیب در درازمدت شود. گلدان‌های خود را زیر یک درخت یا سایبان قرار دهید، اما مراقب باشید که آنها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند، زیرا مسیر نور خورشید تغییر می‌کند و جهت و طول سایه آن مدام در حال تغییر است.

گیاهان را به مکان‌هایی منتقل کنید که به تدریج نور خورشید را دریافت کنند، اما این را در نظر داشته باشید که هر گیاه چه مقدار نیاز نور دارد. بعضی از گونه‌ها در سایه حال خوبی دارند، اما می‌توانند زیر نور خورشید نیز دوام بیاورند؛ برخی دیگر از نور خورشید در طول روز استفاده می‌کنند و بعضی از گونه‌های گیاهی کاملا در سایه رشد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه باغی از سبزی و گیاه در بالکن آپارتمان خود بسازیم؟

۳- آنها را از باد محافظت کنید

بادهای ناگهانی می‌توانند باعث آسیب و خرابی گیاهان حساس و ظریف، در بیرون از خانه شود. اطمینان حاصل کنید که گیاهان خود را از بودن در معرض باد، حداقل برای هفته اول یا تا زمانی که آنها به محیط جدید عادت کنند، محافظت می‌کنید.

آنها در نهایت به محیط عادت می‌کنند و مقاوم‌تر می‌شوند، اما کمی طول می‌کشد (چند هفته تا چند ماه).

بیشتر بخوانید: بهترین گیاهان برای نگه‌داری در آپارتمان و بهترین ایده‌های باغبانی شهری

۴- آنها را از باران سنگین دور نگه دارید

در حالی که باران‌های سبک می‌توانند به طور باور نکردنی برای گیاهان شما مفید باشند، باران‌های شدید می‌توانند باعث پرآب شدن گلدان با زهکشی ضعیف یا خارج کردن مقدار زیادی خاک از داخل گلدان و در نهایت خراب شدن ریشه‌ها شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام گلدان‌ها دارای زهکشی خوب هستند، چرا که باران‌های سنگین می‌توانند ریشه‌های گیاهان را در مقدار زیادی آب غوطه‌ور کند و باعث پوسیدگی و قارچ گیاه می‌شوند.

۵- مقدار آب‌ دهی گیاهان با آب و هوا هماهنگ باشد

گیاهان خارج از خانه به علت وجود خورشید و باد، میزان تبخیر آب بیشتری نسبت به گیاهان داخل خانه دارند. هنگامی که گلدان‌ها خارج از منزل هستند، گیاهان شما به آب و هوا حساس خواهند بود. سطح رطوبت و میزان آب گیاهان را خصوصا در آب و هوای گرم و خشک مرتب بررسی کنید.

به همین ترتیب، اگر باران شدید ببارد، سطح رطوبت را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که خاک بیش از حد سیر آب نشده باشد. همیشه قبل از آبیاری از خشک بودن گیاه مطمئن شوید و خاک آن را بررسی کنید و در بسیاری از موارد، آبیاری از زیر گلدانی بهترین راه‌حل است. گلدان‌های خود را در یک ظرف عمیق پر از آب قرار دهید و اجازه دهید تا آب و رطوبت را، از سوراخ‌های انتهای گلدان و زهکشی خاک جذب کنند.

۶- گیاهان را اغلب برای جلوگیری و درمان آفت‌ها بررسی کنید

در حالی که گیاهان داخل خانه در معرض آفت‌هایی نظیر شته آرد آلود و حشره قارچی قرار دارند، گیاهان در خارج از خانه در معرض آلودگی به انواع شته‌ها، کرم‌ها و سوسک‌ها هستند. به گیاهانی که به تازگی به بیرون از خانه منتقل می‌کنید توجه کنید و رو‌ش‌های کنترل آفات را بررسی کنید.

روغن گیاهی و اسپری‌های آفت‌کش، باعث می‌شوند که کمتر به گیاهان آسیب برسد. هرچه زودتر از حمله حشرات به گیاهان مراقبت کنید، از آسیب‌های طولانی مدت به گیاهان جلوگیری می‌کنید.

۷- برای افزایش رشد آنها را تغذیه کنید

گیاهان عاشق فضای خارج از منزل هستند و با افزایش گردش هوا و نور طبیعی، رشد آنها نیز بیشتر می‌شود. هنگامی که گیاهان خود را به خارج از خانه منتقل می‌کنید، کمی بیشتر از حد معمول آنها را در معرض بارور شدن قرار می‌دهید.

اگر می‌بینید یک گیاه دوک وار رشد می‌کند و رنگ پریده است، ممکن است دچار کمبود مواد مغذی حیاتی شده باشد. شما معمولا می‌توانید کمبود مواد مغذی گیاهان را با کود کمپوست آلی یا کودهای تجاری دیگر جبران کنید، اما نباید گیاهان را بیش از حد با این کودها تغذیه کنید، که در واقع می‌تواند باعث مشکلات دیگر شود.

جابجا کردن گیاهان آن چنان که به نظر می‌رسد، کار پیچیده‌ای نیست. فقط این هفت راهنمایی را برای انتقال گیاهان از داخل خانه به خارج از خانه انجام دهید و مراقب تغییرات آب و هوایی باشید. چیزی که شما می‌خواهید این است که، آنها را به بیرون از خانه منتقل کنید و قبل ازآمدن فصل سرما دوباره آنها را به داخل خانه برگردانید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.