چگونه در دوران کرونا اضطراب خود را مدیریت کنیم؟

شش ماهی از همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد. در این مدت توصیه‌هایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است. افراد زیادی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس، در خانه مانده‌اند. کارمندان به صورت دورکاری مشغول به کار هستند. در این بین، اشخاصی هستند که اضطراب زیادی نسبت به ویروس کرونا دارند. آنها نگران هستند که با غفلت نسبت به پروتکل‌ها، خود یا خانواده را درگیر این ویروس کنند. این اضطراب ممکن است فرد را به مرور دچار مشکل کند. مدیریت اضطراب در کرونا می‌تواند به آنها کمک کند. در این مطلب قصد داریم چگونگی مدیریت اضطراب در دوران کرونا را بیان کنیم. پس تا پایان همراه نوبار باشید.

مدیریت اضطراب در کرونا با محدود کردن شبکه‌های اجتماعی

زمان محدودی را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید

در طول همه گیری کرونا، اخبار و آمار فراوانی نسبت به مبتلایان به این ویروس در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. وقت گذاشتن زیاد در شبکه‌های اجتماعی و مطلع شدن از اخبار گوناگون درباره کرونا، میزان اضطراب افراد را به شدت افزایش می‌دهد. به خصوص اینکه مطالب غیرموثق در رسانه‌ها بیان می‌شود. این اضطراب به مرور منجر به ناامیدی و افسردگی افراد می‌شود. توصیه می‌شود برای اینکه اضطراب خود را مدیریت کنید، مدت زمان سر زدن به شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های خبری را محدود کنید. همچنین نسبت به مسائل کرونا، به حد کافی اطلاعات کسب کنید. این کار به سلامت روان شما کمک بسزایی خواهد کرد.

تمرکز خود بر کارها را افزایش دهید

درست است که شرایط کرونا، فضایی غیرطبیعی در زندگی ما ایجاد کرده است. اما شما نباید نسبت به این مسئله تمرکز خود را نسبت به همه چیز از دست بدهید. بهتر است از فکر کردن به شرایط بحرانی کرونا دست بکشید. فکر کردن به مشکلات اقتصادی و تعطیلی کسب و کارها، تمرکز شما را نسبت به زندگی اصلی شما ازبین می‌برد. شما به تنهایی قادر به کنترل شرایط بحرانی کرونا نیستید. پس، سعی کنید بر مواردی که توان کنترل آنها را دارید تمرکز کنید. زمان خود را بر کارهایی بگذارید که توانایی تأثیرگذاری بر آنها را دارید. به عنوان مثال کارهای بهداشتی مثل ضدعفونی کردن و زدن ماسک می‌تواند به شما و خانواده‌تان کمک می‌کند. شما با این کار نسبت به شکستن زنجیره ابتلا به کرونا کار مهمی انجام داده‌اید.

مدیریت اضطراب در کرونا با صحبت کردن با دوستان

با دوستان خود صحبت کنید

یکی از راه‌های کاهش اضطراب، صحبت کردن با اعضای خانواده و دوستان است. عزیزان شما کمک بسزایی در ایجاد آرامش می‌کنند. درباره مسائل مثبت و امیدوارکننده با آنها صحبت کنید. همچنین، از بیان اتفاقات بد و منفی خودداری کنید. تجارب خود نسبت به رعایت بهداشت را با آنها درمیان بگذارید. البته به این مورد توجه داشته باشید که هنگام صحبت با آنها، فاصله اجتماعی را رعایت کنید. در حد امکان به صورت گفتگوی ویدیویی با آنها صحبت کنید.

برنامه‌ریزی و ورزش کنید

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تلاش کنید کارهای خود را برنامه‌ریزی کنید. کارهای روز بعد را بچینید تا نسبت به کارهای فردا اطلاع داشته باشید. حتما در برنامه‌ خود، ورزش را لحاظ کنید. ورزش کردن می‌تواند ذهن شما را نسبت به نگرانی‌های مختلف پاکسازی کند. ورزش‌هایی مثل یوگا می‌تواند آرامش روانی در ذهن شما ایجاد کند. دانستن کارهای روزانه و ورزش کردن به خوبی اضطراب شما را نسبت به مسائل کاهش می‌دهد. در برنامه روزانه خود، زمانی را به خود اختصاص بدهید. نسبت به احساساتتان فکر کنید. افکار خود را در یک کاغذ بنویسید. جالب است بدانید، نوشتن افکار می‌تواند اضطراب شما را کم کند. این را بدانید، سلامت روان شما نسبت به همه مسائل در اولویت است. شما باید برای سلامت خود وقت بگذارید.

مدیریت اضطراب در کرونا با ورزش کردن و کار کردن یوگا

غذای سالم بخورید

یکی از بهترین کارها برای سلامت روان و جسم، خوردن غذای مناسب است. سعی کنید غذای سالم و مقوی بخورید. از خوردن غذاهای سنگین و فست فودی برای مدتی پرهیز کنید. داشتن یک رژیم مناسب می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند. از کشیدن سیگار و نوشیدنی‌های مضر خودداری کنید.

ویروس کرونا هم مانند بقیه بیماری‌های تاریخ، یک روزی ازبین خواهد رفت. حفظ سلامت روان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در نابودی این ویروس کمک شایانی کند. امیدواریم که همیشه در سلامت و سرحالی زندگی خود را سپری کنید. همچنین، شرکت نوبار دارای خدمات باربری مثل وانت نیسان، وانت و کامیون باربری است. کارگر اسباب کشی نوبار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خدمت کاربران محترم هستند. برای سفارش سرویس اسباب کشی، لطفا به اپلیکیشن و وب‌اپلیکیشن نوبار مراجعه کنید.

منبع Business Insider

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.