برای خرید خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از چالش‌برانگیز‌ترین کارها، خرید خانه است. یک پروژه مهم که اصلی‌ترین مورد برای تشکیل زندگی محسوب می‌شود. افراد برای خرید ملک نیاز هست به یکسری نکات مهم و کاربردی توجه کنند. هر چقدر افراد نسبت به خرید مسکن آگاهی داشته باشند، می‌توانند این پروژه را با موفقیت به اتمام برسانند. پس با نوبار همراه شوید تا این نکات مهم را بیان کنیم.

خرید خانه

با اصطلاحات کلیدی املاک آشنا شوید

زمانی که تصمیم به خرید خانه می‌گیرید، بیشتر ما نسبت به اصطلاحات ملکی اطلاعاتی نداریم. توصیه می‌شود قبل از خرید، نسبت به اصطلاحات کلیدی املاک آشنایی پیدا کنید. آشنایی با اصطلاحات می‌تواند سرعت معامله را بیشتر و بهتر کند.

هزینه خرید خانه را محاسبه کنید

هنگام خرید خانه، شرایط درآمدی خود را بررسی کنید. سپس هزینه‌های مختلف خانه را محاسبه کنید. هنگام خرید خانه، درآمد شما فقط برای پرداخت مبلغ خانه نیست. بنابراین شما باید به سایر هزینه‌های خانه نیز توجه ویژه‌ای کنید. هزینه‌هایی مانند حق کمیسیون مشاور املاک، کارشناسی خانه، کارهای اسباب کشی و تمبر مالیاتی مواردی هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنید. لازم به ذکر است، اگر قصد خرید یا اجاره یک خانه مبله را دارید، مبالغ جدیدی به لیست هزینه‌های شما اضافه خواهد شد. همچنین، افرادی که برای اولین بار است که قصد خرید خانه را دارند، هزینه خرید لوازم خانه نیز به لیست خرید آنها اضافه خواهد شد.

اگر خانه‌ای مورد پسندتان قرار گرفت. قیمت خانه را نسبت به خانه‌های مشابه در محله مورد نظر مقایسه کنید. از چند نفر از افراد محلی قیمت‌ها را پرس و جو کنید. نسبت به شرایط قیمتی آگاهی داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های مختلف را برای خرید خانه محاسبه کنید.

زن و شوهر در حال خرید خانه

پیش از خرید، خانه قبلی را بفروشید

جستجوی خانه جدید همیشه جذاب بوده است. به خصوص که مدتی است گشتن خانه به صورت آنلاین انجام می‌شود. مشاورین املاک پیشنهاد‌های هیجان‌انگیزی را برای زندگی کردن می‌دهند که می‌تواند شما را به خرید آنها ترغیب کند. اما به این نکته مهم توجه کنید؛ پیش از اینکه خرید مسکن را قطعی کنید، از فروش خانه قبلی خود مطمئن شوید. تا زمانی که خانه قبلی را به یک فرد دیگر نفروختید، اقدام به خرین ملک جدید نکنید. این کار باعث پیچیده شدن پروژه خرید خانه می‌شود. با این کار مشکلاتی در زمینه هزینه‌ها و شرایط ملکی شما به وجود خواهد آمد. توصیه می‌شود در طول پروژه خرید، با یک مشاور حرفه‌ای نسبت به شرایط خود مشورت کنید.

قبل خرید قرارداد توافق امضا کنید

پیش از اینکه خرید خانه را قطعی کنید یک قرارداد توافق با فروشنده ملک ببندید. این قرارداد که به بیع‌نامه یا خریدنامه شناخته می‌شود، یک سند است که گواهی می‌دهد شما برای خرید این ملک اقدام کرده‌اید. در اصل این قرارداد تأییدکننده خرید ملک توسط شما تلقی می‌شود. این یک مزیت برای شما محسوب می‌شود و از مشکلاتی مثل کلاهبرداری جلوگیری می‌کند. در این قرارداد باید مقدار مبلغ پرداختی و دیگر جزئیات توافق شده لحاظ شود. همچنین، از مشاور املاک درخواست کنید خانه جدید شما را از لیست فروش خارج کند. این کار باعث خواهد شد فرد دیگری برای خرید خانه جدید شما کاری انجام ندهد.

خرید خانه

درباره محله جدید تحقیق کنید

شما خانه‌ای را پسندیده‌اید و قصد دارید کارهای نهایی خرید آن را انجام دهید. توصیه می‌شود پیش از اینکه نسبت به خرید مسکن اقدام کنید، درباره محله و ساکنین ساختمان تحقیق کنید. از افراد محلی نسبت به شرایط محله پرس و جو کنید. فروشگاه‌ها و پارک‌های اطراف ساختمان را بررسی کنید. نسبت به امن بودن محله اطمینان خاطر پیدا کنید. اگر فرزند مدرسه‌ای دارید، نسبت به مدارس نزدیک محل تحقیق کنید.

شایان ذکر است،‌ از ساختمان و داخل خانه چند عکس با زاویه‌های مختلف بگیرید. این کار باعث می‌شود بعد از چند روز نکات خوبی نسبت به ساختمان پیدا کنید. شاید موقع تصمیم گیری قصد مقایسه چند ملک را داشته باشید. عکس‌های گرفته شده برای تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک خواهند کرد. توصیه می‌شود در طول پروژه تحقیقات خانه، صبوری کنید و با حوصله به جستجوی خانه بپردازید. اطلاعات خود را نسبت به شرایط خانه‌ها بروز نگهدارید و با افراد حرفه‌ای و با تجربه مشورت کنید.

برای اسباب کشی برنامه‌ریزی کنید

زمانی که موفق شدید پروژه خرید مسکن را انجام دهید. مناسب‌ترین کار، برنامه‌ریزی برای اسباب کشی کردن به محل زندگی جدید است. بسته‌ بندی وسایل منزل را شروع کنید. از یک شرکت باربری مطمئن نسبت به حمل اثاثیه منزل استفاده کنید. امیدواریم که بتوانید بدون مشکل کارهای خانه خود را انجام دهید. لازم به ذکر است، شرکت نوبار در زمینه اسباب کشی، خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. یکی از خدمات خوب نوبار، سرویس وانت نیسان در تهران است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن نوبار نسبت به سفارش سرویس‌های مورد نظر خود اقدام کنید.

منبع Really Moving

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.