چگونه کابینت‌های آشپزخانه را رنگ کنیم؟

هیچ راهی آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر از رنگ کردن کابینت آشپزخانه برای به روز کردن و تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما وجود ندارد. در این مقاله ما به شما نحوه رنگ کردن کابینت آشپزخانه و باید و نبایدهای آن را عنوان خواهیم کرد. بعد از خشک شدن رنگ کابینت، می‌توانید دستگیره‌های جدیدی روی آن نیز نصب کنید تا با رنگ جدید آن هماهنگ باشد.

قبل از رنگ آمیزی کابینت‌ها، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا از رنگ و بتونه بر پایه روغن یا آب استفاده کنید. اگر کابینت‌های شما قبلاً با رنگ بر پایه آب رنگ آمیزی شده است، با همان نوع رنگ باید کار را شروع کنید. شما می‌توانید از روغن لاتکس استفاده کنید اما روغن به خوبی نسبت به لاتکس حالت چسبندگی ندارد. البته، اگر نمی‌دانید که رنگ قبلی که روی کابینت شما خورده است چه نوع رنگی است، این باعث می‌شود که رنگ لاتکس بهترین گزینه برای شما باشد. هر کدام از انواع رنگ‌ها روی یک سطح تمیز کار می‌کنند.

فراتر از جوانب مثبت و منفی: رنگ‌های لاتکس امروزه بهبود یافته‌اند، اما بسیاری از نقاشان حرفه‌ای معتقدند که هنوز هم رنگ‌های روغنی سطحی صاف و بادوام‌تر تولید می‌کنند. ماندگاری برای کابینت‌های آشپزخانه که از آن استفاده زیادی می‌کنید، بسیار مهم است. یکی از نکات منفی در مورد رنگ روغن این است که، رنگ‌های روغنی حاوی گازهایی هستند که ممکن است استفاده از آن داخل خانه مشکل ایجاد کند و باید ابزار نقاشی خود را با مواد معدنی تمیز کنید. امروزه رنگ‌های لاتکس تقریبا بی بو هستند و تمیز کردن ابزارهای آن با صابون و آب انجام می‌شود که بسیار آسان‌تر است.

پس از انتخاب روغن یا لاتکس، باید درجه‌ای از براقیت را برای کابینت‌های خود انتخاب کنید. برای کابینت‌ها، بهترین کار این است که با رنگ نیمه براق کار کنید، یا اگر می‌خواهید براق باشند، رنگ براق را انتخاب کنید. اگر کابینت‌ها را با قلم موی مسطح و نازک رنگ کنید، تمیز کردن آنها ساده‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ۹ ایده دکوراسیون خانه با استفاده از وسایل قدیمی

ابزار و مواد مورد نیاز

  • برس رنگ ۵ سانتی متری
  • سطل نقاشی
  • کاغذ سمباده ۱۲۰
  • لباس نقاشی
  • جارو
  • سنباده شنی
  • رنگ
  • پیچ گوشتی
  • بتونه
  • رنگ

دستورالعمل‌ها

ابزارهای مناسب را تهیه کنید

از یک برس خوب ۵ سانتی‌متری با کیفیت خوب استفاده کنید. برای استفاده از رنگ روغن، حتما از یک برس طبیعی یا یک برس موی مصنوعی استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده با رنگ روغن طراحی شده باشد. رنگ‌های لاتکس به قلمی نیاز دارند که موهای مصنوعی داشته باشند. رنگ لاتکس دارای آب است که موهای طبیعی قلم موها را منبسط می‌کند و در نهایت با استفاده از این نوع قلم موها نتیجه خوبی نخواهید گرفت. اگر درهای کابینت شما بدون پستی بلندی است و صاف است، می‌توانید کار را با استفاده از یک غلتک خوب سرعت ببخشید.

سرمایه گذاری روی خرید یک سطل نقاشی واقعاً خوب است. نقاشی از داخل قوطی رنگ ناخوشایند است و رنگ روی زمین و فضا کثیفی به وجود می‌آورد – وقتی هر بار در قوطی را می‌خواهید باز کنید، رنگ ممکن است پاشیده شود. به دنبال یک سطل نقاشی با دسته، لبه داخلی برای پاک کردن رنگ برس و یک گیره کوچک در قسمت داخلی باشید که هنگام استفاده از آن، قلم مو را به سمت بالا نگه دارد.

درها و هرگونه فلز را از کابینت جدا کنید

همه لولاها را از در و بدنه کابینت‌ها جدا کرده و هرگونه دستگیره را از درها و کشوها جدا کنید. امروزه بیشتر کابینت‌ها دارای لولاهای منعطف هستند که بعضا لولاهای اروپایی نیز نامیده می‌شوند.

برای هر لولا، پیچ تک اتصال آن را به قاب کابینت و دو پیچ متصل شده به درب را از لولا جدا کنید.

توجه داشته باشید که برخی از لولاهای منعطف دارای دو پیچ اضافی هستند که امکان تنظیم موقعیت درب بعد از نصب را دارند. این پیچ‌های تنظیم را بهم نزنید.

ممکن است برای انجام کارهای مربوط به جابجایی اثاثیه و بلند کردن کابینت‌ها نیاز به کمک داشته باشید. نوبار را در این زمینه فراموش نکنید. کارگر حمل بار در نوبار به شما در ساده شدن این روند کمک می‌کند.

رویه کشوها را خارج کنید

اگر کشوهای کابینت شما دارای رویه‌ای است که به بدنه اصلی کشو پیچ خورده است، آنها را جدا کنید. هر نوع فلز و پیچ را درون کیسه زیپ‌دار قرار دهید تا چیزی از بین نرود و گم نشود.

