نکات ایمنی اسباب کشی در گرمای تابستان | چگونه گرما زده و بی حال نشویم؟

در همه ی فصل ها اسباب کشی انجام میشود اما به دلایل متعدد از جمله تعطیلی مدارس تابستان زمان مناسبی برای اسباب کشی است ، اما به علت گرما و نور شدید آفتاب ممکن است که حال تهوع ، گرما زدگی ، سرگیجه و.. رخ دهد. در این مقاله نکات ایمنی اسباب کشی در تابستان را ذکر میکنیم.

نیکول شرک، از U.S. News and World Report می‌گوید:

“بیشتر آمریکایی‌ها بین ماه‌های اردیبهشت و شهریور اسباب کشی می‌کنند، بنابراین اگر به دنبال گزینه مناسبی هستید، بهترین زمان برای جابجایی احتمالاً در طول ماه‌های بهار و تابستان خواهد بود.” شرکت‌های اتوبار اغلب در این زمان، شلوغ‌ترین زمان خود را سپری می‌کنند.

این زمان از سال برای اسباب کشی بسیار پرطرفدار است زیرا بسیاری از افراد، در این فصل جابجایی راحت‌تری را تجربه می‌کنند. مدارس در فصل تابستان تعطیل هستند و دانش آموزان برای کمک و انجام کارهای مربوط به خود آزاد هستند. همچنین در تابستان و بهار هوا معمولاً بهتر است و معمولا بودن در هوای آزاد، سخت نیست. اما متاسفانه، تابستان زمانی است که گرمای هوا می‌تواند خطرناک شود.

نکات ایمنی برای اسباب کشی در فصل تابستان و روزهای گرم آن | نوبار
اسباب کشی کردن در تابستان

۱- از بودن در ساعت اوج گرما بیرون از خانه خودداری کنید

طبق گفته سالنامه کشاورزی، گرم‌ترین زمان روز در واقع ۳ بعد از ظهر است. دمای هوا در این ساعت از روز به بالاتر درجه خود می‌رسد، زیرا گرما در اوایل ظهر افزایش می‌یابد. با گذشت روز، گرما کم‌تر می‌شود و رو به خنک‌تر شدن می‌رود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض هوای گرم، می‌تواند منجر به برخی از مشکلات جدی از جمله موارد زیر شود:

  • عرق سوز شدن: ظاهر شدن جوش‌های قرمز یا تاول‌های کوچک و در کل عرق سوز شدن، هنگامی اتفاق می‌افتد که عرق زیر پوست شما جمع شود. جوش‌ها معمولاً در جایی گسترش می‌یابد که پوست به طور طبیعی چین افتاده یا تا شده است. با خشک و خنک نگه داشتن محل عرق سوز، آن را درمان کنید.
  • گرمازدگی: ناشی از تعریق بیش از حد است و هنگامی رخ می‌دهد که بدن بیش از حد آب یا نمک، از دست بدهد. علائمی مرتبط با گرمازدگی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تشنگی و عرق کردن شدید اشاره کرد.
  • غش در اثر گرما: یک بیماری تهدید کننده زندگی است، که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. این حالت زمانی رخ می‌دهد که دما به بالاترین حد خود برسد. علائم آن شامل سرگیجه، اختلال در تکلم، غش کردن، پوست داغ یا خشک می‌شود.

صبح زود را برای انجام اسباب کشی انتخاب کنید، تا از بروز این بیماری‌های مرتبط با گرما جلوگیری کنید. سعی کنید تا قبل از رسیدن به ساعت اوج گرما کارهای خارج از خانه را به اتمام برسانید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای حفظ سلامت و ایمنی بدن هنگام اسباب کشی

۲- روی آب رسانی مداوم تمرکز کنید

اسباب کشی نیاز به تلاش زیادی دارد. حتی اگر از یک شرکت حمل بار برای جابجایی وسایل استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید بیشترین تحرک را با دویدن، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و حمل وسایل کوچک داشته باشید. شما سخت کار می‌کنید و در گرمای تابستان این یعنی عرق کردن.

