آیا فصل ایده آل برای اجاره آپارتمان وجود دارد؟

اگر می‌توانید در مورد زمان گشتن برای خانه در سال تصمیم گیری استراتژیک کنید، انتخاب ماه مناسب برای اجاره آپارتمان می‌تواند از دردسرهای احتمالی و حتی مصرف زیاد پول جلوگیری کند. اگرچه زمان ایده آل برای اجاره یک آپارتمان با توجه به عوامل مختلف متفاوت است، اما در این مقاله نکاتی را عنوان می‌کنیم که در زمان اجاره خانه باید آنها را در نظر بگیرید.

 در مورد تأثیر واقع گرا باشید

در حالی که همه اینها می‌تواند بر هزینه اجاره آپارتمان شما تاثیر بگذارد، اما هیچ کدام از آنها نقش معجزه‌گر را ندارند. به احتمال زیاد بین فصل اوج و غیر اوج اختلاف حدود ۵٪ خواهید داشت. این عدد قابل عرضی نیست، اما شما مطمئنا نمی‌خواهید خود را در آپارتمانی در گران‌ترین محله با کرایه بالا، ساکن کنید. این مواردی که عنوان می‌شود به شما کمک خواهند کرد، فقط انتظارات خود را به درستی واسنجی کنید.

بهترین فصل اسباب کشی

فصل رهن و اجاره

بیشترین اسباب کشی‌ها بین ماه مرداد و شهریور اتفاق می‌افتد. این فصل که بچه‌ها از مدرسه تعطیل هستند، دانشجویان از دانشگاه خود یا فارغ التحصیل شدند یا ترم آنها به پایان رسیده و هوا برای فعالیت‌های خارج از خانه مانند اسباب کشی خوب است، برای اجاره آپارتمان کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

همه این عوامل تابستان را به یک زمان ایده آل برای انتخاب، اما نه برای پیدا کردن خانه با قیمت مناسب تبدیل می‌کند. تقاضا برای اجاره آپارتمان در این فصل در اوج خود است، بنابراین شما بهترین نتیجه را از نظر مالی در زمستان خواهید گرفت.

فصل تعطیلات، بسیاری از افراد را بدون انرژی یا پول باقی می‌گذارد، بنابراین کمتر اجاره کننده‌ای به دنبال آپارتمان برای اجاره است. از آنجایی که یک آپارتمان خالی پولی نصیب صاحب آن نمی‌کند، احتمالاً می‌توانید صاحبخانه‌هایی را که مایل به اجاره کمتر برای پر کردن آپارتمان خود در طول زمستان هستند، پیدا کنید. شما همچنین می‌توانید با امضای یک قرارداد طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از حد معمول، معامله خوبی بدست آورید.

بهترین زمان برای شکار آپارتمان

خب، شما در زمستان، بین ماه‌های بهمن و اسفند، به دنبال آپارتمان هستید، اما فکر می‌کنید می‌توانید غیر از این ماه‌ها نیز خانه‌ای بهتر پیدا کنید. درست چه ماهی از سال بهترین زمان برای جستجوی آپارتمان است؟

اکثر اجاره نامه‌ها در پایان ماه منقضی می‌شوند، بنابراین بیشترین میزان شانس برای اجاره را در اواخر ماه یا ابتدای ماه بعد خواهید داشت. شما باید ۳۰ روز قبل از اتمام قرارداد به دنبال خانه بگردید؛ بنابراین اگر می‌خواهید بیشترین انتخاب را داشته باشید، حدود یک ماه قبل از اسباب کشی به دنبال خانه در بنگاه‌ها یا وب‌سایت‌ها بگردید.

اما اگر شما کسی هستید که علاقه دارد در هزینه‌‌ها صرفه جویی کند، چه می‌کنید؟ اینجاست که شما در وسط ماه ناامید می‌شوید و به دنبال خانه‌های بیشتر می‌گردید. واحدهایی که هنوز هم در میانه ماه موجود هستند یا مدتی خالی از سکنه بوده‌اند، برای شما باقی ماندند. مانند پیدا کردن خانه در زمستان، مدیران املاک در تلاش هستند تا واحدهای اجاره‌ای خود را پر کنند، بنابراین در این زمان می‌توانید معامله بهتری کسب کنید و از سر ناچاری به شدت خود را مایل به اجاره خانه‌ها نشان می‌دهید.

بهترین زمان روز

واقعاً می‌خواهید آپارتمانی خاص نصیبتان شود؟ بین ساعت ۹ و ۱۰ صبح به دنبال آپارتمان باشید. این زمانی است که روز کاری تازه شروع می‌شود، بنابراین اگر قرار باشد لیست جدید مقابل خود داشته باشید، در اولین ساعت روز و در صبح آن را پیدا خواهید کرد.

شهرهای مختلف ساعات پیک مختلف دارند

فصل رهن و اجاره

روندهای فوق به طور کلی صحیح است، اما بسته به جایی که در آن قصد اسباب کشی دارید، روندها متفاوت و مختلف است. به عنوان مثال، اگر شما به شهری با جمعیت دانشجویی قابل توجهی بروید، بهترین زمان برای پیدا کردن آپارتمان درست بعد از شروع مدرسه‌‌ها در ماه مهر است، چون ممکن است شما نتوانید در زمان پایان مدرسه‌ها به یک آپارتمان جدید نقل مکان کنید.

در هر کاری، زمان بندی همه چیز است. زمان‌های بهتری نسبت به سایرین برای اجاره آپارتمان وجود دارد و پیدا کردن زمان مناسب، می‌تواند به شما در یافتن مکان مناسب یا صرفه جویی در هزینه کمی کمک کند.

منبع: apartmentguide

2 نظرات
  1. […] آیا فصل ایده آل برای اجاره آپارتمان وجود دارد؟ […]

    1. تحریریه نوبار می گوید

      بله قطعا تابستان فصل ایده آلی برای اسباب کشی است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.