چگونه مبلمان سنگین را به تنهایی حمل و جابجا کنم؟

هر کدام از مراحل اسباب کشی، کارهای سختی هستند که افراد را دچار چالش می‌کنند. سخت‌ترین قسمت اثاث کشی، جابجایی و حمل وسایل است. یکی از این چالش‌ها، حمل مبلمان سنگین است که برخی از افراد آن را به تنهایی حمل می‌کنند. زمانی پیش می‌آید که کارگر یا شخصی برای کمک حضور نداشته باشد، شخص مجبور می‌شود وسایل را به تنهایی جابجا کند. هنگام حمل مبلمان سنگین، ممکن است به کمر و ستون فقرات شما آسیب وارد شود، خط و خش‌هایی به کف زمین وارد شود و مبلمان دچار شکستگی شود. برای اینکه این اتفاقات رخ ندهد، چه کاری باید انجام دهیم؟ در این مطلب قصد داریم راهکارهایی مفید برای جابجایی مبلمان سنگین بیان کنیم. پس با نوبار همراه باشید.

مردی در حال جابجایی دراور

چگونگی جابجایی مبلمان سنگین

زمانی که مجبور شدید مبلمان سنگین را به تنهایی جابجا کنید، باید نسبت به یکسری تکنیک حمل بار آشنایی پیدا کنید. این تکنیک‌ها می‌تواند از آسیب‌های جسمی مثل کمردرد جلوگیری کند. تکنیک‌های حمل مبلمان سنگین به شرح زیر است:

  • یکی از مهمترین کارها برای جابجایی بار سنگین، حمل آنها با استفاده از پا است. برای بلند کردن وسایل، به زانو خم شوید و با زانوی خود صندلی یا میز را بلند کنید. با این کار از صدمه دیدن ستون فقرات خود جلوگیری می‌کنید.
  • تا جایی که ممکن است، سعی کنید مبلمان را به جلو هل بدهید. این کار بهتر از کشیدن وسایل است.
  • برای حمل بار سنگین، برای چرخیدن یا نگهداشتن وسایل، با کمک پاهای خود بچرخید و از چرخیدن با باسن خود پرهیز کنید.
  • بار سنگین را همیشه نزدیک به بدن خود حمل کنید. به طوریکه، آن وسیله در مرکز بدن شما قرار گرفته باشد.
  • از حمل بار سنگین در بالای سر خودداری کنید.

همه افراد دوست یا آشنایی دارد. توصیه می‌شود کارهای حمل مبلمان سنگین را با کمک دوستان و آشنایان خود انجام دهید. این کار اصلا شوخی نیست و ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری به شما وارد شود.

حمل مبل سنگین به تنهایی

نحوه جابجایی مبلمان سنگین برروی فرش

کف زمین بیشتر خانه‌ها پوشیده از فرش‌های نفیس و زیبا هستند. برای جابجایی مبلمان سنگین، ممکن است فرش جمع شود یا به سطح آن آسیب وارد شود. مبلمان بزرگی مثل میز تحریر را نمی‌توان برروی فرش هل داد. برای جابجایی مبلمان سنگین، می‌توانید از لاستیک‌های لغزنده مبلمان استفاده کنید. لاستیک‌ها را به زیر پایه‌های مبل یا میز قرار دهید. سپس وسیله را برای جابجایی هل دهید. این کار از جمع شدن فرش جلوگیری می‌کند و می‌توانید به تنهایی وسیله سنگین مورد نظر را جابجا کنید.

چگونگی حمل مبلمان سنگین برروی زمین چوبی

کف بعضی از اتاق‌های خانه، با چوب‌های سخت پوشیده شده است. این سطوح بسیار خش‌پذیر هستند. برای جابجایی مبلمان سنگین برروی زمین چوبی سخت، باید احتیاط زیادی کرد. بنابراین، هل دادن وسایل سنگین برروی این سطوح، خش‌های زیادی به زمین چوبی وارد می‌شود. بهترین کار برای حمل مبلمان سنگین، استفاده از دالی یا جک‌های باربری است. با این ابزار می‌توانید بار خود را حمل کنید و آسیبی به زمین چوبی نمی‌رسد.

لازم به ذکر است، برای حمل اصولی و حرفه‌ای بار، شما می‌توانید از سرویس‌های باربری نوبار استفاده کنید. نوبار سرویس‌های اتوبار و وانت بار را در تهران، حومه تهران و کرج ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای سفارش خود به سایت یا اپلیکیشن نوبار مراجعه کنید.

حمل مبل سنگین به تنهایی در راه پله

نحوه حمل مبلمان به طبقات مختلف

حمل مبلمان سنگین در خانه‌های چند طبقه بسیار سخت است. بخصوص زمانی که بخواهید به تنهایی آن را حمل کنید. پله‌ها چالش بزرگی برای افراد هستند و می‌تواند شما را مدت زمانی طولانی درگیر کند. برای حمل بار سنگین، باید از تسمه یا طناب‌های مخصوص باربری استفاده کنید. ابتدا برروی سطح پلکان پتو یا ملحفه‌ای بکشید. پتو می‌تواند سطح راه پله را لغزان و از آسیب دیدن بار جلوگیری کند. سپس طناب را دور مبل یا میز سنگین خود بپیچید. در ادامه، بار را به سمت بالا بکشید یا به سمت پایین پلکان هل بدهید. با این روش می‌توانید به تنهایی مبلمان سنگین خود را به طبقه بالا یا پایین خانه جابجا کنید.

امیدواریم که بدون آسیب‌دیدگی و دردسر مبلمان خود را به تنهایی جابجا کنید. در طول جابجایی، همه جوانب احتیاط را رعایت کنید. سلامتی شما در اولویت قرار دارد. تا جایی که ممکن است، از حمل بار تک‌نفره خودداری کنید و از شرکت‌های باربری کمک بگیرید.

منبع Moving.tips

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.