اسباب کشی می‌تواند همان تقلایی که ورزش‌های سنگین می‌طلبد، بخواهد؛ بنابراین توصیه می‌شود، هر ساعت دو تا چهار لیوان مایعات بنوشید. از آنجایی که می‌توان در حین اسباب کشی زمان را گم کرد، حتماً مراقب علائم کمبود آب باشید؛ استفاده کمتر از توالت، پوست بسیار خشک، سرگیجه، ضربان قلب سریع یا تنفس ضعیف و خواب آلودگی، از علائم کم آبی است.

اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی آب یا نوشیدنی‌های بدون قند، همراه دارید. برای دسترسی آسان، یک صندوق نوشیدنی را درون صندوق عقب خود قرار دهید، تا در روز جابجایی هر زمان به آب نیاز پیدا کردید بتوانید یک بطری آب برای رفع کمبود آب در بدن بنوشید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه برای خنک کردن آپارتمان با پنکه

۳- از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

اسباب کشی در تابستان | عکسی از نور خورشید

بیشتر نکات برای حفظ تمرکز در روز اسباب کشی، در مورد چگونگی بلند کردن ایمن جعبه‌ها برای محافظت از بدن است؛ اما هنگام جابجایی در تابستان، شما همچنین باید از پوست خود محافظت کنید. پرتوهای خورشید بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر قوی‌تر هستند و پوست شما در این مدت به محافظت بیشتر نیاز دارد.

ضد آفتاب بهترین گزینه برای شماست؛ همچنین می‌توانید برای محافظت بیشتر لباس‌های آستین‌ بلند یا شلوار بلند بپوشید. از یک کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ به بالا و ضد عرق استفاده کنید و تمدید کردن آن را در طول روز فراموش نکنید.

به نواحی حساس، مانند بالای گوش و پوست سر خود به همراه دست و پا توجه ویژه داشته باشید. همچنین، فراموش نکنید که از چشمان خود با عینک آفتابی در برابر آفتاب محافظت کنید. چشم‌ها به ویژه در برابر آفتاب، حساس هستند و قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل اجاره خانه و اسباب کشی با سگ

۴- دور نگه داشتن برخی اقلام از گرمای بیش از حد

برخی از اقلام هنگام خارج کردن از خانه و بردن به خانه جدید، بهتر است در معرض گرما نباشند. این اقلام می‌توانند به درجه حرارت گرم و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما، واکنش نشان دهند.

به یاد داشته باشید که کامیون‌های حمل بار در قسمت حمل بار خود، تهویه هوا ندارند. این قسمت از کامیون‌ها می‌توانند داغ شوند. گرمای بیش از حد می‌تواند منجر به خم شدن، ذوب شدن یا حتی آب شدن قسمتی از وسایل شود. اقلامی که هنگام جابجایی نباید در معرض گرمای شدید باشند عبارت‌اند از:

  • مبلمان چوبی
  • وسایل الکترونیکی
  • عکس‌ها و اسناد
  • آثار هنری
  • شمع‌ها
  • دارو
  • باتری

برای ایمن نگه داشتن این موارد، مدت زمان قرار گرفتن آنها در بیرون از خانه یا پشت کامیون داغ را کاهش دهید. اگر می‌توانید آنها را با ماشین حمل کنید، این کار را انجام دهید زیرا قدرت کولر ماشین از خراب شدن آنها جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، قبل از رسیدن اطمینان حاصل کنید که کولر در خانه جدید شما کار می‌کند. همچنین اگر در مورد دمای هوا در مکان جدید خود نگران هستید، می‌توانید فن یا پنکه قابل حمل نیز خریداری کنید.

در حین اسباب کشی خود در تابستانی ایمن بمانید

اسباب کشی در تابستان | چند کارتن و کامیون

تابستان معمولاً بهترین زمان برای پیدا کردن خانه‌ای ارزان قیمت و در دسترس است. رعایت نکات احتیاطی برای حفظ سلامت خود و محافظت از وسایل، صرف نظر از افزایش دما، برای داشتن یک اسباب کشی موفق ضروری است.

برای اینکه بتوانید در تابستان بهترین اسباب کشی را داشته باشید و وسایل خود را از گرما محافظت کنید، نوبار را فراموش نکنید. با اپلیکیشن و وبسایت نوبار میتوانید خدمات ۲۴ ساعته را تجربه کرده و درساعات خنک تابستان اسباب کشی کنید.

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.