سطوح را برای رنگ آمیزی تمیز کنید

کف‌ کابینت‌ها را با پارچه‌هایی بپوشانید تا آن را از پاشیدن رنگ محافظت کنید و پیشخوان کابینت‌ها را با کاغذ روغنی بپوشانید؛ از چسب کاغذی برای نگه داشتن کاغذ در محل استفاده کنید.

کابینت‌های آشپزخانه چرب می‌شوند، بنابراین ممکن است رنگ به خوبی روی آنها چسبیده نشود، مگر اینکه آنها را با یک پاک کننده روغن، مانند تری سدیم فسفات (TSP) که در فروشگاه‌های ابزار فروشی، لوازم خانگی و فروشگاه‌های لوازم نقاشی فروخته می‌شود، کاملاً تمیز کنید. در صورتی که این ماده را پیدا نکردید می‌توانید از جایگزین‌هایی برای تمیز کردن روغن و لکه روغن روی کابینت استفاده کنید.

پاک کننده را همان‌طور که روی بسته آن نوشته دارد شده آب گرم مخلوط کنید، همه سطوح را با اسفنج پاک کنید و سپس با آب تمیز گرم آن را بشویید.

سطح کابینت را سمباده بزنید

هدف از این سمباده زدن، صاف کردن و گرفتن پستی بلندی‌های سطوح است، به طوری که سطحی مناسب برای جذب رنگ ایجاد کنید. برای مناطق مسطح از کاغذ سمباده شماره ۱۲۰ ریز با سمباده شنی استفاده کنید. از یک قطعه کوچک از کاغذ سمباده برای سطوح گرد یا رنگ شده استفاده کنید.

سطوح را تمیز کنید و سپس آنها را با یک پارچه نمناک پاک کنید تا آخرین ذرات گرد و غبار از بین بروند.

ابتدا کار را با درب کابینت و رویه کشوها شروع کنید

روزنامه یا پارچه را روی سطح کار خود بگذارید و درها و رویه کشوها را روی تکه‌های چوب قرار دهید تا کمی از روی سطح بالاتر قرار بگیرند. این کار به شما این امکان را می‌دهد لبه‌ها را بدون نگرانی در مورد چسبیدن به پارچه یا کاغذ هنگام خشک شدن رنگ، رنگ آمیزی کنید.

چه قرار باشد نقاشی کنید چه بتونه کاری، روش این دو کار درست مانند هم است. تنها تفاوت این است که در بتونه کاری در عمق چوب کار می‌کنید و بتونه را داخل چوب قرار می‌دهید، در حالی که هنگام نقاشی بیشتر روی سطح چوب تمرکز دارید و رنگ را روی چوب قرار می‌دهید.

اگر در حال نقاشی و بتونه کاری روی سطح صاف هستید، کار را تنها از یک طرف شروع کنید و با کشیدن طولانی قلم مو از بالا به پایین نقاشی کنید. هنگام ترمیم یا رنگ آمیزی درب‌های کابینت بلند یا هر چیز دیگری که صاف است، بهتر است ابتدا بالاترین قسمت‌ها را رنگ کنید، بنابراین می‌توانید هرگونه چکیدن قطره روی سطح را برای رنگ کردن آن نقاط استفاده کنید. در قسمت جلوی قاب‌های برجسته، ابتدا رنگ آمیزی را با قاب شروع کنید، سپس قسمت مرکز را نقاشی کنید، و در آخر ناحیه باریک محاصره شده بین قسمت مرکزی و قاب را رنگ آمیزی کنید.

هنگامی که رنگ یه طرف خشک شد، درها را بلند کنید و طرف دیگر را رنگ کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ راه آشپزی در خانه‌ای بدون آشپزخانه

کابینت‌ها را رنگ کنید

از چسب نقاشی استفاده کنید تا از سطوح و مناطق مجاور داخل کابینتی که نمی‌خواهید نقاشی کنید، آنها را محافظت کنید. سپس در جایی که کابینت با یک دیوار، سقف یا کف تماس دارد، برش‌هایی از همین چسب نیز قرار دهید. این نقاط همان جایی است که قلم مو باریک شما واقعاً مفید و کارآمد می‌شوند.

قلم مو را درون رنگ فرو کنید، آن را روی کابینت در نزدیکی دیوار یا سطوح دیگر قرار دهید، سپس آن را در برابر و سپس در امتداد دیوار یا سقف بالا و پایین بیاورید. (قلم مو را به عنوان هواپیما که در حال فرود آمدن در نظر بگیرید و خطی که به عنوان باند آن در نظر گرفته می‌شود را، به عنوان مسیر قلم در نظر بگیرید.)

وقتی واقعاً در زمینه زدن رنگ با قلم مو حرفه‌ای شوید، ممکن است تصمیم بگیرید که دیگر نیازی به نوار چسب نقاشی نداشته باشید. بعد از زدن رنگ، با ضربات عمودی، اطراف کار را با حرکات دست خود رنگ بزنید. سپس جلوی کابینت را رنگ کنید.

دو لایه روی کابینت‌ها رنگ بزنید

ابتدا یک لایه رنگ را روی تمام سطوح بزنید و با کشیدن قلم مو از بالا به پایین در امتداد سطح کابینت، رگه‌های رنگ افتاده روی سطح را از بین ببرید.

هنگامی که رنگ خشک می‌شود، معمولاً در حدود چهار ساعت، لایه دوم را شروع کنید. اکنون شما آماده نصب مجدد درها و کشوها هستید و از آشپزخانه نو شده خود لذت خواهید برد.

منبع: thespruce

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.